Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

alternatief kpn telefoontikker?

Pagina: 1
Acties:

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Aangezien kpn gaat stoppen met de 'telefoontikker' die veel in studentenhuizen gebruikt wordt zoek ik een alternatief hiervoor. Weet iemand een manier om de telefoonkosten per persoon in de gaten te houden?

Verwijderd

isdn

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
ja, ik heb alle grappen die kpn voorzet al gezien. ISDN hebben ze helemaal niet nodig (het gaat over het huis waar mijn zussen in wonen, huis van m'n ouders) en er moet toch een manier zijn om de kosten in de gaten te houden met een ander soort van kastje ofzo?

Verwijderd

Er zijn volgens mij wel pincode systemen. Moet je eerst een persoonlijk pincode intypen op een centrale en dan mag je daarna bellen.

ISDN is ook een optie. Je kunt op 1 ISDN aansluiting twee lijnen hebben en 8 nummers.

Rob

Verwijderd

Iemand enig idee van zo'n pincode-systeem? Zijn er nog andere mogelijkheden? Om met 14 man verschillende tele2 -aanbieders te nemen lijkt me redelijk impossible.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
ISDN is een leuke oplossing als je ook 4 telefoons wilt ophangen.... als je namelijk BELT, dan bel je via 1 telefoon, en die telefoon staat op 1 nummer gespecifieerd. Ik heb zelf een ISDN telefoon waar 2 nummers in zitten, en die kan je wel omzetten, maar dat is niet een simpele handeling... je moet dan een menuutje doorlopen etc. Alle kosten komen dan nog steeds op 1 nummer binnen, dus kom je met een specificatie niet echt ver... Je belt namelijk met 1 telefoon maar vanaf 1 nummer.

Je kunt natuurlijk wel 4 of meer telefoons aanschaffen, en dan kun je per nummer (ja ISDN kan inderdaad met 8 nummers voorzien worden alhoewel je er standaard 4 krijgt) een gespecifieerde rekening opvragen, en ben je van het gedoe af.

Helaas is de enige TECHNISCHE oplossing meteen een dure grap...

De goedkope oplossing is alles met de hand bij houden. Stopwatch, bloknote, en tarievenlijst bij de telefoon, maar daar wordt je met afrekenen per seconde, dal uren, piek uren, weekendtarieven, voordeelnummers, lokale tarieven, interlokale tarieven, mobiele tarieven die bij het bellen naar verschillenden aanbieders kunnen afwijken (ligt ook aan dal/piekuren van mobieltje) en het buitenland helemaal tureluurs van....En dan vergeet ik nog eens alle nummers die speciale tarieven hebben.

De meest simpele optie is een gespecifieerde rekening, en aan het eind van de 2 maanden gaat de rekening rond, en moet iedereen maar aangeven wat ie gebeld heeft. Kan voor ruzie zorgen binnen de familie, en is als je van privacy houdt geen goede oplossing... Maar als je geen geld uit wilt geven, is dat helaas de enige optie....

Iedereen een telefoon en ISDN is de BESTE, en de DUURSTE oplossing. En van de goedkoopste wordt je helemaal niet vrolijk.... Jij mag kiezen :( :'(

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

consumentenbond aanschrijven en anders maar iedereen een mobiel geven en de vaste lijn eruit gooien (meteen geen sponsering KPN :))

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Volgens mij werkt zo'n pincodesysteem ook als een ouderwetse tikker. Dat wil zeggen dat het pincodesysteem ook het aantal tikpulsen per gesprek 'telt'. Met het wegvallen van de tikpulsen zal ook het functioneren van het pincodesysteem wegvallen.
Correct me if i'm wrong.

Melt je aan bij 1602 of iets dergelijks, en bel ALTIJD via hun (ook lokaal dus). Zij bieden namelijk een gratis gespecificeerde rekening. Alhoewel ik niet zeker weet of lokale gesprekken er dan ook op komen...

Houdoe

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-11 22:51
Weet er iemand ook iets meer over het gebruiken van een oude pc als "telefoontikker"
Zit hier namelijk ook met 15 man op de gang en anders moeten we denk ik kappen met de telefoon.

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-11 21:14

Allardie

AT..

een computer daarvoor gebruiken zal ook wel niet werken, omdat de tikken verdwijnen, en die computer volgens mij ook gewoon een soort tikkenteller is.

Je zou als oplossing een kaarttelefoon kunnen nemen, schijnt heel goed te werken (ieder moet dus gewoon een soort telefoonkaart kopen en iedereen betaalt dus gewoon wat hij belt, ben je gelijk van het uitzoeken van die tikken af) en heeft de flatverhuurder bij ons ons ook aangeraden.

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-11 22:51
Bedankt man. Kun je die dingen gewoon bij de primafoon halen?

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

Pagina: 1