Toon posts:

Script om iframepagina in je favorieten te zetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Kent iemand een script om een iframepagina binnen een frameset in je favorieten te kunnen zetten?
Ik heb het nu zo, dat als iemand wat bookmarkt, dat hij dan naar de indexpagina wordt gestuurd. Zo blijft in ieder geval het frame intact.
Maar dat is natuurlijk niet handig, als je een onderliggende pagina van het frame wil bookmarken.
Is het uberhaupt mogelijk en waar kan ik het vinden of misschien heeft iemand een script voorhanden?
Ik heb gisteren al de hele dag online zitten zoeken, maar ik kan alleen maar mensen vinden die frames afraden en geen script. Iemand hier een idee?
Het gaat om www.tina-turner.nl

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 22:25

Zoefff

❤ 

Een simpele google opdracht op "bookmark javascript" levert al veel resultaten op, waaronder dit script:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
<!-- ONE STEP TO INSTALL BOOKMARK US:

1.  Copy the coding into the BODY of your HTML document  -->

<!-- STEP ONE: Paste this code into the BODY of your HTML document  -->

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">

<!-- This script and many more are available free online at -->
<!-- The JavaScript Source!! http://javascript.internet.com -->

<!-- Begin
if ((navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer") && (parseInt(navigator.appVersion) >= 4)) {

var url="http://www.javascriptsource.com";
var title="The JavaScript Source";

document.write('<A HREF="javascript:window.ext');
document.write('ernal.AddFavorite(url,title);" ');
document.write('onMouseOver=" window.status=');
document.write("'Add our site to your favorites!'; return true ");
document.write('"onMouseOut=" window.status=');
document.write("' '; return true ");
document.write('">Add our site to your favorites!</a>');
}
else {
var msg = "Don't forget to bookmark us!";
if(navigator.appName == "Netscape") msg += "  (CTRL-D)";
document.write(msg);
}

// End -->
</script>

<p><center>
<font face="arial, helvetica" size="-2">Free JavaScripts provided<br>
by <a href="http://javascriptsource.com">The JavaScript Source</a></font>
</center><p>

<!-- Script Size:  0.91 KB -->

Daar moet je wat mee kunnen. Geef bij var url de url van je iframe op om die pagina te laten bookmarken als je er op klikt.

Maar, je geeft zelf eigenlijk al aan dat het niet echt een goede oplossing is. Niet direct kunnen linken naar bepaalde pagina's is meteen een van de grote nadelen van frames. Ik zou me even gaan verdiepen in een frameloze oplossing :)

Overigens, het duurt mij véél te lang voordat die skip-intro button komt. Die zou ik meteen al laten zien :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Dit script is een bookmark script, maar dan krijg je de iframepagina wel, maar dan niet binnen het frame. Dat is nou net waarom het draait. Iemand een ander script of idee?

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ohw :P

Nouja, dan moet je een script vinden dat checked of de rest van de frames geladen zijn of niet, en zo nee, dat die dan geladen worden. Daarvan zijn er ook bergen te vinden hoor, wees maar eens creatief met google :)

Overigens, het is misschien geen slecht idee om eens wat creatief met google aan de gang te gaan. Van de 5 topics over iframes die je geopend hebt zijn er nu 4 gesloten, en iets in mij doet vermoeden dat deze ook op slot gaat.

Daarnaast zijn van de 30 topics waarin je gereageerd hebt 27 van jou, waarvan bijna 50% op slot zit. Zou een belletje moeten laten rinkelen, of niet?

[ Voor 47% gewijzigd door Zoefff op 24-06-2005 08:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al creatief geweest met Google. Dat schreef ik in mijn eerste draadje al.
Iemand een ander idee?

Verwijderd

felzonnetje, Zoefff is al erg aardig geweest. Uit je posts blijkt niet echt dat je ontzettend veel initiatief toont. Ik kan alles wel gaan voorkauwen, maar dan heb ik je volgende week weer met een vraag die je waarschijnlijk ook zelf had kunnen oplossen met een klein beetje meer inzet.
Ik stel voor dat je eens in je openingspost uit gaat leggen wat je allemaal al geprobeerd en gevonden hebt op Google en waarom dat niet was wat je zocht.
Wij doen hier op tweakers namelijk niet aan: "geef me effe een scriptie dat dit en dat doet".

Verwijderd

Topicstarter
Het enige dat ik kan vinden is dit:
http://www.webreference.com/js/column36/forcing.html
Maar dan moet er nog bij dat de iframepagina gebookmarked kan worden.
Wie kan me helpen om het tot een geheel te maken? Dus het forcen van frames en het bookmarken in 1 script?

