Toon posts:

Monitoring server

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een voorstel indienen om een monitoring te installeren op ons intern netwerk.
Momenteel heb ik Hostmon en Ipswitch What's Up getest. Maar geen van beide zijn eigenlijk voldoende. Momenteel draait het op Hostmon, maar dit zou eruit moeten zijn.
Wat moet er allemaal getest worden? CPU, geheugen, diskspace, ping, service check, POP3, SMTP, URL request, SQL(SA-login).
Ik denk dat dit zowat alles is die gemonitord moet worden, als er nog dingen zijn die jullie van belang vinden, laat maar weten dan.
Notification via SMS is noodzakelijk, en eventueel een automatisch respons(service restart ofzo) is aan te raden.

Heeft er iemand voorbeelden van programma's?
En liefst betaalbaar( niet HP Openview , Tivoli, ....)

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:23

Gertjan

mmmm, beer...

Kijk eens naar Nagios, die kan alles wat jij noemt.

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
met firedeamon kun je gecrashte services opnieuw laten starten (ik gebruik het verder niet).
Ik ben dus ook geinterreseerd in het programma (/script?) :)
Ali_Illegali schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:13:
Kijk eens naar Nagios, die kan alles wat jij noemt.
is dit alleen voor linux? Ik zoek een windows oplossing, liefst open source (lees gratis)

[ Voor 49% gewijzigd door DutchTSE op 24-06-2005 16:15 ]

Verwijderd

Ff googlen op: "Server Monitoring" geeft naar mijn idee toch wel erg veel bruikbare tips.

Ik gebruik zelf Server monitoring van GFI.....

http://www.gfi.com/nsm/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 16:15 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry maar zo werkt het niet.
Je topic is veel te mager; tussen betaalbaar en Tivoli zit nog een wereld van verschil, en ik vind je eigen initiatief/input ook niet om naar huis te schrijven (moeten we aan de hand van wart je aangeeft te monitoren gokken hoe je serverpark eruit ziet :?)

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.