Tuurlijk zal het altijd mogelijk blijven om neplinkjes te maken, danwel met [ url] ofwel met een plaatje ofzo. Maar het bezwaar van mijn kant gaat niet over wel of geen neplinkjes. Mijn punt is gewoon alsvolgt: Geef een linkje een andere kleur dan gewone tekst. Dat het dan storend in de tekst staat? tja, dat is persoonlijk; ik denk dat er meer mensen zijn die het wel fijn zouden vinden dan die het storend zouden vinden.
Ik werk zelf al tijden met URI id en een custom css voor GoT ( rode linkjes in mijn geval ) en het is alles behalve storend. Enige wat storend is, is dat de css pas geapplied wordt als de hele pagina geladen is.
Het feit dat de gebruiker de mark-up levert op dit forum, wil niet zeggen dat de beheerders dan maar geen kleurtjes aan links moeten geven toch? Het moet mogelijk zijn om - als beheerder zijnde - bepaalde verbeteringen aan de opmaak toe te kunnen passen zodat het voor de lezer extra duidelijk is waar het over gaat/de pagina sneller te scannen is.
Ik heb zelf overigens altijd geleerd, als je kleuren bedenkt voor een website, maak de hyperlinks op minimaal 2 punten afwijkend van gewone tekst, dus bijvoorbeeld:
- andere kleur + underline, of
- andere kleur + bold, of
- bold + underline
Ik vind dat wel een goede richtlijn. Zo blijft het voor iedereen duidelijk.
Wat is er overigens op tegen om het eens een tijdje te proberen? Pas gewoon de desbetreffende CSS regels aan en kijk het een weekje of twee aan? Tweakers kunnen goed zeuren dus als het ze niet bevalt dan komen we daar wel achter