Toon posts:

AGP 8x aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart voor mijn computer, omdat mijn huidige videokaart niet meer ondersteund wordt door de nieuwste games (NVidia GeForce 4 MX 440 64 MB van Chaintech).
Mijn moederbord is een AOpen MX4B met een AGP 4x slot. De huidige kaarten zijn echter allemaal AGP 8x. Kan iemand mij vertellen of ik een AGP 8x kan installeren op mijn moederbord?

Ik heb in de topics wel gelezen dat het mogelijk moet zijn, als de voeding maar overeenkomt. Ik kan alleen nergens vinden welke voeding mijn moederbord levert (1,5 V of 3,3 V???). Als het mogelijk is een AGP 8x kaart te installeren, zijn er dan verder nog zaken waar ik rekening mee moet houden? Ik ben op zoek naar een low budget kaart (onder de 200 euro).

Kan iemand mij helpen met wat tips/ondersteuning?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:43
Dat kan.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 00:58
ik zou een 4x kaartje kopen omdat die waarschijnlijk goedkoper zijn dan de nieuwere 8x kaartjes.
als je je mb gaat upgraden dan koop je toch pci-e en dan zit je met je (duurdere) 8x kaart.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Webjunkie schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:59:
ik zou een 4x kaartje kopen omdat die waarschijnlijk goedkoper zijn dan de nieuwere 8x kaartjes.
als je je mb gaat upgraden dan koop je toch pci-e en dan zit je met je (duurdere) 8x kaart.
ja koop een gf4 ;)

nee hoor , je kan gewoon die 8x agp kaartje in je 4x agp proppen.
PMG FAQ

[ Voor 8% gewijzigd door chucky666 op 24-06-2005 12:03 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Neem een ati 9800pro voor 100euro. erg snel.
Voor 140 heb je nvidia 6800le die heeft 8 pipelines en 4shaders. Sneller dan de 9800pro. Maar je kan met een programmatje rivatuner genoemd, nog extra 4 of 8 pipelines openzetten en 2 extra shaders.

Je kunt van de 6800le dus een 6800ulta maken. met 16pipelines en 6shaders, en dan nog de core(gpu) en het geheugen ddr van de videokaart overclocken. Dan heb je een kaart van 350 euro ofzo.

Alleen doen niet altijd alle pipelines het goed, 6800le hebben gewoon 2uitgeschakelde setjes, soms zijn ze licht of zwaar beschadigd, soms werken ze perfect. Je merkt het wel in spellen of er artifacts optreden zoals rare beelden of strepen. Dit is niet slecht voor je videokaart of pc! Gewoon weer uitzetten en verder testen. Bij mij doet hij 12pipes en 6shaders, het is dus nu een 6800nu, maar ik heb hem ook nog overclocked dus is hij sneller, core van 300 naar 350mhz en geheugen van 700mhz naar 880mhz :)

Dit is het topic over de 6800le hoe je alles moet doen

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-08 22:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Alleer eerst @Breepee , wat zijn wij weer leuk. :|

@TS, Over het algemeen passen de AGP 8x kaarten gewoon in AGP 4x sloten, je moet inderdaad wel uitkijken of de spanning van de AGP poorten kloppen. Dit is vaak te herkennen aan de nockjes die in het slot zitten geloof ik. Maar dan praat je geloof ik over echt oudere moederborden.

Zelf heb ik een Gigabyte moederbord (Dual Athlon) waar een AGP 4x slot op zit, daar zit nu een ATI Radeon 9700 Pro 128Mb in en deze wordt komend weekend vervangen door een Asus AX800 Pro/TD 256MB beide videokaarten zijn eigenlijk AGP 8x kaarten.

Overigens zit er kwa snelheid erg weinig verschil tussen AGP 4x en AGP 8x.

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 24-06-2005 12:06 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zie bovenstaande link naar de PMG FAQ. FAQwerk idd :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.