Nou, dit is het idee:
in de vakantie, als ik weer geld en tijd heb
ga ik weer es wat modden. Ik had het idee om een case te gaan maken voor mijn computer met de volgende specs:
Met de volgende functies: TV/Recorder/Mediaplayer/Gamestation
Omdat hij bij de TV komt en één van de functies TV/DVD kijken is, moet hij natuurlijk wel stil zijn. Ik zou dus graag nog enkele tips over de koeling willen hebben. Ik heb geen zin in het gedoe met waterkoeling, dus alles wordt met fans gedaan. Ik was aan het denken aan een simpele PWM aansturing.
Het idee komt van de volgende mod:

Een grove schets van het design heb ik ook al gemaakt:

Kleine toelichting:
De gehele buitenkant van de kast wordt van plexiglas. Iets van 2 a 3mm dik. De bovenkant met de bolle zijkanten en de onderkant is één stuk plexiglas mooi gebogen. Er komt een metalen frame aan de binnenkant waar alle onderdelen (mobo enzo) op wordt gemonteerd. Je kunt dus als het ware de buitenkant als een soort koker zien die je om de onderdelen heen schuift.
Aan de achterzijde van het plexiglas komt van die zwarte folie voor autoramen (lekker origineel, ik weet het, maar ach.... BOEIE !!
)
In het midden bovenop komt geen folie. Daar kun je de kast inkijken. Ik wilde in dit stukje van het plexiglas wel nog een mooi figuur graveren... Ideeen??
Binnen wordt de hoofd-licht-kleur rood. Hier wordt denkelijk gewerkt met ledjes en CCFL's
Op de voorzijde van de case kun je duidelijk drie knoppen zien zitten. De linkse is de reset-knop (kan nog wel es handig zijn
), de middelste is een knop waarmee alle licht (inclusief het elseedeetje dat voorop zit; 4x20 blauw) kan worden uitgezet. De derde en laatste knop is de eject-knop van de dvd-brander.
De afgeronde rechthoekvorm rechts is die van de dvd-brander en die links wil ik een sleuf van maken waardoor de HDD nog eens kan worden eruitgehaald... Of misschien maak ik daar de kaartlezer van mn mobo achter. Ik moet sowieso nog een plaats voor die vinden. Denkelijk wordt het achter dat klepje of aan één van de zijkanten.
Tijd voor het volgende plaatje:

Hier zie je een half-doorzie-plaatje
. Je kunt nu een grove indeling zien. Onder de harddisk moet natuurlijk nog een PSU komen en het kaartje dat je op het mobo ziet is een vertical2horizontal-PCI-convertertje (of heet dat anders
). Zoiets dergelijks moet er ook nog komen voor het AGP-slot.
Ik heb die dingen nog niet in mn design zitten omdat ik te lui was om nog meer te doen... (werd een beetje ziek van dat 'SketchUp' !!
Nog een klein laatste plaatje, alleen omdat ik dat zo leuk vind uitzien :P:

Natuurlijk is er ook nog de kwestie van de naam.... Ik wilde eigenlijk iets met mn nick doen RiX, maar ben niet zo goed in logo ontwerpen. Een leuke tribal ofzo lijkt me ook wel wat. Denkelijk wordt dit ook de gravure in het plexiglas bovenop, zoniet, dan komt het klein rechtsonder in het frontje te staan...
Grote vraag is dus: nog ideeen??
in de vakantie, als ik weer geld en tijd heb
- Intel Pentium 4 3,06 GHz HT
- 2 x 512 Mb Twinmos pc3200
- Chaintech Zenith 9CJS (+ breakoutbox en afstandsbediening)
- ATI Radeon 9600 XT 256 Mb (sapphire)
- PC TV-kaart
- 40 Gb S-ATA schijf (niet getreurd, ik ga voor et maken van deze CM nog een 250 Gb LaCie schijf kopen; F.A. Porsch design
)
- DVD-brander
- dual lan (10/100 en 10/100/1000)
- 7.1 Sound
- error - display - systeempje (Debug Led on CBOX3: das de breakoutbox)
Met de volgende functies: TV/Recorder/Mediaplayer/Gamestation
Omdat hij bij de TV komt en één van de functies TV/DVD kijken is, moet hij natuurlijk wel stil zijn. Ik zou dus graag nog enkele tips over de koeling willen hebben. Ik heb geen zin in het gedoe met waterkoeling, dus alles wordt met fans gedaan. Ik was aan het denken aan een simpele PWM aansturing.
Het idee komt van de volgende mod:

Een grove schets van het design heb ik ook al gemaakt:

Kleine toelichting:
De gehele buitenkant van de kast wordt van plexiglas. Iets van 2 a 3mm dik. De bovenkant met de bolle zijkanten en de onderkant is één stuk plexiglas mooi gebogen. Er komt een metalen frame aan de binnenkant waar alle onderdelen (mobo enzo) op wordt gemonteerd. Je kunt dus als het ware de buitenkant als een soort koker zien die je om de onderdelen heen schuift.
Aan de achterzijde van het plexiglas komt van die zwarte folie voor autoramen (lekker origineel, ik weet het, maar ach.... BOEIE !!
In het midden bovenop komt geen folie. Daar kun je de kast inkijken. Ik wilde in dit stukje van het plexiglas wel nog een mooi figuur graveren... Ideeen??
Binnen wordt de hoofd-licht-kleur rood. Hier wordt denkelijk gewerkt met ledjes en CCFL's
Op de voorzijde van de case kun je duidelijk drie knoppen zien zitten. De linkse is de reset-knop (kan nog wel es handig zijn
De afgeronde rechthoekvorm rechts is die van de dvd-brander en die links wil ik een sleuf van maken waardoor de HDD nog eens kan worden eruitgehaald... Of misschien maak ik daar de kaartlezer van mn mobo achter. Ik moet sowieso nog een plaats voor die vinden. Denkelijk wordt het achter dat klepje of aan één van de zijkanten.
Tijd voor het volgende plaatje:

Hier zie je een half-doorzie-plaatje
Ik heb die dingen nog niet in mn design zitten omdat ik te lui was om nog meer te doen... (werd een beetje ziek van dat 'SketchUp' !!
Nog een klein laatste plaatje, alleen omdat ik dat zo leuk vind uitzien :P:

Natuurlijk is er ook nog de kwestie van de naam.... Ik wilde eigenlijk iets met mn nick doen RiX, maar ben niet zo goed in logo ontwerpen. Een leuke tribal ofzo lijkt me ook wel wat. Denkelijk wordt dit ook de gravure in het plexiglas bovenop, zoniet, dan komt het klein rechtsonder in het frontje te staan...
Grote vraag is dus: nog ideeen??
[ Voor 8% gewijzigd door RicX op 24-06-2005 17:07 ]
Honesty is the best policy, but insanity is a better defense