Is het mogelijk om in flash in 1 handeling een font te vervangen in een ander. Zoiets als je bij Indesign kan doen bij een preflight? Het font moet uiteraard op elke plek aangepast worden waar het gebruikt wordt.
ik werk nooit met indesign, dus de vergelijking met preflight ken k niet..
zover ik weer is er in flash niet de mogelijkheid om in 1 keer van alle textfields het font te wijzigen.
Je zou wel via actionscript het font kunnen definieren van elk textfield, waarbij je het font vervolgens in een variabele zet. Dat gaat helaas alleen op als je je .fla nog moet gaan maken. Als je al een bestand hebt liggen dat je wil aanpassen gaat die vlieger helaas niet op.
zover ik weer is er in flash niet de mogelijkheid om in 1 keer van alle textfields het font te wijzigen.
Je zou wel via actionscript het font kunnen definieren van elk textfield, waarbij je het font vervolgens in een variabele zet. Dat gaat helaas alleen op als je je .fla nog moet gaan maken. Als je al een bestand hebt liggen dat je wil aanpassen gaat die vlieger helaas niet op.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Verwijderd
hmm, als je dat betreffende font even deactiveert in je font-manager dan vraagt Flash bij het opnieuw openen van de .fla om een substitute als hij het font niet kan vinden op je systeem, dus probeer dat eens!