6800LE Wordt extreem heet

Pagina: 1
Acties:

• luppien
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-06 13:20

luppien

All u have R Belong To Me

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn kapotte 9800 pro omgeruilt voor een 6800LE.

Deze kaart leek heel makkelijk te installeren maar zodra ik een applicatie zoals een game of benchmark start flitst het beeld en valt uiteindelijk mijn beeld weg. Als ik ga internetten stotterd het beeld. Als ik kijk met de nvidia drivers staat de temperatuur soms wel op 80 tot 100 graden.

Mijn vraag is nu : Waar kan dit aan liggen? aan het moederbord,(mischien kapot) agp slot, of de videokaart zelf.

Ik hoop dat ik antwoord krijg. alvast bedankt

• Virtox
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 21:12
Check of de koeler er goed opzit, dit riekt naar slecht warmte contact.

Anything goes !!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De 6800LE word nou eenmaal erg heet, maar je zegt er niet bij welk merk je hebt dus weten we ook niet welke koeler er op zit

Je zou de kast eens open kunnen zetten, je airflow verbeteren of er een zalman 700CU op gooien

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:00
luppien schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:00:
Ik heb vandaag mijn kapotte 9800 pro omgeruilt voor een 6800LE.

Deze kaart leek heel makkelijk te installeren maar zodra ik een applicatie zoals een game of benchmark start flitst het beeld en valt uiteindelijk mijn beeld weg. Als ik ga internetten stotterd het beeld. Als ik kijk met de nvidia drivers staat de temperatuur soms wel op 80 tot 100 graden.

Mijn vraag is nu : Waar kan dit aan liggen? aan het moederbord,(mischien kapot) agp slot, of de videokaart zelf.

Ik hoop dat ik antwoord krijg. alvast bedankt
1. Airflow in de computer zelf.
2. Koeling van de grafische kaart
3. Koeling die er niet goed opzit.
4. Het is warm buiten, dus ook in huis en ook in de computer.
5. Wat heb je zelf geprobeerd..
PilatuS schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:02:
De 6800LE word nou eenmaal erg heet, maar je zegt er niet bij welk merk je hebt dus weten we ook niet welke koeler er op zit
[...]
Mijn 6800LE wordt met alle pipelines en shaders open stressed 34 Graden warm. Kwestie van goed koelen.

• luppien

luppien

Topicstarter
Het merk van de kaart is XfX

ik heb hiernog wel deze cooler liggen van mijn ati 9800 deze schijnt ook compatible te zijn maar ik weet niet of deze wel van goede kwaliteit is.

http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=150&code=013

Ik zal nu even kijken of de koeler goed vast is.

ps : mijn kast staat al open.

---- die laastste post was er net nog niet

1 de airflow in de kast is redelijk maar ik denk niet dat dit uitmaakt als de computer zelfs na 3 minuten uitvalt.
2 gewoon de standaard koeler
3 dat zal ik nu bekijken
4 klopt
5 ik heb zelf geprobeerd te kijken of de kabels goed zaten of hij goed in het agp slot zit en of het aan de drivers licht.

[ Voor 36% gewijzigd door luppien op 24-06-2005 16:08 ]

• PilatuS
  • Niet online
cardinal808 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:05:
[...]

1. Airflow in de computer zelf.
2. Koeling van de grafische kaart
3. Koeling die er niet goed opzit.
4. Het is warm buiten, dus ook in huis en ook in de computer.
5. Wat heb je zelf geprobeerd..

[...]

Mijn 6800LE wordt met alle pipelines en shaders open stressed 34 Graden warm. Kwestie van goed koelen.
Met welke koeling dan :?

Met mijn stock XFX koeler zat ik @ 16x1,6vp 375/850 al snel op 70 graden, en nu met waterkoeling zo rond de 45 met een iets hogere oc

Verwijderd

9800pro koeler != 6800LE koeler :+

• luppien

luppien

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:08:
wat bedoel je?

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:49

DaWaN

'r you wicked ??

luppien schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:06:
Het merk van de kaart is XfX

ik heb hiernog wel deze cooler liggen van mijn ati 9800 deze schijnt ook compatible te zijn maar ik weet niet of deze wel van goede kwaliteit is.

http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=150&code=013

Ik zal nu even kijken of de koeler goed vast is.

ps : mijn kast staat al open.

---- die laastste post was er net nog niet

1 de airflow in de kast is redelijk maar ik denk niet dat dit uitmaakt als de computer zelfs na 3 minuten uitvalt.
2 gewoon de standaard koeler
3 dat zal ik nu bekijken
4 klopt
5 ik heb zelf geprobeerd te kijken of de kabels goed zaten of hij goed in het agp slot zit en of het aan de drivers licht.
Die Zalman VF700AlCu past en werkt ook uitstekend op een 6800LE :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• luppien

luppien

Topicstarter
Ik heb net gekeken en het lijkt erop dat de koeling inderdaad niet goed vast zit. ik kan de koeler gewoon bewegen op de kaart dat lijkt mij niet in orde...

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:00
PilatuS schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:07:
[...]
Met welke koeling dan :?

Met mijn stock XFX koeler zat ik @ 16x1,6vp 375/850 al snel op 70 graden, en nu met waterkoeling zo rond de 45 met een iets hogere oc
Zalman ZM80D-HP met Actieve koeling door middel van een 80MM fan. Zalman verkoopt ook fans die op de passieve koeling passen, maar dan zuigt hij lucht uit de kast, nu wordt er lucht van buiten de kast direct midden op de passieve koeling geblazen (gat in kast gedremmeld). Effect is dat de passieve koeling koud aanvoeldt.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:08:
Op de website staat duidelijk aangegeven dat hij ook op een 6800LE zou moeten passen
luppien schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:15:
Ik heb net gekeken en het lijkt erop dat de koeling inderdaad niet goed vast zit. ik kan de koeler gewoon bewegen op de kaart dat lijkt mij niet in orde...
Dat is niet helemaal de bedoeling nee...

