Hoge waardering voor een fipo?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 15:47
Het gaat om deze:

http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1333054
Gepost door Bloody NO! - vrijdag 24 juni 2005 - 14:17 Score: 3 (Inzichtvol)
Net alsof bedrijven (de grootste gebruikers van email, en deze toepassing) door de knieen gaan omdat ze de bReEzAhz die op Hotmail zitten niet meer kunnen bereiken met hun mail.

Beoordelingen: +1: Standaard niveau, -1: Overbodig, +1: Inzichtvol, +1: Inzichtvol, +1: Inzichtvol, +0,80: Inzichtvol, -0,67: Overgewaardeerd, +0,57: Behulpzaam, -0,50: Overgewaardeerd, Som: 3.2 / 9x
Ik heb het al naar +3 gekregen maar dat vind ik nog te hoog. Vooral dat "bReEzAhz" is leuk popiejopie taal maar ik vind het storend staan. (Ik ken zat mensen die het ook gebruiken die alleen maar bier drinken :+ )

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-10 21:07
offtopic:
Heb hem op +4 gezet, hij is gewoon hartstikke inzichtvol >:)

Aan de reactie op de first post mag wel wat gedaan worden:
Waarom willen, gaan en blijven mensen toch massaal bij Hotmail???
Dat heb ik nog nooit begrepen. Eerst bij de megalomane M$ dictatuur een 'paspoort' aanvragen, en dan begint het gezeik. En mensen pikken dat allemaal maar en vinden dat normaal. Dat terwijl er toch erg veel alternatieven zijn.

Het lijkt ook mij een logische stap dat bedrijven zich hier niet toe laten verleiden en zeggen dat wie voor Hotmail en M$ kiest, daarmee ook voor alle M$ fratsen & M$ politiek kiest. Laat de gevolgen dan ook voor henzelf zijn en ik hoop dat de bedrijven dit Hotmail probleem aan M$ zelf laten.
Laat M$ maar gewoon meewerken aan standaarden net als we dat van anderen verwachten...
MS basher...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
Ricardo87 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 17:06:
offtopic:
Heb hem op +4 gezet, hij is gewoon hartstikke inzichtvol >:)
OMFG je hebt het echt weer op +4 gezet!!

BOTOO HELP!!!

:o ;)

PS: dit vind ik het dus niet:
+4: De fundamentele opmerkingen die niet gemist mogen worden. Directe aanvullingen of goed gefundeerde kritiek die de nieuwsposting in een ander daglicht stelt. Zeer interessante opmerkingen of duidelijke uitleg vallen daar ook onder. Eigenlijk alle reacties die de eigen mening veranderen of moeilijke vraagstukken aanstippen/beantwoorden.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Een +4 is het zeker niet, maar aan de andere kant: bedrijven willen hun spulletjes ook verkopen, en de klanten zullen niet weinig over hotmailadressen beschikken, dat zijn echt niet alleen maar breezertrutjes. Denk ik. Zullen genoeg bedrijven zijn die dit wel heel vervelend nieuws vinden...

Leg eens uit waarom het wel een fipo zou zijn? :)

Die reactie is een gave troll, ik hoop uiteraard van harte dat 'ie de weg naar de -1 vinden zal :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
Het is toch de eerste post? :Y)

Nah ik vind die reactie kant nog wal raken. Beetje dom om te denken dat het bedrijven niets doet dat hun mail in de spam folder komt. Hotmail drukt het wel door maar ze zullen wel een reden hebben (de massa spam?)

Hij heeft er niet over nagedacht dus vind ik het een fipo. imho

PS. reacties met M$ oid krijgen bij mij altijd een troll / flamebait. niet dat ik een microsoft lover ben hoor (ik type dit op een apple pb).

[ Voor 20% gewijzigd door Len op 24-06-2005 18:54 . Reden: hoi rateplan! ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Haha, het is weer vrijdag... Geen kruid tegen gewassen hoor, die weekendmoderaties. Het kan echt alle kanten op, maar meestal gaan popiejopiemenigen in het weekend lekker omhoog ;) .
Op zich snijdt "Bloody NO!" best wel een leuk aspect aan. Ik zie wel slechtere first posts. Zelf zou ik, zuinig als ik ben, +2 wel voldoende vinden, maar als hij op +3 eindigt, gun ik hem dat best. De meeste spam is, tenminste voor zover het door alle filters heen mijn mailbox bereikt, voor potentieverhogende middelen en voor beleggingstips. Als ik mij goed herinner :) hebben de meeste pubers - naar mijn idee toch de meerderheid van de Hotmail gebruikers - aan het eerste geen behoefte en voor het tweede geen geld, dus is het niet echt de doelgroep. "Bloody NO!" kan er best wel over nagedacht hebben, dus geen fipo, imho.

