Toon posts:

Software voor screenshots van video

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar software waarmee ik screenshots kan maken van video (live beelden) die op mijn Firewire-poort binnenkomt. Daarnaast moet ik, als ik wat gemist heb, ook de live beelden kunnen playbacken. Dus een archief van ongeveer 1 minuut, wat ik kan raadplegen, maar het moet ook doorlopen. Stel dat er iets plaatsvindt waarvan ik een screencapture moet maken terwijl ik de playback bekijk, moet ik ook dat kunnen playbacken.

Welke software kan ik hier het beste voor gebruiken?

Grt,
Hans

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02 19:40

Caveman

whahoehaha

Heb je dit al eens geprobeert: screenshots

En voor de rest is het me niet echt duidelijk wat je precies bedoeld..... jij wilt iets bekijken en dan dat opnieuw bekijken maar dan een minuut terug en dan wat er binnenkomt moet dan doorblijven gaan ? Ik geloof niet dat daar iets kant en klaar voor is... Maar kun je niet gewoon alles opnemen vanaf de firewire, dan kun je alles bekijken en screenshots van nemen en op je gemak.

[ Voor 36% gewijzigd door Caveman op 24-06-2005 22:04 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Volgens mij bedoelt 'ie instant replay

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik bedoel inderdaad instant replay. Bestaat er standaard software voor die dat kan doen? Via Google heb ik rondgekeken, maar het zijn allemaal wat vage programma's. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Verwijderd

Topicstarter
Waarom reageert niemand?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsja, als je zelf die vage programma's niet uitprobeert en ons daarbvij aangeeft wat er dan wel of niet aan je wensen voldoet, kunnen we weinig.
En als je naar ervaringen vraagt van vage programma's ipv specifieke namen te noemen.....dan kan ik zo een hele waslijst opspugen van vage programma's waarmee ik absoluut slechte ervaringen heb - maar daar is niemand bij gebaat ;)
Kortom: Wat heb je zelf al gevonden en geprobeerd, en waarom voldeed dat niet aan je eisen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb CyberLink PowerVCR 3 en Intervideo WinDVR geprobeerd en vage programma's geprobeerd die ik al verwijderd heb (zoals dat programma van www.sportsmotion.com). Ik zoek zoiets als Intervideo WinDVR, maar dan met de mogelijkheid om van mijn Firewire poort te Instant Replayen. Dat kan het programma namelijk alleen met een TV kaart. Opzich werkt dat programma briljant.

De functionaliteit om van Firewire te replayen bevat het programma van www.sportsmotion.com wél, maar die kan niet goed opnemen en shots maken.

CyberLink VCR 3 crasht overigens direct bij het opstarten op mijn PC, maar volgens mij heeft dit programma ook alleen de replay functionaliteit met TV-kaarten (op website staat: Instant TV Replay:
With PowerVCR II's Instant Replay feature, you can pause, and rewind live television).

Je denkt misschien: waarom playbacken van Firewire/DV?
Het probleem is dat ik een bridge heb (Canopus advc-100), en daardop TV heb aangesloten via SCART-uitgang.

Dus: welk programma werkt zoals Intervideo WinDVR, maar dan met functionaliteit voor replayen via firewire? Volgens mij bestaat het niet, ik kan het écht niet vinden ondanks dat ik al dagen aan het zoeken ben.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ChrisTV, dat lijkt goed te werken :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, het werkt toch niet. De instant replay werkt, maar daaruit kun je geen foto's nemen en niet recorden...

Verwijderd

Topicstarter
Kom op, er is toch wel één Tweaker die hier ervaring mee heeft? :)
Pagina: 1