Toon posts:

[2000] Disaster Recovery: wat als de eerste DC uitvalt*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

ik ben bezig met het opstellen van een disaster recovery plan/systeem.
Bij mijn klant hebben we w2k servers draaien. Er draait nu 1 server als DC en alles is daarvan afhankelijk. Mij leek het geen slecht idee om daar een backup DC naast te zetten.
Tussen de middag en snachts worden backups naar de Backup server geschreven.

Maargoed, nu hangt deze backup server in het domein. Eigenlijk als secondary DC. Wat nu als de Primary DC uitvalt? Is er dan een makkelijke manier om de backup server te promoten naar hoofd DC?

Wat kan er gedaan worden met snelkoppelingen naar de server.
verwijzingen zoals \\server-1\algemeen\data moeten eigenlijk verwijzen naar \\server-2\algemeen\data. Kan je hiervoor een record in de DNS maken bijvoorbeeld? Dat alle links naar server-1 verwijzen naar server-2?

Ik heb de HOWTO bekeken over AD herstellen op een actieve DC. Maar er moet toch een makkelijkere en betere manier zijn om je al voor te bereiden op het uitvallen van de hoofdserver?

Alvast bedankt guyz! (and girlz)
Patrick

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk dat het interessant is dat je je even inleest in domain controllers en active directory en dergelijke - Windows kent een systeem waarbij bij de juiste configuratie je systeem op zich gewoon doordraait als een van je domain controllers uitvalt.

Wel belangrijk hierbij is dat je je andere DC's jusit configureerd (bv. global catalog maakt), en dat je weet wat je moet doen als de eerste DC onherstelbaar corrupt is en dergelijke :)