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Sorry hoor, maar ik geef 1 zoekopdracht, en de eerste hit is al precies wat je bedoelt:

http://www.google.nl/sear...+frames&btnG=Zoeken&meta=

Levert http://scriptasylum.com/t...direct/frameredirect.html op.

Verwijderd

De kernwoorden msdn + AddFavorite moet je wel goed op weg helpen. Dit is nou niet echt mega complex... En als je me nu gaat vertellen dat je niet weet wat je met deze informatie moet, dan duw ik persoonlijk een javascript boek door je strot. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Quists en Zoeff,
Jullie zijn erg aardig, maar niet heus. Ik ben zeer actief in het vinden van oplossingen en ik vind ze ook altijd wel weer, maar ik ben niet zo bedreven in alles en ben dus altijd aan het leren.
Ik ben gisteren de hele dag online aan het zoeken geweest op Google naar een script voor deze vraag. Het enige dat ik heb gevonden is het forcing frames script dat ik al noemde.
Nu heb ik alleen hulp nodig om daar een goed script van te maken.
Op tweakersnet zitten toch de experts?
Als jullie het niet weten dan kunnen jullie beter niet schrijven. Daar heb ik niets aan.
Ik denk dat mijn vraag niet echt een standaard vraag is; anders was er wel van alles over te vinden.
Dus graag alleen antwoord van mensen die me willen helpen.
En als de moderators het nodig vinden gooien ze mijn topic heus wel dicht hoor. Daar hoeven jullie ze niet bij te helpen.
Dus ik hoop dat er iemand is die me kan helpen?

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Lieve felzonnetje,

Er word op GoT simpelweg van je verwacht dat je een bepaalde inzet en initiatief toont, en daarbij word ook een bepaald niveau nagestreefd. Het maakt niet uit als je dat niet lukt, maar dan word er wél meer van je TS verwacht, duidelijk aangeven wát je al geprobeerd en gevonden hebt, linkjes, scriptvoorbeelden, enz.

Ik vind dat ik je behoorlijk tegemoet gekomen ben. Je hebt een kant-en-klaar bookmarkscript gekregen, en een kant-en-klaar laad-de-rest-van-m'n-frames script. Wat jou nog rest is het combineren van beide, maar dat zal je toch écht zelf moeten doen.

Je vraag is zo specifiek (bookmarken en iframe uitbreken) dat ik je weinig kans geef om hiervoor een kant-en-klaar script op internet te vinden. Simpelweg komt het er dus op neer dat je aan ons vraagt of wij dat even voor je willen doen, en dát is dus niet de bedoeling :)

[/wannabemod-modus] :X

Quist zei ook nog:
Felzonnetje,
Je hebt hier op GoT al erg veel topics geplaatst en de helft is ongeveer op slot gegaan. Dat komt niet omdat mensen niet willen helpen, maar omdat wij de indruk krijgen dat je niet veel initiatief en moeite toont. Je geeft hier zelf aan dat je wil leren programmeren. Programmeren leer je niet door scripts van anderen te knippen plakken en hopen dat het werkt.

Probleem 1: Hoe bookmark ik een pagina. Met de link die ik eerder heb gegeven en kennis van javascript is dat erg eenvoudig. Probleem 2: Hoe zorg ik dat de frameset er is? Nou dat is ook eenvoudig; controlleer of die frameset er is. Zo niet, laad de frameset er omheen. Hoe je dat doet is vast wel ergens te vinden. En met een beetje creatief denken en een uurtje prutsen moet ook jij er uit kunnen kunnen komen.

Kortom; ken je javascript wel? wil je niet meer dan dat je op dit moment kan? Bovendien vraag je letterlijk in je openingspost om een script. Daarmee geef je impliciet al aan: ik wil het hebben, maar leren programmeren ho maar. Veel mensen zullen dan je topic links laten liggen en anderen (Zoefff en ik) proberen je de juiste richting in te schoppen.Nee we gaan niet alles voorkauwen. Als je dat wel verwacht, dan zullen nog erg veel topics van je op slot gaan.

Ik denk dat je met deze laatste post en de vorige tips van Zoefff een aardig eind kan komen.

[ Voor 44% gewijzigd door Willem op 24-06-2005 09:21 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:27
Er zijn een aantal mensen geweest die je -mijns inziens- goed geprobeerd hebben te helpen.
Als je dan met zulke reacties komt mag je het wat mij betreft (alsnog) lekker zelf uitzoeken. :)

Motor onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.