Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Ideetje casemod voor in vak.

Pagina: 1
Acties:

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 13:11

RicX

Het leven is geen ponypark

Topicstarter
Nou, dit is het idee:

in de vakantie, als ik weer geld en tijd heb :P ga ik weer es wat modden. Ik had het idee om een case te gaan maken voor mijn computer met de volgende specs:
  • Intel Pentium 4 3,06 GHz HT
  • 2 x 512 Mb Twinmos pc3200
  • Chaintech Zenith 9CJS (+ breakoutbox en afstandsbediening)
  • ATI Radeon 9600 XT 256 Mb (sapphire)
  • PC TV-kaart
  • 40 Gb S-ATA schijf (niet getreurd, ik ga voor et maken van deze CM nog een 250 Gb LaCie schijf kopen; F.A. Porsch design :P)
  • DVD-brander
Hierbij moet wel nog worden vermeld dat het moederbord veel onboard heeft:
  • dual lan (10/100 en 10/100/1000)
  • 7.1 Sound
  • error - display - systeempje (Debug Led on CBOX3: das de breakoutbox)
De computer krijgt de volgende plaats: Onder de TV
Met de volgende functies: TV/Recorder/Mediaplayer/Gamestation

Omdat hij bij de TV komt en één van de functies TV/DVD kijken is, moet hij natuurlijk wel stil zijn. Ik zou dus graag nog enkele tips over de koeling willen hebben. Ik heb geen zin in het gedoe met waterkoeling, dus alles wordt met fans gedaan. Ik was aan het denken aan een simpele PWM aansturing.

Het idee komt van de volgende mod:

Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/content_images/cinemedia_pc/cpc_009.jpg

Een grove schets van het design heb ik ook al gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://img200.echo.cx/img200/9401/resizeofexterior4xs.jpg

Kleine toelichting:

De gehele buitenkant van de kast wordt van plexiglas. Iets van 2 a 3mm dik. De bovenkant met de bolle zijkanten en de onderkant is één stuk plexiglas mooi gebogen. Er komt een metalen frame aan de binnenkant waar alle onderdelen (mobo enzo) op wordt gemonteerd. Je kunt dus als het ware de buitenkant als een soort koker zien die je om de onderdelen heen schuift.
Aan de achterzijde van het plexiglas komt van die zwarte folie voor autoramen (lekker origineel, ik weet het, maar ach.... BOEIE !! :P)
In het midden bovenop komt geen folie. Daar kun je de kast inkijken. Ik wilde in dit stukje van het plexiglas wel nog een mooi figuur graveren... Ideeen??
Binnen wordt de hoofd-licht-kleur rood. Hier wordt denkelijk gewerkt met ledjes en CCFL's
Op de voorzijde van de case kun je duidelijk drie knoppen zien zitten. De linkse is de reset-knop (kan nog wel es handig zijn :P), de middelste is een knop waarmee alle licht (inclusief het elseedeetje dat voorop zit; 4x20 blauw) kan worden uitgezet. De derde en laatste knop is de eject-knop van de dvd-brander.
De afgeronde rechthoekvorm rechts is die van de dvd-brander en die links wil ik een sleuf van maken waardoor de HDD nog eens kan worden eruitgehaald... Of misschien maak ik daar de kaartlezer van mn mobo achter. Ik moet sowieso nog een plaats voor die vinden. Denkelijk wordt het achter dat klepje of aan één van de zijkanten.

Tijd voor het volgende plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://img218.echo.cx/img218/5681/resizeofopen2gz.jpg

Hier zie je een half-doorzie-plaatje :P. Je kunt nu een grove indeling zien. Onder de harddisk moet natuurlijk nog een PSU komen en het kaartje dat je op het mobo ziet is een vertical2horizontal-PCI-convertertje (of heet dat anders :?). Zoiets dergelijks moet er ook nog komen voor het AGP-slot.
Ik heb die dingen nog niet in mn design zitten omdat ik te lui was om nog meer te doen... (werd een beetje ziek van dat 'SketchUp' !!

Nog een klein laatste plaatje, alleen omdat ik dat zo leuk vind uitzien :P:
Afbeeldingslocatie: http://img107.echo.cx/img107/7127/resizeofwire2sd.jpg

Natuurlijk is er ook nog de kwestie van de naam.... Ik wilde eigenlijk iets met mn nick doen RiX, maar ben niet zo goed in logo ontwerpen. Een leuke tribal ofzo lijkt me ook wel wat. Denkelijk wordt dit ook de gravure in het plexiglas bovenop, zoniet, dan komt het klein rechtsonder in het frontje te staan...

Grote vraag is dus: nog ideeen??

[ Voor 8% gewijzigd door RicX op 24-06-2005 17:07 ]

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

Verwijderd

Mischien je logo in led matrix maken? Best veel werk, maar dan kun je je logo ook animeren :Y)

• RicX

RicX

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 15:29:
Mischien je logo in led matrix maken? Best veel werk, maar dan kun je je logo ook animeren :Y)
Dat is een idee... enige probleem is dat hij in een kastje komt onder de tv... dus de bovenkant zie je toch niet zo heel goed... En de voorkant wil ik strak houden... Maar misschien wel een leuk idee om binnenin een led-array met verschillende kleuren leds te maken, knopje aan de zijkant en dat ie dan op de maat van muziek kleurt.... komt derin denk ik !! :P

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

Ik heb precies dezelfde PC... :Y) Is je videokaart van Sapphire ?
Edit: Oeps ja dus :) Dan is mn pc helemaal hetzelfde :)

[ Voor 31% gewijzigd door kwaza op 24-06-2005 15:40 . Reden: Owh ja ik zie het al ]

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

• RicX

RicX

Topicstarter
kwaza schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 15:39:
Ik heb precies dezelfde PC... :Y) Is je videokaart van Sapphire ?
Edit: Oeps ja dus :) Dan is mn pc helemaal hetzelfde :)
Whahaha.... komt niet vaak voor... ik dacht nog wel dat ik zo redelijk origineel was... :P

Verwijderd

Waar heb je die plaatjes in getekent? ik ben zelf met een ontwerp bezig, maar loop eigenlijk vast omdat ik mijn papierschets eerst in de compu wil hebben.. en die van jou zien er mooi strak uit.. ;)

• RicX

RicX

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 15:44:
Waar heb je die plaatjes in getekent? ik ben zelf met een ontwerp bezig, maar loop eigenlijk vast omdat ik mijn papierschets eerst in de compu wil hebben.. en die van jou zien er mooi strak uit.. ;)
SketchUp 4.0 ... staat trouwes ook in de tekst ;)
Op deze site vind je components van je computer...

[ Voor 10% gewijzigd door RicX op 24-06-2005 15:51 ]

• kwaza

kwaza

RicX schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 15:49:
[...]

SketchUp 4.0 ... staat trouwes ook in de tekst ;)
Demo :(

[ Voor 4% gewijzigd door kwaza op 24-06-2005 15:51 ]

• RicX

RicX

Topicstarter
Tja... Cracks zoeken mag natuurlijk niet :P maar je kunt em 8 uur lang gebruiken :P

• kwaza

kwaza

RicX schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 15:52:
[...]

Tja... Cracks zoeken mag natuurlijk niet :P maar je kunt em 8 uur lang gebruiken :P
Helemaal gelijk _/-\o_ 750 dollar is groter dan mijn portomonnee lol

Verwijderd

is dit niet wat?

Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/content_images/cinemedia_pc/cpc_009.jpg

hele artikel staat hier: http://www.bit-tech.net/m...05/27/cinemedia_pc/1.html

Vooral hoe hij hem heeft gemaakt is wel interessant, eerst een vorm maken met wat hout en pvc, en dan het plexiglas erover buigen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 16:38 ]

• RicX

RicX

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:37:
is dit niet wat?

[afbeelding]

hele artikel staat hier: http://www.bit-tech.net/m...05/27/cinemedia_pc/1.html

Vooral hoe hij hem heeft gemaakt is wel interessant, eerst een vorm maken met wat hout en pvc, en dan het plexiglas erover buigen.
Is ook waar mijn idee op gebaseerd is... Tis alleen dat ik dat hout absoluut niet mooi vind en dat ik de voorkant strakker wil houden. De kleur van het licht in deze mod is wel retevet.
Volgens mij is die ook redelijk hoog. Die van mij wordt maximaal maar 10cm hoog... Lager als mn videorecorder is dat (die is 13cm)...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:57
Ik heb het idee dat je in de hoogte ook niet alles erin krijgt zo? Volgens mij zit je dvd-speler een beetje op de plek waar je CPU heatsink zou moeten komen, en krijg je ook niet echt een voeding ONDER die HDD nu :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• RicX

RicX

Topicstarter
XanderH schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:56:
Ik heb het idee dat je in de hoogte ook niet alles erin krijgt zo? Volgens mij zit je dvd-speler een beetje op de plek waar je CPU heatsink zou moeten komen, en krijg je ook niet echt een voeding ONDER die HDD nu :?
De cases worden van allebei nog afgehaald en onder de dvd-speler zit alleen maar het intern geheugen. Als de case van mn voeding ervanaf is, verbuig ik de koelribben en dan is deze nog maar voor de helft zo hoog. De hoogte wordt in een voeding eigenlijk alleen bepaald door de koelribben en de fans die erin zitten. Met 8cm (en / of kleinere) fans wordt alles dus lekker gekoeld.
Tevens kan ik nog altijd in de diepte wat ruimte winnen... Dit zie je namelijk toch niet echt. Alleen de hoogte moet gehandhaafd blijven, in de diepte kan ik nog zo een 5 a 10cm smokkelen...

[ Voor 13% gewijzigd door RicX op 24-06-2005 17:03 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:57
RicX schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 17:02:
[...]

De cases worden van allebei nog afgehaald en onder de dvd-speler zit alleen maar het intern geheugen. Als de case van mn voeding ervanaf is, verbuig ik de koelribben en dan is deze nog maar voor de helft zo hoog. De hoogte wordt in een voeding eigenlijk alleen bepaald door de koelribben en de fans die erin zitten. Met 8cm (en / of kleinere) fans wordt alles dus lekker gekoeld.
Tevens kan ik nog altijd in de diepte wat ruimte winnen... Dit zie je namelijk toch niet echt. Alleen de hoogte moet gehandhaafd blijven, in de diepte kan ik nog zo een 5 a 10cm smokkelen...
Ah, je dvd-speler leek veel dieper te komen op je plaatjes.

De case van je HDD laat je er wel opzitten hoop ik he? :+ Just checking :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• RicX

RicX

Topicstarter
XanderH schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 17:04:
[...]

Ah, je dvd-speler leek veel dieper te komen op je plaatjes.

De case van je HDD laat je er wel opzitten hoop ik he? :+ Just checking :P
DVD-speler is gewoon uit de losse pols getekend... Maar zoals ik al zei... ik kan de diepte nog in....
En de case van mn HDD.... hm.... tja.... ik wilde em eigenlik nog van een 'gebrusht' (mat) plexi-raampje voorzien.... dus tja.... :P ;)

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:22

AirX

Tweak Guru

Uhm, zou je er niet een aan/uit knop op zetten? Die kan ik namelijk niet terug vinden }:O

• RicX

RicX

Topicstarter
AirX schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 17:36:
Uhm, zou je er niet een aan/uit knop op zetten? Die kan ik namelijk niet terug vinden }:O
Oeps... vergeten te zeggen :+
Komt aan de achterkant bij de voeding in de buurt... Ben namelik van plan om hem zo stil en toch gekoeld ( :X ) te maken dat hij constant aan kan blijven staan... O-)

• Bertus
  • Niet online
Waar zit de voeding? ik kan em niet vinden ik je tekeningen :P

(ik neem aan achter de hdd?)

Heeft ook een computer!

• RicX

RicX

Topicstarter
Bertus schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 18:18:
Waar zit de voeding? ik kan em niet vinden ik je tekeningen :P

(ik neem aan achter de hdd?)
RicX schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 15:26:
[...]

Onder de harddisk moet natuurlijk nog een PSU komen en...
verklaart genoeg dacht ik zo.... :P

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 22:18
Knap gemaakt! Zou je het bestand kunnen delen?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• RicX

RicX

Topicstarter
Mento schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 19:48:
Knap gemaakt! Zou je het bestand kunnen delen?
Haha, hoezo? wil je zelf ook zoiets gaan maken dan? :P
Anyway... Het staat op mn andere computer, een kilometertje of honderd hiervandaan, dus van de week zal ik het ergens neerzetten of je moet even je msn geven... krijg je het wel van me... of voeg mij toe: ricbernards(at)hotmail(dot)com

• Jgsvuden
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2023

Jgsvuden

Hoi!

ziet er leuk uit! ga deze wel ff met intresse volgen, al heb ik wel het idee dat dit meet een CiP is dan een CM, maargoed, als dat zo is zul je dat nog wel van de modjes horen :P

schetsen zien er iig goed uit en specs zijn ook veelbelovend, voor de rest....

...keep up the good work!

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Pagina: 1