Monitor gaat op standby bij elke game

Pagina: 1
Acties:

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hoi mensen! :)

Ik heb onlangs mijn oude ati kaart retour gedaan omdat deze defect was. dit werd later bevestigd door de winkel en heb een andere kaart trug gekregen wel te verstaan een ASUS ATI EAX600XT/HDTV

Deze heeft het tot gisteren avond goed gedaan. als ik nu een spel speel valt de videokaart na 2 á 5 minuten uit en gaat de monitor in standby.

ik heb al geprobeerd andere drivers te gebruiken een compleet verse installatie van windows mocht ook niet baten.

ik begin dus echt het gevoel te krijgen dat deze kaart weer naar zn gootje is.. de temperatuur zit namelijk gewoon tussen de 40 en 48 graden.

wie o wie kan mij helpen?

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• kevin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02-2024
Klinkt als een voeding die niet genoeg kan leveren. Precies hetzelfde heb ik ooit gehad met een Voodoo 3, idle bleef de pc draaien maar als ik een spel startte ging alles uit na ca. 3 minuten...een nieuwe voeding deed wonderen toen.

[ Voor 9% gewijzigd door kevin op 24-06-2005 19:16 ]

Verwijderd

Ik hheb precies hetzelfde probleem met ati radeon x740 XL 128 MB
Heel irritant, alles al geprobeerd niets helpt.
OOk ngo net een nieuwe PC vreemd vind ik t.

• BastiaanN
  • Niet online
ik heb dus ook al een nieuwe voeding in mijn systeem zitten ( Tagan 480WATT ATX 2.0 ) en ik laat Asus PCProbe en Asus Smartdocter mijn voltages en temperaturen meten en die vinden alles best? dus denk toch echt dat het de videokaart is ?? :'(

• BastiaanN
  • Niet online
ik kon niet meer op edit drukken :( dus maar ff extra post...

de rest van mijn systeem loopt gewoon door, het geluid bevoorbeeld, ook kan ik de pc via de powerknop nog gewoon uitschakelen... :/

Specs : http://tweakers.net/gallery/97802/sys

Edit : en nu wel weer en ik was WEL ingelogd ?? :? |:(

[ Voor 12% gewijzigd door BastiaanN op 07-07-2005 15:36 ]

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:05

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

power saving opties in windows uitzetten....?

ma ma ma ma ma macron one

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

voeding kabel aangesloten aan die ati kaart :?
wat zijn de specs van de voeding lijnen in de bios ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem. krijg binnenkort een nieuwe videokaart, ben benieuwd of dat helpt.

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 19:38
Kijk eens naar je resolutie. Missschien staat de resolutie te hoog ingesteld zodat je beeldscherm er niet meer mee overweg kan. Of misschien heeft je kaart een probleem (hardwarematig of met een driver) dat er iets mis gaat op bepaalde resolutie's.

Heb je een mogelijkheid om in je driver de gebruikte fullscreen 3d resoluties te overriden en vast te leggen op bijv. je desktop resolutie?

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 14:51
MaxBurn schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 16:28:
power saving opties in windows uitzetten....?
dit al geprobeerd? dit kan best wel eens de oorzaak kunnen zijn

D2 acc: *Mrboomblasterhc

Pagina: 1