[OutlookXP] Recursive rechten zetten?

Pagina: 1
Acties:

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
ola,

Ik moet vaak bij "klanten" rechten zetten op hun outlook folders/mailboxen. Echter hebben heel veel mensen tig honderd sub-mapjes in hun outlook. Nu moet je dus rechten voor ELK individueel mapje zetten wat extreem tijdrovend en zinloos is. Zodra je een map hebt gemachtigd en daaronder een nieuwe aanmaakt worden de rechten netjes overgenomen, maar zodra je een nieuw persoon machtigd op de bovenste map moet je dit dus ook handmatig gaan doen op alles daaronder.

Een optie is uiteraard om "full mailbox access" op exchange niveau te zetten maar dit is geen solide oplossing aangezien wij dan telkens moeten inspringen zodra iemand een ander wil machtigen. Wie weet hoe je simpel rechten naar beneden (recursive) kunt doorduwen in outlook? (op client niveau) ;)

edit:
Uiteraard heb ik google al gebombardeerd met termen als "outlook recursive permissions" etc etc..

[ Voor 9% gewijzigd door Pakjebakmeel op 24-06-2005 09:03 ]

• Pakjebakmeel
blub?

• Pakjebakmeel
d00med? :'( :X

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Misschien moet je je "klanten" leren om zelf rechten te zetten?
Of overweeg het gebruik van public folders

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

http://www.slipstick.com/exs/permissions.htm

Zit daar niks tussen dat je kan gebruiken? :)

• Pakjebakmeel
Brahiewahiewa schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:55:
Misschien moet je je "klanten" leren om zelf rechten te zetten?
Of overweeg het gebruik van public folders
Tuulijk ga ik niet alles zelf doen, maar ik wil hun het ook niet aandoen om op 100 mapjes rechten te gaan zetten als er een makkelijkere manier is :)

Verwijderd

Vandaag kwam een helpdesker naar me toe met dezelfde probleemstelling. Ook in Outlook2003 is er nog steeds ditzelfde probleem aanwezig. Na wat nadenken & google-en vermoed ik dat de oplossing iets te maken gaat hebben met het schrijven van een vb script.

Iemand nog andere idee-en?

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20

Garyu

WW

Ik heb hier ook lang naar gezocht en uiteindelijk maar opgegeven. Featurerequest @ Microsoft doen? Misschien weten ze niet dat sommige mensen dit wel eens zouden kunnen willen gebruiken..

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Pagina: 1