[Dell laptop] Shift toetsen werken niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 781 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66854

Topicstarter
Ik ben op het werk van mijn vader een laptop tegengekomen. Men zei hier dat deze het niet meer deed, nl de shift toetsen. Ik had dit eerder gehoord en ben op Inet even op zoek gegaan. Op de site van Dell zelf (o.a. forums.us.dell.com, ben niet meer zeker van de topic naam, maar typ maar keyboard + shift in en voila). Hier werd vanalles beschreven over hoe je je keyboard van de laptop kan losmaken en hoe bepaalde dingen moest schoonmaken, schroeven losdraaien etc etc. Ik heb dit alles geprobeerd, maar ten eerste stond mijn probleem er niet echt bij en ten tweede werkte het gewoon niet.

Mijn eigenlijke probleem is dat de laptop's beide shift toetsen niet werken. De rechter toets werkt wel bij alle toetsen m.u.v. z, x, c, v, <, > (deze werken wel als kleine letters) en de linker shift werkt helemaal niet. Ik dacht eerst aan de problemen omschreven op de Dell site (slecht contact), maar het vreemde is dan dat met stickey keys aan de toetsen gewoon werken. Iemand enig idee wat dit is of heeft dit ooit eerder gezien?

Specs:
Dell Latitude C800
PIII - 1 Ghz
512 MB Ram
Windows XP Pro - SP 1 (clean install, nog niets mee gedaan, heb ook windows 2000 geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07

MeNTaL_TO

The future is not set

Je kan bij Dell navragen wat een nieuw toetsenbord kost (of op onderdelensites zoeken).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zie hier een nieuw toetsenbord:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...8105&rd=1&ssPageName=WDVW

Dan ben je dus bijna 26 euro kwijt inclusief verzending. Is nog wel te doen lijkt me :)

[ Voor 40% gewijzigd door mjszwo op 24-06-2005 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-04 11:27
Anoniem: 66854 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 08:55:
De rechter toets werkt wel bij alle toetsen m.u.v. z, x, c, v, <, > (deze werken wel als kleine letters)
Dat is wel heel vreemd. Dan lijkt het me niet zomaar een toets die slecht contact maakt. Bij verschillende toetsen worden echter wel dezelfde draadjes gebruikt soms (hoe het precies werkt weet ik ook niet) maar het lijkt me eerder dat er wat met de electronica van het toetsenbord zelf wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Caponi schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 09:10:
Zie hier een nieuw toetsenbord:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...8105&rd=1&ssPageName=WDVW

Dan ben je dus bijna 26 euro kwijt inclusief verzending. Is nog wel te doen lijkt me :)
Dat had ik inderdaad ook wel gezien, maar toch bedankt. Ik probeer alleen eerst dat ding zelf nog te maken als het nog enigzins kan, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
stefan001 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 09:16:
[...]

Dat is wel heel vreemd. Dan lijkt het me niet zomaar een toets die slecht contact maakt. Bij verschillende toetsen worden echter wel dezelfde draadjes gebruikt soms (hoe het precies werkt weet ik ook niet) maar het lijkt me eerder dat er wat met de electronica van het toetsenbord zelf wat is.
Ik had inderdaad ook al zo'n vermoeden dat het iets met de electronica of software was. Windhoos heb ik dus geherinstalleerd en de bios gereset (was een directe tip van dell). Ik heb inmiddels ook de kabel waarmee het toetsenbord vastzit aan het moederbord (een soort flatcable) losgehad en ook de stekker uitelkaar gehaald en opnieuw alles in elkaar gezet. Niets hielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-04 11:27
Misschien kan je die flatcable eens doormeten met een multimeter. Meten is weten :). Wellicht zit er een breuk in een draadje ofzo.

[ Voor 22% gewijzigd door stefan001 op 24-06-2005 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb het opgelost. Flat cable vervangen en het TB werkt weer. Thanks allemaal voor de tips
Pagina: 1