Past Swiftech MCX462 Socket A heatsink op Socket 939 mobo?

Pagina: 1
Acties:

• Roenie1
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 01:25
Hallo,

Mijn huidige systeem is socket A met een Athlon XP, waarop een Swiftech MCX462 is gemonteerd. Binnenkort zal ik upgraden naar een socket 939 systeem met een AMD64 CPU. Nou vraag ik me af of ik diezelfde swiftech heatsink daarop zal kunnen gebruiken?

Swiftech MCX462:
Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/assets/images/products/mcx462/MCX462-Uheader.jpg

Als ik de kunststof "bracket" (die ik op de foto's van S939 mobo's zie zitten, waar de heatsink op hoort te komen) eraf zou halen, komen er dan 4 gaten tevoorschijn waarop deze swiftech zou kunnen passen? Zo niet, zijn er converters voor?

De "bracket" van S939 heeft twee gaten, eentje aan weerskanten van de CPU. De Swiftech (en Socket A) daarentegen heeft 4 gaten nodig, eentje in elke hoek....

Bij voorbaat dank.

[ Voor 23% gewijzigd door Roenie1 op 24-06-2005 04:14 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Standaard past het niet... Je kunt altijd de 2 schroeven er uit halen en het op een andere manier bevestigen. Met een stevige tie-wrap kom je een heel eind. Ook zou je zelf een soort bracket kunnen (laten) maken.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Opzich past ie eigenlijk niet, maar het is wel mogelijk om als je er geen fan opzet (misschien kan het met fan ook wel maar dat zou ietsjes moeilijker worden) dat je dan het zwarte plastic ding pakt wat rond de socket zit, deze draai je dan om zet em op de heatsink en gooi er dan 2 lange schroeven door heen.

Zelf heb ik een Swiftech MCW462-B, dit is een waterkoelblok maar lijkt erg veel op de Swiftech MCX462, ze maken beide gebruik van de 4 gaten rond de socket en met mijn blok is het mogelijk om met die mod het blok toch op een S939 bord te krijgen

Ik zal ff kijken of ik het topic kan vinden waar de mod in staat uitgelegt.

Edit : hier het topic waarin je kan zien hoe het er op past. Dit is dan wel bij WC blokken maar ik denk dat het met die van jou ook wel zou moeten lukken.

Het eerste plaatje in de TS is dood maar er staan er een stukje naar beneden nog een aantal waarop je prima kan zien hoe je het vast kan maken.

Voor alle mensen met WC die naar A64 willen overstappen!

[ Voor 30% gewijzigd door PilatuS op 24-06-2005 12:23 ]

• Roenie1
Dat ziet er niet erg veelbelovend uit. :|

Er moet wel degelijk een fan op mijn swiftech, dus die truuk met het omdraaien van de bracket gaat niet lukken. Zou het misschien wél kunnen als ik de bracket onder de heatsink vastzet, of is de bracket daar dan te dik voor, waardoor de heatsink de CPU niet meer raakt?

Ik vrees dat ik een nieuwe heatsink moet gaan aanschaffen (alsof de upgrade nog niet - meer dan - duur genoeg wordt). Tenzij ik natuurlijk ergens een converter kan vinden. Zelf een converter maken is geen optie, ik heb daar de spullen niet voor. (De zin ook niet echt...)

[ Voor 3% gewijzigd door Roenie1 op 24-06-2005 15:15 ]

• PilatuS
  • Niet online
Misschien dat ie met fan ook wel past, dan heb je alleen sowieso een fangrill nodig, maarja die dingen kosten ook 1 euro ofzo, ik zou zeggen probeer het eens :)

De bracket moet iig over de heatsink heen

• Roenie1
Vergeet niet dat mijn swiftech heatsink een stuk hoger is dan jouw waterblok. Dan krijg je echt twee enorm lange schroeven, en met het gewicht van de heatsink, lijkt me dat niet echt stevig op zijn plek zitten dan.

Ik zou 't wel willen proberen, het nadeel is alleen dat als ik dan mijn nieuwe hardware binnen heb, en het past niet lekker, dat ik dan alsnog een nieuwe heatsink moet gaan bij bestellen, en daarop moet wachten.

Als iemand een converter weet te vinden, geef even een brul...

• PilatuS
  • Niet online
Ik denk niet dat er een converter voor bestaat want dat ding heeft standaard 4 gaten in je mobo nodig en die zijn er gewoon niet, en 4 gaten door je PCB boren lijkt me ook niet echt goed gaan

Je zou die ene optie kunnen uitproberen, ik denk dat het opzich wel zou moeten kunnen, maarja daar kom je dan snel genoeg achter

Weet niet wanneer je je spullen binnen krijgt maar als het op een dag is wanneer de winkels open zijn zou je mocht het niet lukken gewoon dan ff naar een winkel kunnen gaan om een andere te kopen.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
EEn van de redenen dat ik voor de MCW6002 heb gekozen van swifttech, ander houdertje erop en mijn future X2 5500+ is weer lekker fris :)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Pagina: 1