[ Voor 15% gewijzigd door Cardinal op 24-06-2005 16:25 ]

• luppien

luppien

Topicstarter
ik heb de koeling net even geprobeerd te demonteren... en dit ging wel heel erg makkelijk. ik klikte de pinnejtes in met de nijptang en het blok viel er gewoon af....

nu moet ik alleen nog ergens koelpasta zien op te scharrelen

• PilatuS
  • Niet online
Opzich zou de kaart gewoon goed moeten werken, maar hier is het dus het geval dat de koeler op de een of andere manier gewoon niet gemonteerd is zoals het hoort

Dus in mijn mening heb je gewoon recht op een nieuwe kaart, maar wat je ook kan doen is bijvoorbeeld een elastiekje of tierip over de kaart doen als dit mogelijk is.

• luppien

luppien

Topicstarter
ik zal even kijken of dat mogelijk is. dit zou in iedergeval tijdelijk kunnen werken. Morgen zet ik er mijn ander koeler dan op als de winkels tenminste open zijn.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-08 11:33
luppien schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:15:
Dat hoort (in principe) wel. De koeler word met veertjes naar de gpu getrokken. Als je de koeler in de hoek naar beneden duwt, wipt die inderdaad omhoog omdat er speelruimte in de veren zit. Ook kun je de koeler heen en weer schuiven over de gpu.

Wat bij mij opviel is de kleine hoeveelheid koelpasta die er op de gpu zat. Dit is een bekend montageeuvel van deze kaarten. Goed schoonmaken met wattenstaafjes (pas op dat je het niet op andere componenten smeert) en vervangen door een klein beetje nieuwe pasta. Pasta uitsmeren met een oud bankpasje zodat je een dunne film krijgt en koeler weer terugzetten. Anders vervangen door een betere koeler omdat de standaard koeler nogal een lawaaibeest is. Zie ook Het 6800LE Topic Deel 18 voor koeleropties.

[ Voor 4% gewijzigd door DaCoTa op 24-06-2005 17:16 ]

Verwijderd

doe cooler die op je radeon zat was die zalman vf700-al/cu?

zo ja... ZET DIE EROP :) is een goede cooler

• luppien

luppien

Topicstarter
Ik heb nu dus al een nieuwe koeler. Deze heb ik eerder in deze topic al gepost.

Mijn vraag is nu : hoeveel koelpasta moet je er ongeveer opsmeren? want van hoeveelheden heb ik geen kaas gegeten. Want sommigen zeggen smeer gewoon onder en een ander zegt weer dat het een klein beetje moet zijn.

@ noobzor

ja dat was die koeler

[ Voor 7% gewijzigd door luppien op 24-06-2005 17:21 ]

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:06
!= staat voor niet gelijk aan in PHP en andere programmeertalen zal het ook wel zo zijn :)
Weer wat geleerd :P :>

[ Voor 3% gewijzigd door ID-College op 24-06-2005 17:21 ]

• luppien

luppien

Topicstarter
dank je wel voor je wijze les :X

Verwijderd

koelpasta... zo dun mogelijk maar je moet de core er niet meer onder kunnen zien

• PilatuS
  • Niet online
Bij koelpasta zeg ik altijd de grootte van een ongekookte rijstkorrel, en die dan goed uitsmeren met een pasje een stukje papier of met je vinger (de laatste kan ik niet echt aanraden want je krijgt het er weer moeilijk af :P )

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

PilatuS schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 17:24:
Bij koelpasta zeg ik altijd de grootte van een ongekookte rijstkorrel, en die dan goed uitsmeren met een pasje een stukje papier of met je vinger (de laatste kan ik niet echt aanraden want je krijgt het er weer moeilijk af :P )
en nog vaak giftig ook :P

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• luppien

luppien

Topicstarter
Ik vraag me nu af of ik dat condensator probleem kan hebben.
Als ik 3d applicaties opstart krijg ik na een tijdje een black screen.

bij sommige programmas heb ik het niet maar dan heb ik flitsen door het beeld heen.

weet iemand mischien of hetmogelijk is dat ik dat condensator probleem heb?

Verwijderd

yup, dat had ik ook, condensator er half af, en nog dezelfde dag kreeg is last van zwarte schermen, nieuwe 6800LE erin (na RMA, kapot bevonden door XFX), aanzetten, 2 minuten in windows, poef zwart scherm, ik kijken, condensator eraf :/, dus grote kans dat het daar aan ligt jah :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 22:08 ]

• luppien

luppien

Topicstarter
Ja maar de beschrijving lijkt er wel erg op maar de condensators lijken goed te zitten.

Verwijderd

zit er niet eentje los? voel eens

• luppien

luppien

Topicstarter
ik heb nog beter gekeken en ik heb er tegen aan gedrukt ik hoorde een klikje............

en hij deed het!!!

bedankt voor de tip :)

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:53
heb jij je pc ook geformateerd toen je die andere video kaart er in heb gezet ik had namelijk ongeveer het zelfde ik had voorheen een 8500le en geupgrade naar een 6800le maar door de oude drivers van ati wordt de temperatuur slecht weer gegeven.

• luppien

luppien

Topicstarter
ik heb niet geformateerd en ben dit eigenlijk ook niet van plan ik heb er wel drivercleaner overheen gegooit
Pagina: 1