Toon posts:

ti4800se beeld valt weg of blijf hangen,naar overclocken van

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi.

Een probleem met mijn videokaart ti4800se,als mijn pc op optimaal staat ingesteld dan heb ik nergens problemen mee.
Maar zo gauw als ik mijn cpu maar met 1 mhz verhoog dan boot de pc op tot aan het windows logo.
En dan krijg ik alleen nog maar blokjes of strepen.
Omdat ik maar een leek ben in de pc wereld stel ik mijn vraag maar hier,zodat een van jullie me misschien uit de brand kan helpen.
Ik dacht zelf dat het misschien met de voeding temaken had,die dus gisteren door een nieuwe coolermaster 450 real power vervangen.
Maakt dus niets uit.

de rest van de hardware is.

A7N8X-E de luxe
AMD xp 3200 barton
2x 256mb corsair pc3200
2x wd raptor 36 gb
Club3d ti4800se
Coolermaster 450 real power

Verwijderd

als allereerst een tip: als je niet weet waar je mee bezig bent, begin dan maar niet aan overclocken...
(dit omdat je bij artifacts tijdens het booten je voeding vervangt????)

maar dit klinkt als een kapotte videokaart, heb je al een andere (oude AGP of PCI) videokaart geprobeert???

ohw het zou ook nog eens aan je moederbord kunnen liggen, je gooit je FSB 1mhz omhoog, wat je PCI en AGP ook weer iets omhoog gooit waardoor je videokaart misschien instabiel wordt waardoor je weer artifacts krijgt tijdens het booten. contoleer eens of je AGP/PCI lock aan staat... zo nee zet die dan aan... zo ja, niets veranderen

het zou ook aan je geheugen kunnen liggen want als je je FSB 1mhz omhoog gooit gooi je automatisch je geheugen 2mhz omhoog (ddr) kijk of jouw geheugen dat wel aankan...

ik hoop je zo een leuk kruiwagentje gegeven te hebben, mocht je nog vragen hebben post ze dan ff dan probeer ik (of een andere gotter) jou zo goed mogelijk te helpen

Verwijderd

Topicstarter
hallo

Nou ik weet het nuwel,het is de videokaart.
Een 9600pro werkt perfect op mijn systeem.

in ieder geval bedankt voor je respons.