[6800 AGP 128MB] Geen signaal op de DVI wel op VGA

Pagina: 1
Acties:

• Techless
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vandaag heb ik een andere videokaart in mijn computer gezet FX5200 --> XFX Geforce 6800, agp versie met 128MB geheugen en dual DVI.

Ik krijg gewoon beeld als ik ze aansluit met zo'n DVI -->VGA convertor, maar als ik het met een DVI kabel doe, werkt het niet. Aan de kabel kan het volgens mij niet liggen, aangezien het voorheen prima werkte.

Maar ik weet nu niet zeker wat ik moet doen. Zou de kaart gewoon half dood zijn, hij is tweedehands. Ik kan in het bios van mijn moederbord ook geen settings vinden, waarvan ik denk dat veranderen zin heeft om het probleem op te lossen. (ASUS K8V Deluxe).

Wat ik tot nu toe heb gedaan is een zwaardere voeding geinstalleerd en een keer geprobeerd 1 monitor tegelijk aan te sluiten, op zowel DVI1 als DVI2, het mocht allemaal niet baten. Het blijft zwart.

Overigens krijg ik wel te zien dat het videobios boot, vervolgens het bios, maar zodra windows moet gaan booten wordt het beeld zwart, op de DVI uitgang. Ik heb de laatste nieuwe driver van de Nvidia site geplukt en geinstalleerd, uiteraard.

Als er iemand tips heeft, ze zijn heel welkom.

Ik denk er zelf aan om het bios van de videokaart te flashen, maar omdat ik niet zeker weet of dat goed afloopt hoop ik dat er nog andere mogelijkheden zijn.

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Verwijderd

krijg je wel beeld als je geen drivers installeerd?