Toon posts:

Oracle 10G en iSQL*Plus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier Oracle 10G draaien op een Fedora Core3 machine. Het is een testproject om bekend te raken met Oracle. Inmiddels zijn we erachter gekomen dat een Oracle database iets _totaal_ anders is dan een database-je in MySQL :9

Nu is er inmiddels via de DB Configuration Assistant een database aangemaakt. Ik zocht een soort tool (à la phpMyAdmin) om tabellen eenvoudig aan te maken en uit te lezen. Het kan zijn dat ik me vergis, maar ik heb begrepen dat dit iSQL*Plus is. Er kan ook netjes op worden ingelogd via de webinterface. Ik kan create statements draaien, tabellen worden aangemaakt, maar daar houdt het dan ook bij op :+

Is er ergens een optie/mogelijkheid waarmee ik 'phpMyAdmin' achtige functionaliteiten verkrijg. Er is opzich niets mis met via de commandline allerlei handelingen uit te voeren. Echter, de database die wij willen gaan porteren naar Oracle met de tijd is dusdanig groot dat wij dit wat inzichtelijker willen maken met zo'n soort tool. Het maakt het ontwikkelen ook wat gemakkelijker.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit heeft niks met programmeren te maken. :)

Programming & Webscripting >> Software Algemeen

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kijk eens naar een trial-versie van TOAD. Ideaal voor 'beginners'! :Y)

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuus, ik zat al te twijfelen....
pven schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:41:
Dit ziet er interessant uit! Leesvoer :Y)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:06

Cyphax

Moderator LNX/AI
pven schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:41:
TOAD is inderdaad vrij goed.
Jammer dat de versies voor MSSQL en MySQL freeware zijn en Oracle dan weer niet..

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
We hadden vrijwel direct toch een beetje raar gevoel toen de installatie van Oracle niet helemaal lekker verliep. Bij het creeëren van een database kregen we alsmaar een TNS error (code weet ik ff niet meer). Bleek na heeeel lang klooien dat we in het password een @ gebruikt hadden, dat mocht blijkbaar niet. Password aangepast en alles liep als een tiet.

Zo krijgen we ook heel incidenteel wat JSP errors in de Enterprise Manager. Toch vreemd allemaal, van een stuk enterprise software. (ok ok, overal kan eens een bug in zitten, true that).

Maar even terug naar m'n vraag. Zit ik met iSQL*Plus goed? Bezit het nog meer functionaliteiten?
Pagina: 1