De reactie van "darkseas" is inmiddels weggetrolld. Vind ik eigenlijk wel een beetje jammer, want de vraag "waarom willen, gaan en blijven mensen toch massaal bij Hotmail?" is best interessant. Ik verbaas me daar zelf ook al jaren over. Het gebruik van dollartekens is voor mij standaard een min-eenhalf en zeker geen min-een, want dan kan je alles wel wegmodden inmiddels. In de draad wordt verderop terecht erop gewezen, dat een Hotmail adres geen vereiste is voor een Passport ID c.q. een MSN-account, dus de vraag blijft: waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Hier ook zoiets: http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1333461
van mij zou ie op max 1 of misschien 0 Overbodig mogen :) (staat op +3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
Radiant schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 01:37:
Hier ook zoiets: http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1333461
van mij zou ie op max 1 of misschien 0 Overbodig mogen :) (staat op +3)
Ander newsitem, nieuw topic?
:Y)
Of wordt dit "het grote FiPo bash" topic? :p

[ Voor 3% gewijzigd door Len op 25-06-2005 09:17 ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Ach ik zag dat dit over ongeveer hetzelfde ging :P Als het echt in een ander topic moet mag het gesplitst of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Radiant schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 11:13:
Als het echt in een ander topic moet mag het gesplitst of zo.
Wat mij betreft nemen we 'm gewoon mee :Y) Enig vergelijkingsmateriaal zou best verhelderend kunnen werken.

Er zijn veel verschillende interpretaties van het begrip First Post. In de loop der tijd heb ben ik een mildere definitie gaan hanteren; enerzijds omdat de Fipo-tag van oorsprong gericht is op pure "Ik ben lekker eerst"-posts, en anderzijds omdat "niet over een post nadenken" toch echt niet hetzelfde is als "ik wil hoog staan". Sec slecht beargumenteerde posts - tot klinkklare onzin aan toe - komen overal in draadjes voor, en daar is de fipo-tag wmb dus bij uitstek ongeschikt voor.

De post die Len aandraagt is uiteindelijk wel discutabel, maar moet imo met argumenten weerlegd worden en *niet* met moderatie weggedrukt. Ik vind het een typische +1: draagt een goed punt (vinden bedrijven eea belangrijk?) op een slechte manier aan :)

De post van Battle Bunny die Radiant hierboven neerzet is een platitude, een generaliserende opmerking die onder tien andere nieuwsjes had gekund, een opmerking over gebruikers waar het artikel over software en designers enzo gaat, en wmb overbodig - maar om uit de overbodigheid te destilleren dat BB's doel was om hoog in de lijst te komen is net zo goed een generalisatie. Hij staat nu op +2, dat is aan de hoge kant - maar de stortvloed aan reakties bevat een aantal nuttige punten, die met een +0 te kort zouden worden gedaan. Ik hoop dat 'ie nog wat tikjes omlaag krijgt, maar ik zou in staat zijn om een 0 te corrigeren, enkel om de reakties erop weer zichtbaar te krijgen ;)

edit:
Deze ook nog maar even:
Toff schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 01:34:
De reactie van "darkseas" is inmiddels weggetrolld. Vind ik eigenlijk wel een beetje jammer, want de vraag "waarom willen, gaan en blijven mensen toch massaal bij Hotmail?" is best interessant (...)
Voor dit artikel is die vraag niet echt ontopic - feit is dat mensen massaal van die dienst gebruik maken; en dat is van invloed op de actie van MS. De eerste reaktie erop zegt trouwens "Hotmail is de meest eenvoudige manier om aan een Passport ID te komen." - zoals de vraag gesteld wordt is 'ie wel *erg* eenvoudig te beantwoorden.
(...) dus de vraag blijft: waarom?
Ik denk dat kreten als "de megalomane M$-dictatuur" als te weinig genuanceerd worden gezien :X Ja, MS heeft een idioot marktaandeel, maar ze weten wel de klanten voor hun spullen te vinden. Als MS zaken kan doordrukken dan komt dat ook doordat zoveel mensen dat wel best vinden, en al die mensen serveer je af als je het MS-beleid een dictatuur noemt. Het is allemaal minder zwartwit dan het lijkt, en deze reaktie gaat daar op een behoorlijk drafje aan voorbij. Overmatig $$-gebruik maakt het plaatje compleet: deze reaktie kunnen we missen als kiespijn. Vind ik :)

[ Voor 30% gewijzigd door Rataplan op 25-06-2005 14:36 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Nou Rataplan, ik vind ;) toch echt, dat de vraag waarom zoveel mensen een Hotmail account hebben, niet simpelweg beantwoord kan worden door te verwijzen naar het Passport-ID. Hotmail is sowieso ouder, dan dat Passport en je kan prima een MSN-account aanmaken, inclusief een vereist Passport-ID, zonder Hotmail.

