Toon posts:

D915PCY geen overclock mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag mijn processor Intel 550 (3.4GHz) overclocken. Maar ik heb op verschillende sites gelezen heb dan mijn moederbord Intel D915PCY niet overgeclocked kan worden (via FSB) ;( .
Is er voor mij echt geen manier om mijn cpu beeste te versnellen?

ps: ik ben al lang op zoek en heb ook al programmas geprobeerd maar Clockgen en CPU cool ondersteunen mijn moederbord niet.

Systeem: Intel 550 (3.4GHz)
Intel D915PCY
Kingston DDR2 533MHz (1X512MB)
Maxtor 250 GB SATA
MSI NX 6800 TD 256 E (PCI Express)

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:00
Kijk eens in de bios :?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:36

_Ernst_

Mark It Zero!

Intel moederborden staan er om bekend geen overklok mogelijkheden te hebben. Als het ook niet vanuit windows via een of ander programma lukt, geef ik je weinig kans dat het mogelijk is.
Wellicht kun je nog een bios update proberen? Misschien zijn er in een nieuwere versie extra optie beschikbaar gekomen.

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
ik zal es kijken voor een bios update
ik dacht wel dat deze ingreep redelijk gevaarlijk was en dat je eerst backups van je vorig bios moet maken enzo?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

intel heeft zelf een programmatje, daar kan je maarliefst 4% (:o) mee overclocken dacht ik

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• iH8
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

GoldenSample schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:30:
intel heeft zelf een programmatje, daar kan je maarliefst 4% (:o) mee overclocken dacht ik
intel desktop controlcenter bedoel je? http://www.intel.com/design/motherbd/software/dcc/ die wordt alleen ondersteund op de D925XECV2, D924XEBC2, D925XCV, D925XBC, D915PBL, D875PBZ, D865PERL. de extreme-boards.

je zou eens hier mee kunnen proberen; http://www.cpuid.org/clockgen.php. en dan even kijken of je één van die versies werken wil met je board.

Aunt bunny is coming to get me!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

iH8 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:37:
[...]

intel desktop controlcenter bedoel je? http://www.intel.com/design/motherbd/software/dcc/ die wordt alleen ondersteund op de D925XECV2, D924XEBC2, D925XCV, D925XBC, D915PBL, D875PBZ, D865PERL. de extreme-boards.

je zou eens hier mee kunnen proberen; http://www.cpuid.org/clockgen.php. en dan even kijken of je één van die versies werken wil met je board.
:X dan heb ik niets gezecht, dacht dat het op alle boards met een 9XX chipset kon :X

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• iH8
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

GoldenSample schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:42:
[...]

:X dan heb ik niets gezecht, dacht dat het op alle boards met een 9XX chipset kon :X
neej neej... jammer genoeg niet.

ik heb net wel even verder gekeken en deze clockgen; http://www.cpuid.org/cg.php?cgid=ICS954119, schijnt te werken voor de P5GD1, P5GD2 & P5GDC asusboards. dat zijn dus 915p boards. dus de clockgenerator zou er mee over een moeten komen. ik zou deze even proberen als ik de TS was. :) niet geschoten is altijd mis.

Aunt bunny is coming to get me!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze clockgen geprobeert maar ik zag al direct dat het niet klopte: 1.952 voor CPU, 114 FSB dat is mijn pc niet. Ik neem dus ook zeker het risico niet om de FSB te proberen te veranderen met een programma die de huidige FSB al niet deftig kan lezen.
Toch bedankt voor de moeite.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu de nieuwe bios erop gezet maar aan het uiterlijk van het bios is er niet verandert dus kan ik nog steeds niet overklokken.
Wel nog een vraagje: in mijn bios in het menu advanced; menu chipset config kan ik iets aanzetten waarbij er een waarschuwing van overklokken staat. ik heb het al es aangezet maar er verandert niets. heeft dit nu met overklokken te maken of niet?

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-02 21:19

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ben eens wat duidelijker, wat heb je aangezet?
Als we niet weten wat je aan hebt gezet weten we ook niet of je aan het overklokken bent :X :X :X :X
en de waarschuwing is ook een beetje vaag |:( |:( |:( |:(

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Verwijderd

Topicstarter
dus bij chipset config ebde 2 keuzes:

-burn-in mode
-memory

*memory is voor u ram over te klokken en ebbek nie nodig.
*alsek op burn-in mode klik geefem een waarschuwing dat het gevaarlijk is om frequenties te verander, en dat intel niet verantwoordelijk is

alsek kies voor continue kannek iets* aanzette ma dan gebeurter niets

*zal later exact typen wat

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:46
:X Zet dan ook meteen de spellings controle aan. ;)

Als je frequenties/waarden ziet voor de FSB en die kan veranderen dan kan je in principe overclocken. Hoe ver je komt hangt van de range die je hebt voor het instellen en of je chipset/memoru/cpu het redden.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Topicstarter
dus in mijn bios:

chipset config:

*ISA Enable Bit [ENABLED]
*PCI Latency-Timer [32] (die kan niet lager)

> Burn-in Mode
> Memory
------------------------------------------------------------------------------------------
Burn-in mode

Warning: these settings are intended for validation and tests purposes only.
Alterning clock freqencies may reduce system stability and/or the useful life
of the system and processor. Operation at setings beyond component
specification is not covered by Intel component warranties. If any problems occur during operation at non-default settings, reset the board to the default values.

*Do you wish to continue? [NO]
*PEG Allow > X1 and IGD [Disabled]
--------------------------------------------------------------------------------------------
*Do you wish to continue? [YES]
*PEG Allow > X1 and IGD [Disabled]
--------------------------------------------------------------------------------------------
*Do you wish to continue? [YES]
*PEG Allow > X1 and IGD [ENABLED]

als ik dus "PEG Allow > X1 and IGD" aanzet dacht ik dat ik bepaalde waarden ging kunnen veranderen. das was echter niet zo en mijn bios veranderde niet. dus kweenie waarvoor da ta dient (ik dacht voor overklokken zoals in die "warning" staat ma ik vindt nie waar dak moe overklokken)

ps (ik zie de waarde fsb maar kan ze niet veranderen)

Verwijderd

Topicstarter
ok ik sluit deze topic; ik leg er mij bij neer
binnen een paar jaar gaak dan gewoon nieuw moederbord kopen (of vroeger)
Pagina: 1