[Mandriva 10.2] Installatie fout..

Pagina: 1
Acties:

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hey ik wil Mandriva 10.2 eens installeren. maar als ik de procedure doorloop. dan bij het partitioneren
krijg ik de volgende fout en kan ik niet verdergaan:

code:
1
An error occurred No hdlists found

weet iemand wat dit is? ik heb de MD5 sum al gechecked en die komt overeen..
ik lees met google meer over dit maar nog geen antwoord kunnen vinden. In Text mode installeren werkt dus ook niet zoals ergens anders aangegeven.. jammer..

bvd

ps: ik probeer het te installeren van een DVD (inmiddels al de 2e, had geprobeerd opnieuw te branden met een opnieuw gedownloade kopie waarvan de MD5 sum ook in orde was)

[ Voor 27% gewijzigd door Imperium op 24-06-2005 03:00 ]

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Watvoor hardware gebruik je? Gebruik je SATA?

Verwijderd

Een hdlist is een lijst met namen van software pakketten. De melding wil zeggen dat het installatie programma deze lijst niet kan vinden en dus niet weet welke programma's geïnstalleerd kunnen worden.

Meest waarschijnlijke reden voor deze fout is toch een probleem met het installatie medium (DVD).

Probeer eens een netwerk-installatie (tegenwoordig met snelle internet verbindingen is dat de beste manier). Download de boot.iso, brand een cd-je en kies voor FTP (geen configuratie nodig). Of anders download alleen CD1. Dat is alles wat je nodig hebt voor een installatie. De rest van de software installeer je dan via urpmi.