Toon posts:

Exchange2003 mailboxen op netwerkshare

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 server, alle 3 op windows2k3 standaard edition. 1 PDC de andere 2 zijn DC die hun informatie van de PDC afhalen qua AD.
1 van de 3 is dataserver en degene die overblijft is een exchange server, ook 2003 standaard.
Ze hangen allemaal in hetzelfde domein en zijn perfect benaderbaar, onderling lopen ze op 1GB snelheid en met 1 gateway lopen ze naar het grote LAN. Wat ik nu wil is alle data, homedirectories enz. op de dataserver. Onder deze data versta ik de mailboxen ook.
Probeer ik echter met de exchange manager de database naar de share op de dataserver te zetten dan krijg ik "drive is not a fixed drive"
Ik heb zelf dit forum afgezocht en gegoogled, aangezien er niets tot weinig over te vinden is heb ik het idee dat het vrij simpel is. Ik krijg het echter maar niet voor elkaar.
Ik ga er in dit verhaal bij uit dat er onder exchange manager het tabje locations en dan exchange databases de mailboxen zijn, of heb ik dit verkeerd begrepen? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel met de database in bovengenoemde tekst de exchange database oftewel de mailboxen voor alle duidelijkheid.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:58
De performance van je Exchange server gaat echt zeer slecht worden als je dit wil doen. Je moet niet vergeten dat exchange volgens het "database" principe werkt, en daardoor veel kleine schrijfbewerkingen gaan doen. Je zou het kunnen proberen door een share te mounten in een directory op je hd, maar ik weet niet zeker of hij dit wel pikt. Aangeraden wordt het zeer zeker niet in ieder geval :).
Ik ga er in dit verhaal bij uit dat er onder exchange manager het tabje locations en dan exchange databases de mailboxen zijn, of heb ik dit verkeerd begrepen? 8)7
Dat klopt wel :Y).

[ Voor 22% gewijzigd door leon1e op 24-06-2005 15:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar ik snap het niet want je zou toch zeggen dat het normaal is dat mensen meerdere snelle machine hebben staan met exchange service en deze laten verwijzen naar bijv. een SAN?
Ik heb wel gelezen op de knowlege base van MS dat WHQL San's wel worden ondersteund en dat je via de AD het netwerkpad zou moeten kunnen wijzigen.
Ga ik eens even proberen.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:58
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 15:35:
Ok, maar ik snap het niet want je zou toch zeggen dat het normaal is dat mensen meerdere snelle machine hebben staan met exchange service en deze laten verwijzen naar bijv. een SAN?
Ik heb wel gelezen op de knowlege base van MS dat WHQL San's wel worden ondersteund en dat je via de AD het netwerkpad zou moeten kunnen wijzigen.
Een SAN is heel iets anders dan een LAN, je hebt bijv. veel minder overhead. Zomaar het netwerkpad gaan wijzigen in de ad moet je even mee oppassen trouwens ;)..

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je gaat toch niet met dit soort experimenten je productie omgeving om zeep helpen, is't nie? Die melding "Drive is not a fixed drive" krijg je niet voor niks. Je gaat onherroepelijk een corrupte database krijgen, als je deze constructie toepast.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

ik zou die exchange databases laten staan, en ze via een programma als bv double-take,.. synchroniseren naar de dataserver

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:42
Je kan je Exchange databases ook niet mounten op een netwerk share. Ik zou dit trouwens ook niet eens willen. Dit is vragen om problemen.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Daarom heeft een SAN ook een apparte aansturen Glasfibre snelheid etc.... Ik zou zeggen als je dit in een prodomgeving wilt doen lever je ontslagbrief alvast maar in met zulks gepruts.

Verwijderd

Topicstarter
Okee dat is duidelijk dus. Ik zou het trouwens ook nooit in produktieomgeving doen, dit is alleen nog maar de testomgeving. Nou, dan maar op de oude manier, service en data op 1 server.
Bedankt!
Pagina: 1