Toon posts:

6800GT stabieler op een Zalman?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe GT 6800 van Leadteck (golden sample). Nu werkt in principe alles goed, alleen ik wil de kaart ligt gaan overklokken.

Mijn probleem is dat ik een 480watt voeding van Q-tec heb. Ik hoor iedereen aan alle kant roepen dat het een gaar ding is. Ik moet toegeven dat mijn systeem opzich best lekker loopt (Battlefield 2 in 1280x1024), geen vastlopers enzo.

Maar goed is die voeding echt zo brak??? Anders overweeg ik om een 400 watt van Zalman te kopen, in principe 80 watt minder. Al hoewel ik mij afvraag of de Q-tec uberhoupt wel 480 levert, wellicht minder en onstabiel.

Met andere woorden... Is het interessant om een zalman voeding of eventueel en ander merk te kopen en hiermee de q-tec te vervangen?? Want ik moet eerlijk toegeven dat mijn voeding echt te veel lawaai maakt!

uitgangspunt: Mag niet te duur (80 euro max!) en het liefst nog een beetje stil, want die q-tec zoemt als een gek!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 11:44 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

zou zeker die q-tec eruit gooien.
zijn alleen maar voedingen waar je langzaam (soms snel) je hardware mee sloopt.
zou zeker voor een a-merk kijken.
en die zalman is wel een goede keus ja.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

een 350Watt A-Merk of hoger kan, neem een Forton A-Open, coolermaster, Antek etc maar geen Q-tec en Sweex, er zijn met die barrels al genoeg systemen gesloopt, als je slim bent koop je bijvoorbeeld een Tagan 480 watt, dan kost het je nu wel meer geld maar heb je meer upgrade ruimte in de toekomst, dus bespaart het je op lange termijn

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:07
Ik zou ook voor de Tagan 480W gaan. Die Zalman kan niet zoveel over de 12V lijn pompen, terwijl juist je videokaart en moederbord dat het hardst nodig hebben. Zowel de Zalman als de Tagan zijn ultra-stil.

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
vorige week bij mijn ouders 2x 512 erin gezet, hadden een Sweet weetikveel hoeveel watt Dual Gold rommel voeding. Heb de compu op mijn schoot liggen, doe hem aan. Gebeurt niets, ga met mijn hoofd dichter bij de kast kijken of alle fans draaien, BOEM

Voeding ontploft, mega rooklucht en flits.

Gelukkig deed alle hardware het nog, PUUR geluk natuurlijk

Ik zou zeggen: met dergelijke dure hardware 100% zeker die rommel voeding eruit gooien voordat je dingen sloopt omdat je die paar tientjes niet in een betere voeding geinvesteerd hebt

Verwijderd

Topicstarter
Ik las op het forum van MSI, dat die zalman voeding en de coolermaster niet goed zouden zijn voor een GT6800, omdat die maximaal 20 ampere kan leveren bij 12 volt.

Klopt dit, dat deze voedingen hier niet geschikt voor zijn??? Ze raden mij een voeding aan die zeker wel 24 ampere kan halen.

Lijkt mij een beetje overdreven. Weet iemand eigenlijk hoeveel ampere die GT6800 gebruikt op 12 volt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 13:07:
Ik las op het forum van MSI, dat die zalman voeding en de coolermaster niet goed zouden zijn voor een GT6800, omdat die maximaal 20 ampere kan leveren bij 12 volt.

Klopt dit, dat deze voedingen hier niet geschikt voor zijn??? Ze raden mij een voeding aan die zeker wel 24 ampere kan halen.

Lijkt mij een beetje overdreven. Weet iemand eigenlijk hoeveel ampere die GT6800 gebruikt op 12 volt?
Ik heb ook een 6800 GT met een zalman 400 watt, alles is stabiel. Maar dat lijkt mij onzin, zalman is een hele goede voeding. Verschillende test gelezen, onder andere computer totaal ofzo. En hij was echt goed. Maar het beste wat er is, is Antec.

Verwijderd

Topicstarter
Neem aan dat een Coolmaster 450 ook prima is??? Want in dat geval ga ik denk ik toch die maar zaterdag kopen.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 13:07:

zeiden ze bij introductie maar ik draai een 3.4 prescott samen met een op meer dan ultra speeds lopende 6800GT op een 350 wat dell voeding (16A op V12+)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Neem de Coolermaster Realpower! Die heb ik ook in mijn systeem en het draait als een zonnetje. Zeer stabiele voltlijnen en 2 onafhankelijke 12V lijnen zijn ook leuk meegenomen.

De Coolermaster is door zijn 12 cm fan ook nog eens erg stil. Zeker een degelijke voeding.

Goud is geen geld

Pagina: 1