Toon posts:

Linkje voor mogelijke aanvulling FAQ

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een handig linkje wat misschien wel geintegreerd kan worden in de FAQ. Het gaat over hoe er vragen gesteld moeten worden en je een zo goed mogelijk antwoord terug kan krijgen door een goeie vraagstelling.

Het is echt een goed document vind ik zelf!

Hoe moet ik vragen stellen?
Misschien hebben jullie hier wat aan.

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Op zich best een leuk document.
Alleen, we hebben volgens mij al bijna alles geimplementeerd in de faq's.

Dus het is imo een beetje overbodig

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ben alleen bang dat degenen die hiervan het meest zouden kunnen leren nooit de moeite gaan nemen om zo'n enorme lap tekst te lezen ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat er niet om dat de hele tekst gelinkt wordt, maar dat er bepaalde belangrijke punten uitgehaald kunnen worden om een betere vraagstelling te krijgen.

De gewenste vorm van vraagstelling kan bijvoorbeeld komen bij het 'let op' gedeelte bij het reply/add topic form

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
hij is enorm grappig (en so true), maar voor de faq lijkt het verhaal me wat te groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Persoonlijk denk ik dat een verwijzing naar deze site iets meer effect zal hebben. :+

Serieus: Er wordt in de FAQ al meer dan genoeg aandacht besteed aan hoe je een vraag moet stellen lijkt me? Bovendien staat dat nog verder uitgebreid in de FAQ van elk subforum. Persoonlijk heb ik niet het gevoel dat er wat aan die FAQ's ontbreekt. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

-NMe- schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 15:05:
Persoonlijk heb ik niet het gevoel dat er wat aan die FAQ's ontbreekt. :)
Jawel, bondigheid ontbreekt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:23

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Persoonlijk denk ik dat een verwijzing naar deze site iets meer effect zal hebben. :+
offtopic:
Misschien moet ik maar gewoon in elk topic een nutteloze reply zetten, dan zien ze mn sig ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MueR op 24-06-2005 18:15 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Persoonlijk heb ik niet het gevoel dat er wat aan die FAQ's ontbreekt. :)
Eigenlijk heb ik het gevoel dat het hele idee van een FAQ mist. Er worden geen vaak voorkomende vragen beantwoord. Het is eerder puur een opsomming van de regelgeving op GoT. :) De term FAQ is dus een beetje vreemd gekozen. Verder zie ik echter geen problemen met de huidige invulling. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

in principe staat zoiets al in een kleine samenvatting van de policy:
Een topic openen
Als je een probleem hebt waar je niet uit komt, mag je uiteraard een topic openen. Daar zitten wel een paar voorwaarden aan:

Probeer het eerst zelf op te lossen.
Als je een probleem hebt, is het de bedoeling dat je pas een topic opent op het moment dat je er zelf niet meer uit komt maar het wel eerst zelf geprobeerd hebt. Lees altijd de handleiding en kijk op de support pagina van de fabrikant. Zoek ook eens met google, in de google groups en met de search van het forum. Ook de FAQ's van de diverse fora hebben veel oplossingen. Als een vraag al gesteld is, of hij is makkelijk zelf op te lossen of te vinden, dan is het niet de bedoeling dat deze hier gepost wordt.

Wees duidelijk, geef aan wat je al geprobeerd hebt.
Lukt het je niet om het zelf op te lossen, start dan gerust een topic maar geef duidelijk aan wat je probleem is en geef ook specifiek en duidelijk aan wat je gezocht en gevonden hebt, en waar je vast zit met je probleem. Doe je dit niet, dan kunnen we ervan uit gaan dat je dit niet gedaan hebt met als gevolg dat je topic op slot gaat. Dit kan je makkelijk voorkomen door aandacht aan de openingspost te besteden.

Geef de inhoud van een topic aandacht.
Als je geen probleem hebt, maar een discussie wilt starten, maak dan ook een duidelijk topic waarin je iets stelt en beargumenteert waarom dat zo is. Loze mededelingen en topicstarts van maar één regel worden niet zo gewaardeerd.

Geef een topic een logische titel die de inhoud ervan samenvat.
Het is niet de bedoeling dat je een titel maakt die de aandacht trekt, met veel uitroeptekens, hoofdletters of met "HELP HELP!" in de titel. Bedenk iets wat het onderwerp specifiek dekt.

Plaats het topic in het juiste forum.
Dit is alleen veel korter en pakt het meer of minder ook prima samen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

pasta schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 18:17:
[...]
Eigenlijk heb ik het gevoel dat het hele idee van een FAQ mist. Er worden geen vaak voorkomende vragen beantwoord. Het is eerder puur een opsomming van de regelgeving op GoT. :) De term FAQ is dus een beetje vreemd gekozen. Verder zie ik echter geen problemen met de huidige invulling. :)
"Hoe dien ik me op GoT te gedragen" is als het goed is de Most Frequently Asked Question bij nieuwe gebruikers ;)

De globale FAQ is bedoeld om alles wat mensen bij het gebruik van het forum zich kunnen afvragen bij voorbaat te beantwoorden, en ja daarmee lijkt het verdacht veel op policy en beleid O-) Voor inhoudelijke vragen, het gedeelte dat komt nadat je weet hoe alles hier werkt, hebben we de stickies uitgevonden :P

Het is overigens bekend dat het korter en bondiger mag, en daar zijn we ook naar aan het kijken :)

[ Voor 6% gewijzigd door curry684 op 25-06-2005 10:13 ]

Professionele website nodig?

Pagina: 1