Heb jullie al een paar keer benaderd de laatste tijd! En nu heb ik weer wat om aan jullie voor te leggen. Ik wil een waarde ophalen uit een textbox die in een datagrid zit. Er zijn dus meerdere regels in de datagrid en dus ook meerdere textboxes.
Ik heb alle voorbeelden op het internet al er bij gehaald .. sommige zelfs letterlijk overgetypt maar ik kom er maar niet uit. Ten eerste ben ik een dag bezig geweest met Itemplate maar zonder succes. Toen ben ik de volgende dag bezig geweest met andere methodes wat ook niets hielp!. Ik ben echt ten einde raad!
Maar es wat code geven. Als eeste de datagrid:
Het vreemde is dat hij helemaal geen items tegenkomt! Dus hij gaat de For Each loop niet eens in, terwijl en toch degelijk wel rijen en de datagrid staan! Wie kan me helpen .. Alvast heeeeel erg bedankt!
Ik heb alle voorbeelden op het internet al er bij gehaald .. sommige zelfs letterlijk overgetypt maar ik kom er maar niet uit. Ten eerste ben ik een dag bezig geweest met Itemplate maar zonder succes. Toen ben ik de volgende dag bezig geweest met andere methodes wat ook niets hielp!. Ik ben echt ten einde raad!
Maar es wat code geven. Als eeste de datagrid:
Visual Basic .NET:
Als tweede de sub die de datagrid vult:1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <asp:DataGrid ID="dgCart" Runat="server" AutoGenerateColumns="False" EnableViewState="False" HeaderStyle-Font-Bold="True" HeaderStyle-BackColor="#cc3399" HeaderStyle-ForeColor="#FFFFFF" HeaderStyle-Height="20" GridLines="Horizontal" AlternatingItemStyle-BackColor="#eeeeee" ItemStyle-Height="20" CellPadding="0" BorderWidth="0" Width="95%"> <Columns> <asp:BoundColumn DataField="Titel" HeaderText="Titel" /> <asp:TemplateColumn HeaderText="Aantal"> <ItemTemplate> <asp:TextBox id="Textbox2" Text='<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Aantal") %>' width="25" Runat="server"></asp:TextBox> </ItemTemplate> </asp:TemplateColumn> <asp:BoundColumn DataField="Prijs" HeaderText="Prijs" /> <asp:BoundColumn DataField="Totaal" HeaderText="Totaal" /> <asp:HyperLinkColumn HeaderText=" " DataNavigateUrlField="ID" DataNavigateUrlFormatString="cart.aspx?remove={0}" DataTextField="Img" Target="_self" /> </Columns> </asp:DataGrid> |
Visual Basic .NET:
En last but not least de sub die ervoor zou moeten zorgen dat ik gegevens uit de kolommen van de datagrid kan halen. 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
| Private Sub getCart() Dim objSecure As New secure Dim totaalPrijs As Double Dim arlCart As ArrayList = Session("cart") Dim Cart As New DataTable Dim dr As DataRow Dim propCart As propCart Dim propArt As propArtikel Dim PrijsTotaal As Double Cart.Columns.Add(New DataColumn("Titel", GetType(String))) Cart.Columns.Add(New DataColumn("Aantal", GetType(String))) Cart.Columns.Add(New DataColumn("Prijs", GetType(String))) Cart.Columns.Add(New DataColumn("Totaal", GetType(String))) Cart.Columns.Add(New DataColumn("ID", GetType(String))) Cart.Columns.Add(New DataColumn("Img", GetType(String))) For i As Integer = 0 To (arlCart.Count - 1) propCart = arlCart(i) propArt = objSecure.getArtikelByID(propCart.ArtID) dr = Cart.NewRow() dr(0) = propArt.Titel dr(1) = propCart.Aantal.ToString dr(2) = Session("Symbool") & " " & Math.Round(propArt.Prijs * CType(Session("Koers"), Double), 2) dr(3) = Session("Symbool") & " " & Math.Round(CType(propArt.Prijs * CType(Session("Koers"), Double) * propCart.Aantal, Double), 2) dr(4) = propCart.ArtID.ToString dr(5) = "[img]""../images/iconDelete.gif""[/img]" PrijsTotaal = PrijsTotaal + ((propArt.Prijs * CType(Session("Koers"), Double)) * propCart.Aantal) Cart.Rows.Add(dr) dr = Nothing propCart = Nothing propArt = Nothing Next CartView = New DataView(Cart) dgCart.DataSource = CartView dgCart.DataBind() arlCart = Nothing objSecure = Nothing lblTotaal.Text = " " & Session("Symbool") & " " & Math.Round(PrijsTotaal, 2) End Sub |
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Private Sub btnHereken_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnHereken.Click Dim item As DataGridItem For Each item In dgCart.Items lblTotaal.Text &= "<br>" & item.Cells(0).Text & _ " " & item.Cells(1).Text & _ " " & item.Cells(2).Text Next item 'Dim tb As TextBox = dgi.Cells(1).Controls(1) 'Str = Str() & tb.Text & vbCrLf End Sub |
Het vreemde is dat hij helemaal geen items tegenkomt! Dus hij gaat de For Each loop niet eens in, terwijl en toch degelijk wel rijen en de datagrid staan! Wie kan me helpen .. Alvast heeeeel erg bedankt!