Toon posts:

[XP] Command in shell om NIC-gegevens in te stellen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik vroeg me af of er een DOS commando is voor de command modus in XP om de IP-configuratie van een NIC te veranderen? Het probleem is namelijk als volgt. Ik heb bij mijn vriendin een Speedtouch 580 neergezet die als DHCP server fungeert. Ik heb voor hun desktop zo'n USB-clientje gekocht en die werkt goed. Haar vader heeft zelf een laptop. Echter, de wireless-NIC van zijn laptop weigert een DCHP-lease aan te nemen. Ze draaien beiden 802.11 G, dus dat is het probleem niet. Ik kan daarom ook handmatig een IP-adres opgeven, maar op zijn werk heeft hij DHCP en daar werkt het wel. Als ik 2 executables maak die voor ( a) zijn IP-gegevens voor zijn thuisnetwerk instellen, en ( b) zijn instellingen op DCHP zetten zou het opgelost zijn denk ik. Maar ik weet dus niet of daar een commando voor is.

Iemand?

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hmm.
ipconfig /renew en ipconfig/release al geprobeert :?

volgorde weet ik niet meer

|:( ik lees weer eens niet goed :X
beetje dom.

[ Voor 23% gewijzigd door Outerspace op 24-06-2005 12:28 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Dit gaat via het Netsh command als ik mij niet vergis. Zie voor de volledige syntax netsh /?

Verwijderd

Je hebt ook nog de "Alternate Configuration" optie...

Tabblad vind je als je eigenschappen doet van TCP/IP protocol

Misschien voor de duidelijkheid: De "alternate configuration" pakt ie op het moment dat de General config mislukt (DHCP)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 12:56 ]