invloed geheugen videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 1.851 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Aangezien ik nogal tegenstrijdige berichten krijg vraag ik het hier maar.

Ik ga een notebook kopen en daar zit een x700 64 mb in. Is die veel langzamer dan een x700 128 mb?

(en ja ik heb de search gebruikt maar heb niks nuttigs gevonden)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Nee hoor, niet langzamer.... bij 64mb zal hij wel sneller van het systeem geheugen gebruik moeten maken..

Maar notebooks zijn standaard toch al niet om te gamen... kijk naar je eigen gebruik zou ik zeggen....64mb is goed genoeg voor standaard gebruik en zelfs wat spelletjes... GTA VC bijvoorbeeld zal er goed genoeg op draaien ;-) zelfs GTA: SA moet daar nog lekker op draaien..voor zover mogelijk!

There is no place like ::1

• Sissors
  • Niet online
maar met een x700 is het wel de bedoeling dat ik er spellen op kan spelen, niet grafisch op zijn hoogst natuurlijk

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Kan je toch beter de 128versie kopen. Pas bij 128>256 heeft het erg weinig zin, zelfs op de desktop pc;s

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-08 22:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Bij laptops heb je ook vaak shared memory en dedicated memory. Shared memory houdt in dat het video geheugen van het interne geheugen afgehaald wordt. Je kunt dus beter "dedicated" geheugen hebben dit is geheugen dat specifiek voor de video kaart/chip in de laptop is geplaatst, zodat er niets van het interne geheugen wordt gehaald, wat vaak ook een stuk sneller is, correctie wat altijd sneller is dan shared memory.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• ToFast
_Dune_ schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:53:
Bij laptops heb je ook vaak shared memory en dedicated memory. Shared memory houdt in dat het video geheugen van het interne geheugen afgehaald wordt. Je kunt dus beter "dedicated" geheugen hebben dit is geheugen dat specifiek voor de video kaart/chip in de laptop is geplaatst, zodat er niets van het interne geheugen wordt gehaald, wat vaak ook een stuk sneller is, correctie wat altijd sneller is dan shared memory.
Ja die gast vraagt toch ook hoeveel geheugen er op zijn videokaart moet zitten(dedicated) 8)7 8)7

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 14:17

MBV

De X700 heeft 64 MB dedicated, maar heeft als extra (als ik me niet vergis) dat hij wat extra uit het werkgeheugen mag inpikken. Ik verwacht dus geen schokkende prestatieverschillen tussen de 64 en 128 MB versie.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-08 22:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

ToFast schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:56:
[...]
Ja die gast vraagt toch ook hoeveel geheugen er op zijn videokaart moet zitten(dedicated) 8)7 8)7
Heel vaak wordt er bij laptops aangegeven dat je kunt kiezen uit 64Mb of 128MB en dan is het beide toch stiekem shared memory, vandaar dat ik het aangeef. Vaak kun je bij shared memory instellen hoeveel er van het interne geheugen gebruikt mag worden, waarbij het gehuegen dat in de specs is opgegeven het maximum is.

@MBV, Bedoel je niet de AGP apture size die bij een gewone desktop/tower Pc ook is in te stellen?
Hiermee geef je inderdaad aan hoeveel een VGA kaart mag gebruiken van het interne geheugen, voor ik geloof "bepaalde" doeleinden.

Voor een laptop is dedicated geheugen in iedergeval beter.

[ Voor 40% gewijzigd door _Dune_ op 24-06-2005 13:12 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

MBV schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:56:
De X700 heeft 64 MB dedicated, maar heeft als extra (als ik me niet vergis) dat hij wat extra uit het werkgeheugen mag inpikken. Ik verwacht dus geen schokkende prestatieverschillen tussen de 64 en 128 MB versie.
De 64mb zal sneller moeten swappen.."that is all" ... en dat KAN het verschil maken tussen of een game lekker draait of niet.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 14:17

MBV

AGP Aperture size is iets anders. Komt al in de richting, maar de bandbreedte van AGP is niet al te denderend, en ik dacht de implementatie in de moederborden al helemaal niet. Met PCI-Express zijn meer mogelijkheden.
Ik bedoel dus meer een constructie zoals in de 6200 Turbo Cache zit. De X300 voor laptops had dat wel, weet niet of de X700 dat ook heeft. Zou wel slim zijn :)

• ToFast
Ok dus moet hij zeker gaan voor een x700 met 128mb dedicated. Er mag geen gedeeld geheugen aagesproken worden, of de textures + alles moeten al boven de 128mb komen etc.

• Sissors
  • Niet online
is weer lekker tegenstrijdig.

1. het is niet shared (ooit een x700 met shared geheugen gezien 8)7 )
2. zal ie bijvoorbeeld BF2 op lage settings spelen

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

furby-killer schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 21:49:

Op mijn mobility 9700 met dedicated 64MB draait bf2 goed op 1024 (meeste settings op low->ziet er goed uit), draait rond de 60fps wel. Die x700 kan zeker bf2 wel lekker op 1280x1024 ofzo draaien met instellingen op medium/aantal op high maybe..

--

Verwijderd

64mb op een laptop zal niet veel verschil maken idd, maar 128mb geheugen heeft wel voordelen als je op hogere resoluties wilt spelen! Maar dat kan op een laptop weer moeilijk. Dus ja... afwegen. Ik zou zelf voor 128mb gaan, maar een laptop is sowieso geen games monster, dus nouja die 64mb extra.... kost weer een hoop tegen kleine prestatiewinst. Een X700 is btw wel snel genoeg zodat 128mb wel nuttig kan zijn. Op de huidige High-end kaarten zit zelfs 256mb geheugen. Daar komt het toch ook van pas. In ieder geval op de hoge resoluties met AA en AF aan.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

furby-killer schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 21:49:
is weer lekker tegenstrijdig.

1. het is niet shared (ooit een x700 met shared geheugen gezien 8)7 )
BF2 zal erg zwaar vallen... maar de X700 zal met zijn 8 pijplijnen.. in ... medium settings... zeker voldoende zijn. Ga dan wel voor 128Mb!

Pagina: 1