VPN verbinding opzetten via speedtouch 510/XS4all lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-02 14:56

robbydw

live your life

Topicstarter
Mede tweakers,

Het volgende probleem: sinds eergisteren heb ik via XS4all een ADSL lght abo met een speedtouch 510 modem.

Met behulp hiervan wil ik een VPN connectie opzetten naar mijn werk tbv thuis werken. Dit lukt echter niet. Tot vorige week had ik ADSL via directADSL (ook met speedtouch 510) en werkte de verbinding zonder problemen. Instellingen voor VPN verbinding (op mijn laptop) zijn 1 op 1 overgenomen. Op de vorige speedtouch heb ik niks aangepast in de configuratie dus ga ervan uit dat dit met mijn nieuwe 510 ook niet nodig is.

Nu krijg ik echter foutmelding 800. MS KB geeft hierbij aan:

SYMPTOMS
When you try to establish a virtual private network (VPN) connection, you may receive the following error message:
Error 800: Unable to establish connection

Back to the top

CAUSE
This issue may be caused by a router that has outdated firmware. For example, this issue may occur if you are using a Cisco router with firmware that is dated 2000 or earlier.

Ik heb echter geen CISCO router en versie nr. van mijn speedtouch is: 4.2.7.16.0

Heeft iemand voor mij een advies hoe ik e.e.a. moet configureren om toch een VPN connectie op te kunnen zetten?

Geen commentaar