Toon posts:

videoconference met webcam over LAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De directeur wil graag kunnen kunnen video-conferencen tussen de 2 vestigingen. Wij hebben tegenwoordig 2 vestingingen waar we 12 paren glasvezel tussen hebben liggen. (Dus bandbreedte zat. :P) En om te kijken of het principe wat is wilden we het eerste met 2 logitech (quickcam 4000) webcam's testen voordat we echte videoconference-apparatuur gaan aanschaffen.

Dat werkt verder prima via MSN, alleen gaat dat allemaal een beetje traag enzo, je kent het wel. Wat ik nu zoek is een webcam-tooltje om rechtstreeks over het LAN te kunnen webcammen. Is dat er? Ik kan er geen GOT topic over vinden.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Hmm, vreemd genoeg als ik met MSN files overstuur naar iemand die aan hetzelfde lan zit gaat het super snel. Alsof ie dat detecteerd en de file gewoon rechtstreeks stuurt. Kun je zoiets ook niet doen met webcammers?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een suggestie?
ik kan me echt niet voorstellen dat er geen netwerk-chat proggie is met webcam ondersteuning....

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:31:
Iemand nog een suggestie?
ik kan me echt niet voorstellen dat er geen netwerk-chat proggie is met webcam ondersteuning....
Je kan anders ook aan een videoconferencingapparatuurboer (mooi woord :) ) vragen of ze een demo kunnen geven. De meeste van die bedrijven zijn daar wel voor in.

Probeer maar een een Polycom -leverancier ofzo. Echte videoconferenicing apparatuur is sowieso bijna niet te vergelijken met een webcam, een demo geeft een veel beter beeld dan knutselen met wat webcams. ;)

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-04 13:40

JHMvP

Veritas logica est

Met Netmeeting (conf.exe) kun je directe verbindingen maken op basis van IP-nummers.

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***