Toon posts:

[MAX] Spline via IK/link bewegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een loft maken die ik aan 2 objecten wil linken. Nu heb ik begrepen dat dit te doen is via een Spline IK modefier en met de helpers ervan (door deze te linken via een LinkedXform Modefier eroverheen te gooien).

Het probleem is alleen dat bij sommige van de helpers het feilloos werkt en bij andere helpers een deel van de spline meebeweegt zonder dat ik dat wil..

is hier een truukje voor of doe ik iets fout?

als jullie me niet kunnen helpen kan ik het beter met de hand vertex voor vertex doen

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 17:35 . Reden: typo's ]

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Heeft je spline wel genoeg vertices om hem goed te besturen? Misschien moet je er ff normaliseSplineModifier overheen gooien om meer punten op de spline te krijgen?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reply oogst

vanaf dat ik de posities van 2 helpers had vast gezet met een constraint werkte het wel naar behoren. ik zal de Normalize spl. modefier ook een proberen misschien werkt het beter.

heb je ook een id hoe ik de positie van een shape spline(in een loft) vast zet? Zodra ik een helper verrander ( of een vertex ) kan ik de laatste shape van rotatie gaan veranderen ten opzichte van de rest van de loft om de vorm toch goed uit te laten komen. Is in dit geval niet erg maar als ik het zou willen animeren zou het niet erg handig zijn.

nogmaals bedankt.

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Gewoon even banking uitzetten bij de loft. Dat lijkt het probleem hier op te lossen.

[ Voor 34% gewijzigd door Oogst op 25-06-2005 13:43 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress