Omdat ik het een beetje zat was dat m'n onboard VIA S-ATA Raid 0 opstelling iets aan processorkracht nodig had (17%) en ik wilde dat mijn S-ATA RAID (2x WD2000JD 200GB) sneller zou worden heb ik een paar dagen geleden een Promise Fasttrak TX4200 aangeschaft.
Maar wat blijkt tot mijn verbazing? Het is alleen maar trager geworden!
Ik heb met diverse benchmarks getest, ik heb de nieuwste bios geflasht, de nieuwste drivers gedownload, de VIA latency patch geprobeerd maar niets zorgt ervoor dat mijn RAID sneller gaat lopen.
IRQ is ook niet gedeeld met een andere kaart in m'n systeem.
Zie dit plaatje, bovenin m'n oude (software) raid opstelling, in het midden m'n maxtor 80GB ter vergelijk en onder de nieuwe Promise Raid:

Volgens mij hoort een enkele S-ATA schijf al sneller te zijn dan dit.
Zie ik soms iets over het hoofd? of ligt het aan m'n RAID kaart en moet ik die kaart gewoon omruilen voor een nieuwe?
Maar wat blijkt tot mijn verbazing? Het is alleen maar trager geworden!
Ik heb met diverse benchmarks getest, ik heb de nieuwste bios geflasht, de nieuwste drivers gedownload, de VIA latency patch geprobeerd maar niets zorgt ervoor dat mijn RAID sneller gaat lopen.
IRQ is ook niet gedeeld met een andere kaart in m'n systeem.
Zie dit plaatje, bovenin m'n oude (software) raid opstelling, in het midden m'n maxtor 80GB ter vergelijk en onder de nieuwe Promise Raid:

Volgens mij hoort een enkele S-ATA schijf al sneller te zijn dan dit.
Zie ik soms iets over het hoofd? of ligt het aan m'n RAID kaart en moet ik die kaart gewoon omruilen voor een nieuwe?
[ Voor 5% gewijzigd door SiGNe op 24-06-2005 15:31 ]
Niet?
[Specs]