ATI Remote Wonder II: key repeat te snel bij pijltjestoetsen

Pagina: 1
Acties:

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb een ATI Remote Wonder II afstandbediening met de nieuwste driver REMOTE WONDER II Software Version 3.02.0.0 (ENGLISH) onder Windows XP SP1.

Diverse toetsen:
- pijltjestoetsen rond OK button
- channel up/down
reageren te snel met een key repeat. Het is bijna niet mogelijk 1 kanaal te verwisselen of met de pijltjestoetsen 1 stap te maken. Het probleem is bijvoorbeeld in Notepad reproduceerbaar door met de pijltjestoetsen door tekst te scrollen. Bij het heel kort aanraken van de toets verspringt de cursor 1 plaats, maar veel vaker twee plaatsen (niet zoals het hoort dus).

In de ATI software zie ik geen mogelijkheid deze key repeat snelheid aan te passen (de Mac drivers zijn wat dat betreft veel beter instelbaar, maar ik heb een PC). Ik wil graag van de standaard ATI software en plug-ins gebruik blijven maken.
Op GoT zie ik geen oplossing staan. Op andere fora zie ik wel dat dit probleem wordt geconstateerd, maar er wordt geen oplossing genoemd (zie bv. de reactie van pcguy2k op het Sage forum ).

Ik heb ook de ATI Remote Wonder I geprobeerd met dezelfde driver op dezelfde PC. Deze heeft geen last van de snelle key repeat. Zou het dan toch de hardware zijn die niet in orde is?

Op een andere PC (Windows XP SP1) met dezelfde driver hetzelfde resultaat. Ook de oudere drivers geprobeerd die beschikbaar zijn op de ATI website, hetzelfde resultaat.

Is er iemand bekend met dit probleem? Of nog beter, weet er iemand een oplossing?

edit:
@drunkfux: Dank voor je snelle reactie. Heb jij dezelfde driver versies/data staan onder device manager -> usb controllers:

Voor de Remote Wonder II:
ATI Remote Wonder II Input Device
Driver Date: 28-5-2003
Driver Version: 2.0.0.0

ATI Remote Wonder II Pointing Device
Driver Date: 28-5-2003

Een andere versienr. dan het installatieversienr. Dat kan op zich, maar de datum komt op mij gedateerd over.

Voor de Remote Wonder I:
ATI Remote Wonder Controller
Driver Date: 26-6-2003

Schijnbaar een andere driver voor de Remote I, dus mss. toch een driver probleem?

[ Voor 25% gewijzigd door fjorden op 24-06-2005 21:55 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 11:58
Hmm, heb dezelfde remote maar hier nergens last van...
software: ATI Remote Wonder 3.02

XP SP2 hier, zou het daar misschien aan liggen? Dat jij nog maar SP1 draait

[ Voor 55% gewijzigd door Occy74 op 24-06-2005 13:33 ]

Systeem Specs

• fjorden
  • Niet online
mag ik een subtiel kickje geven?

Ik heb SP2 geinstalleerd, maar het probleem treedt helaas nog steeds op.

@drunkfux: kan je naar de versienrs. van jouw drivers kijken? De mijne komen niet overeen met het versienr. van de download - hoeft natuurlijk niet, maar ze lijken ook gedateerd.

• fjorden
  • Niet online
Nogmaals een schopje. Hopelijk dat er iemand meeleest bij wie dit probleem is opgetreden en de oplossing wil delen.

Op m'n laptop (Dell) heeft de remote hetzelfde probleem.

Windows XP SP2 zonder speciale keyboard/mouse drivers van Logitech zoals op de desktop. Het zijn dus iig. niet die drivers die in de weg zitten.

Iemand suggesties voor een richting waarin ik de oplossing kan zoeken?