Toon posts:

[2k3 Server] Zelfde Remote Desktop Sessie

Pagina: 1
Acties:
  • 725 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ff een snel vraagje:

Ik heb een 2k3 server bak en een windows 2000 pro bak en nou wil ik met de windows 2000 bak naar de 2k3 bak remote desktoppen(tot nu toe werkt het allemaal prima met de standaard remote tools). Maar nou maakt hij voor mij een aparte sessie aan op de server terwijl ik wil inloggen op men reeds lopende sessie waar ik de 2k3 server bak mee opgestart heb.

In het kort: Ik wil gewoon met maar 1 sessie werken waar ik bijv. op de server desktop winamp heb lopen wil ik gewoon inloggen op die desktop en winamp kunnen zien lopen(en uiteraard alle andere programma's die op dat moment lopen).

Ik zal er wel overheen aan het kijken zijn ofzo maar volgens mij moet ik dat op de serverside instellen. Is er iemand die me ff kan vertellen waar die optie zich verschuilt...? Ik ben al een 30 minuten aan het prutsen :P

Bedankt Alvast

PS: Heb al proberen te zoeken op GOT en Google maar ik krijg het formuleren van de juiste zoektermen niet helemaal goed voor mekaar :P

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 09:14

No13

/me was here

misschien dat je dit bedoeld, als je de ts-client opstart met een /console parameter krijg je dezelfde sessie in windows 2003 als die je via toetsenbord en muis hebt gestart

Werkt niet in 2000 volgens mij

Verwijderd

uitvoeren: mstsc /console

Verwijderd

Topicstarter
Hehe dat moet je ff weten :P

Tis gepiept ... bedankt voor die bloemen!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 11:24
nevermind :|

[ Voor 97% gewijzigd door Morax op 24-06-2005 17:50 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
awwww ; ; toch bedankt :9

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 17:29
Ach ja ik heb altijd zo'n mooie snelkoppelingen van mstsc -console -v ip-adres dan dubbelklik je en kun je meteen inloggen :)

Verwijderd

Als je een WS locked dan gaat hij ook in dezelfde sessie btw.. Ga ik bijv naar m'n werk, dan lock ik mn WS en kan ik op mn werk gewoon erbij. Doe je dat niet dan maakt hij een nieuwe sessie.

my 2cts

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 18:13:
Als je een WS locked dan gaat hij ook in dezelfde sessie btw.. Ga ik bijv naar m'n werk, dan lock ik mn WS en kan ik op mn werk gewoon erbij. Doe je dat niet dan maakt hij een nieuwe sessie.

my 2cts
mja met /console locked hij men server automatisch op afstand dus das nog makkelijker ;)
Pagina: 1