Toon posts:

[Quickmail ] *.eml bestanden exporteren naar Outlook *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een klant heeft een aantal medewerkers die nog gebruik maken van het programma Quickmail.
Quickmail geeft bijvoorbeeld de emails de extensie .eml.

Nou is het de bedoeling dat de medewerkers Outlook gaan gebruiken (geen outlook express).
Na wat geprobeer en getest is het mij echter niet gelukt deze bestanden te importeren en ik heb geen converter kunnen vinden.. (wel van bijv. dbx naar eml maar niet andersom)

Heeft iemand een manier waarop ik de gegevens toch in Outlook kan krijgen?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Filext geeft al aan dat het ook een Outlook (Express)-extensie is.. Probeer er gewoon eens op te dubbelklikken? :?

Verwijderd

Topicstarter
Dan krijg ik allerlei ascii tekens e.d.

Outlook express gebruikt deze o.a. voor achtergronden meen ik..

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 16:33 ]

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Als je in outlook express een bericht exporteer dan is dit standaard een *.eml file. Dat wil niet zeggen dat Quickmail exports geimporteerd kunnen worden in outlook. Waarom niet Quickmail gebruikt wel eens waar de zelfde extensie maar de inhoud hoeft niet hetzelfde te zijn. Kijk maar bv. naar DAT extensie dat kan een videobestand zijn maar ook een database file etc.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

In OE kan je ze gewoon openen & zo importeren, OL kan dan vervolgens van OE importeren.

Een alternatief geeft Google: [google=convert eml to outlook] => www.slipstick.com/config/convmsg.htm ==> www.aid4mail.com

edit:

Titeledit: enkel '*.eml bestanden' zegt niet zo veel over de vraag :)

Verder heeft cool0 inderdaad een goed punt over dat de extentie niet meteen betekent dat het formaat overeenkomt. Al is de OE .eml ook ASCII.

[ Voor 36% gewijzigd door F_J_K op 24-06-2005 16:41 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan ze ook vanuit de verkenner naar OE slepen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1