Toon posts:

[CSS] Smooth Font (Anti Aliasing)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie soms websites voorbijkomen waarbij gebruikt gemaakt wordt van Smoothing net als wat je kan doen in Photoshop. Echter kan ik nergens vinden hoe dit in zijn werk gaat en hoe je dit kan toekennen doormiddel van bijvoorbeeld CSS. Of dat dit uberhaubt wel op die manier werkt.

Op google heb ik gezocht op Smooth Font of Anti Aliasing. En ik had een klein stukje gevonden over de Smooth-Font functie, maar dit werkte niet helemaal.

Hieronder een plaatje voor ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://www.madbrains.nl/images/smooth_state.jpg

Links toen de site nog niet helemaal was geladen, rechts wel...(uiteraard ;) )

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 11:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-01 16:50

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Inderdaad onmogelijk. Dat zijn echte plaatjes, en geen tekst o.i.d.

[ Voor 4% gewijzigd door The Milkman op 24-06-2005 20:56 . Reden: typo ]

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het kan met Flash, zoek eens op Fahrner Image Replacing en Flash.

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-01 16:50

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Inderdaad, ik heb eens gekeken, en dit kwam ik tegen:

.sIFR-hasFlash #content h2 {
visibility: hidden;
font-size: 18px;
line-height: 18px;
width: 500px;
}

Inderdaad flashy...

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Verwijderd

Topicstarter
Maar dit is geen flash he, wat er gebruikt wordt in die website. En als het gewoon een plaatje zou zijn dan kan je het toch niet letter-voor-letter selecteren. Of zijn al die letters dan apart geknipt en worden die gekoppeld aan de ingevoerde titel van het bericht.

De website is trouwens: http://www.state-magazine.nl

Verwijderd

Topicstarter
Oh :) toch wel...netjes. Dan moet ik daar maar eens even op gaan zoeken. Vette techniek _/-\o_

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Pfoe. run-time tekst vervangen met plaatjes? Leuk idee, maar houd rekening met de tekst-flow. Woorden zul je dus niet zomaar halverwege kunnen laten afkappen, dat heeft geen porem.

[ Voor 72% gewijzigd door Fuzzillogic op 24-06-2005 21:14 . Reden: Nexxennium moet leren lezen. ]

• Fuzzillogic
Hee, da's toch flash. Nouja ze gebruiken tenminste nog nette flash-detectie. Otoh vond ik mijn vervang-tekst-met-plaatjes-methode dan eigenlijk nog niet eens zo gek. Misschien dat concept eens uitwerken.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 11:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Waarom zou je dat nou eigenlijk allemaal willen, SIFR gebruiken voor extra fonts dat kan ik nog bergijpen, maar helemaal moeilijk gaan doen om een paar vage pixels rond letters te krijgen vin dik echt onzin, dat is iets wat het OS van de gebruiker maar moet regelen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Fuzzillogic
Helemaal gelijk. Voor enkel aliasing moet je het zeker niet doen. Ik heb hier een CRT, en die anti aliast zelf wel en hoef ik geen 'extra' anti aliasing . Op kantoor heb ik een TFT, en gebruik ik dus cleartype. Dan moet een website vanaf blijven.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:21
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 20:49:
Hieronder een plaatje voor ter verduidelijking:

[afbeelding]

Links toen de site nog niet helemaal was geladen, rechts wel...(uiteraard ;) )
In dat voorbeeld hebben we inderdaad met sIFR gewerkt (zie stagemagazine). De ervaringen zijn mixed.
Het ziet er enorm goed uit! Je bent in staat om lettertypes te gebruiken die je normaal niet kan gebruiken. Daarnaast staat de tekst gewoon in de source, dus alternatieve browsers en Google gaan er goed mee om! Nadelen; je bent niet 100% in controle over de tekst grootte en bij veel elementen kan het wat trager lijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Jasper op 25-06-2005 00:30 ]

• Fuzzillogic
Persoonlijk vind ik het minder leesbaar bij stagemagazine. Het font is smaller, en die anti-aliasing doet hier echt meer kwaad dan goed; het is te blurry.
Pagina: 1