Ik vind ;) de vraag ook helemaal niet offtopic hier, want het gaat erom, dat MS de enorme macht, die het bedrijf gekregen heeft juist omdat zoveel mensen Hotmail hebben, gebruikt om Sender ID er door te drukken (nfi, ik quote de titel van het topic). Je geeft zelf ook aan: "Ja, MS heeft een idioot marktaandeel, maar ze weten wel de klanten voor hun spullen te vinden. Vraag jij je nooit af hoe dat komt?

Dat er inmiddels 12 serieuze reacties in de draad staan, geeft m.i. (imho) wel aan, dat darkseas's reactie meer waard is dan de -1, troll, waarop hij nu staat, ondanks het gesmijt met dollars.
Ondanks jouw kiespijn, vind ik het nog steeds een beetje jammer :).

btw, ik heb best wel wat van Philip K. Dick in de kast, waar heb je het citaat uit je onderschrift vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
Toff schreef op zondag 26 juni 2005 @ 01:34:
Dat er inmiddels 12 serieuze reacties in de draad staan, geeft m.i. (imho) wel aan, dat darkseas's reactie meer waard is dan de -1, troll, waarop hij nu staat, ondanks het gesmijt met dollars.
Ondanks jouw kiespijn, vind ik het nog steeds een beetje jammer :).
Ik stoor me erg aan die M$ of micro$oft op de frontpage. Als je duikelijk wil maken dat je vindt dat Microsoft veel geld heeft of te veel verdient, dan kan je het ook gewoon schrijven/uitleggen.
btw, ik heb best wel wat van Philip K. Dick in de kast, waar heb je het citaat uit je onderschrift vandaan?
ff googlelen!

http://frontwheeldrive.com/philip_k_dick.html

een online interview ;)
So technology may actually be staging the emergence of a higher state of consciousness. Why is this happening now?

Information has become alive, with a collective mind of its own independent of our brains.
PS. edits die commentaar hebben op de moderatie die krijgen van mij ook een -1 moderatie. We hebben niet voor niets zo'n mooi forum gekregen! ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Len op 26-06-2005 09:37 ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Len, jij hebt vast dezelfde tandarts als Rataplan. De mijne zegt altijd, dat ik de soep niet zo heet moet eten ;).

En eh, Len, ff je link bekeken... In een interview uit 2003 met de in 1982 overleden schrijver, via een getweakte cassetterecorder. Zou ik toch niet echt een quote willen noemen hoor :).

Vwb het commentaar op moderaties: zie boven onder "soep". Oftewel, een half minpuntje heb je bij mij al snel, maar als het verhaal verder goed doordacht is, ga ik je echt niet wegmodden. Is voor deze door jou begonnen draad overigens niet van belang/toepassing (offtopic), dus ik breng je hiervoor een puntje in mindering :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Wat mij betreft is "megalomane dictatuur" alleen al een reden voor een trollmod, het overmatig M$-gebruik draagt daar verder aan bij. De vraag waarom MS zoveel klanten heeft is met de titel van het nieuwsartikel welzeker begrijpelijk, maar - ik blijf erbij - een tikje offtopic; dat kan iig ook op een normale manier gebracht worden. Voor een achtergrondbespiegeling is +1 of +2 best mogelijk, maar dan met meer body dan darkseas hier meelevert.

En dat we de soep niet heet willen laten eten is overigens *juist* waarom we vlammende posts modereren, grapjurk ;)

offtopic:
Ik heb de quote van Dick wel degelijk uit dat 'interview' :+ Waar 'ie oorspronkelijk vandaan komt weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
Toff schreef op maandag 27 juni 2005 @ 01:05:
Vwb het commentaar op moderaties: zie boven onder "soep". Oftewel, een half minpuntje heb je bij mij al snel, maar als het verhaal verder goed doordacht is, ga ik je echt niet wegmodden. Is voor deze door jou begonnen draad overigens niet van belang/toepassing (offtopic), dus ik breng je hiervoor een puntje in mindering :).
[serieusneemmode]
Ik krijg hier geen puntjes minder hoor :o Of zit er in react ook al een moderatie systeem?? :p
[/serieusneemmode]

[ Voor 5% gewijzigd door Len op 27-06-2005 23:10 ]

Free Tibet

Pagina: 1