Toon posts:

Lage download snelheid in GrabIt *

Pagina: 1
Acties:
  • 958 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds gisteren een ander intrnet abbonement bij de zelfde provider en ik ben van 512 kb/s naar 2.5mb gegaan.
vroeger ging het downloaden met grabit zo rond de 55kb/s en nu zo rond de 130 maar volgens mij is dit toch wel langzamer dan het zou moeten gaan ik heb namelijk een speedtest gedaan en daar kwam een snelheid van ongeveer 300kb/s uit dus nou vroeg ik me af wat doe ik fout of heeft iemand ooit het zelfde problem heeft gehad en is hier een oplossing voor?
ps hoe kan ik zien hoe de provider de snelheden en aantal threats in heeft gesteld?ik zit bij zeelandnet

alvast bedankt....

Cl3an

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:54
De nieuwsserver van zeeland is zwaar overbelast. Je hebt nog mazzel als het 130K/sec is. s'Nachts is het hier meestal tussen de 40 en de 80. Je mag 3 threads gebruiken bij de nieuwsserver van zeelandnet (giganews). Wat wel mooi is is dat ze alle groepen doorgeven en de retentie goed is. Vaak nog beter als eweka. Maar om op volle snelheid te kunnen downloaden heb je dus een payserver nodig. Eweka is en goedekope, rententie en compleetheid is iets minder als giganews, snelheid is goed. Het kost je 7,50 in de maand en je kan het bijvoorbeeld samen doen met iemand. Je krijgt 4 threads bij eweka en met 1 of 2 trek je je snelhied makkelijk vol.
Als je en payserver en bij zou nemen dan heb ik gemerkt dat het beter is om van 1 server te downloaden dan van 2 tegelijk. Dat komt bij mij niet ten goede aan de snelhied.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / RTX 5070 Ti

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Ik haal even die spelfout uit je titel. :)

Signature