DVD Speler nu al kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hey, ik heb een maandje geleden een Dolby Surround setje gekocht van Sony. de DAV-SB100

Ik ben op dit moment mijn kamer opnieuw aan het opbouwen. en dus moest de stroom er ff af. dus ik dat doen. blijft het standby lampje branden van mn DVD speler dus ik denk is die nog aangesloten ergens? en toen drukte ik op ON. en toen ging het lampje uit. ik dacht hm zal wel nog wat stroom "in zich hebben" aldus ik lekker verder.

tijdje later wou ik ff pauze nemen, en toen wou ik em aan doen. maar hij wou niet aan. ik dus triple-checken of die stekker er goed in zat. verschillende stekkerdozen geprobeerd. maar geen succes. standby lampje blijft uit, en hij wilt niet aan

wat is er nou aan de hand? wat denken jullie? kan ik dit zelf maken? of moet ik weer door al die kolere rompslomp heen? dus opsturen maanden lang wachten en dan uiteindelijk dat ding weer terug krijgen? kan iemand me hier wat over vertellen?

bvd.. (een kwade user)

[ Voor 3% gewijzigd door Imperium op 24-06-2005 02:43 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Je kan hem ook het raam uitgooien, dan ben je in 1x af van al het gezeik en weet je meteen waar je aan toe bent! >:)
Check hem morgen nog eens rustig uit, probeer eens een ander stopcontact dat gegarandeerd werkt en probeer eens een andere snoer (als je dat er los inprikt).

Garantie duurt hooguit een paar weken en zeker geen maanden.
Als het allemaal sneller moet, dan had je maar een cheap-ass Blokker DVD speler moeten kopen en dan had je nu voor minder geld een tweede DVD speler direct kunnen kopen.
Maar uiteraard kunnen die stofzuigers niet tippen aan de kwaliteit van een Sony. :P

Senile! Senile Oekaki

• Imperium
  • Niet online
Ja maar je zou toch denken dat een Sony wat langer mee gaat..

Ik heb de stekker al in een gegarandeerde stekkerdoos gepropt.. (mn pc draait nu toch ook? :P)
Maar als ik de stekker er in doe, gaat het standby lampje niet branden. er gebeurd helemaal niks..

• Sjaak_Afhaak
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

je zou kunnen proberen het apparaat open te kunnen schroeven, om te kijken of er een zekering in zit (vast wel). Ik weet alleen zo niet of het openschroeven nadelige gevolgen heeft voor de garantie op het apparaat.

Hier staat tekst

• Imperium
  • Niet online
en hoe zien die zekeringen eruit dan? gewoon als autozekeringen? :P

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Maandags exemplaartje? je hebt recht op vervanging hoor ;-) consumenten recht is dat je van een product een normaal leven mag verwachten. Bij een DVD speler kun je er van uit gaan dat je MINSTENS 1 jaar er van kan genieten!

Dus zou gewoon door de winkel vervangen moeten worden ;-)

There is no place like ::1

• Sjaak_Afhaak
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

nope, meeste kleine glaszekeringen, rond glazen buisje met iets van zand erin (meestal) en metalen kapjes aan de uiteinden :)

Hier staat tekst

• Imperium
  • Niet online
Nou het openmaken idee gaat al niet door. heb je aparte schroevendraaiers voor nodig.. het klote is. de winkel waar ik hem gekocht heb is een internetshop, (bobshop.nl) met alleen een afhaalpand..

[ Voor 40% gewijzigd door Imperium op 24-06-2005 03:31 ]

Verwijderd

Hoezo aparte schroevendraaiers? Inbus? Driehoekjes? Een rondje Gamma moet dat toch oplossen. Ik vind dit echt naar een kapotte zekering klinken. Of een speakerbeveiliging omdat je ergens een boxensnoertje hebt losgetrokken ofzo. Verder heb ik zo'n DVD-speler waarvan de stekker te los zit zodat hij af en toe geen prik heeft, kan het ook nog wezen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 04:22 ]

• Imperium
  • Niet online
Speaker beveiliging? wou je zeggen dat als alle speakers niet aangesloten dat ding niet meer aankan ofzo? beetje onzin toch? of niet? ik ga zo ff kijken. maar mn kruiskop draait er over heen. je hebt een soort kruiskopPUNT schroevendraaier nodig

*edit alles is goed aangesloten.

[ Voor 7% gewijzigd door Imperium op 24-06-2005 04:24 ]

Verwijderd

Je hebt echt apparaten met speakerbeveiliging vooral bij kortsluiting van de boxendraden (ergens een kroonsteentje?).

• Imperium
  • Niet online
alles is goed aangesloten. net nog gecontroleerd.. en zelfs met alle stekkers eruit behalve mn stekker in het stopcontact gaat ie ook niet aan..

[ Voor 49% gewijzigd door Imperium op 24-06-2005 04:25 ]

Verwijderd

en zelfs met alle stekkers eruit behalve mn stekker in het stopcontact gaat ie ook niet aan
Dan is het de zekering. Daar lijkt het echt op als het zo plotseling gaat. Ik heb wel eens versterkers gehad die overleden maar dan gingen ze tijdens het gebruik kampvuurgeluidjes maken en dan roken. :+

Je bent waarschijnlijk wel je garantie kwijt als je hem opent.

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Dit soort schroeven?

Afbeeldingslocatie: http://myword.info/images/st_head_1a.jpg

Torx met een pennetje erin, dus torx schroevendraaiertje zien
te regelen met een gaatje in de kop. Simpel als dat.

En zo ziet een home-appliance zekering er meestal uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.fluxfm.nl/foto/defecten/gesmolten%20zekering.jpg

Toch zou ik eerst even garantie proberen te claimen bij die shop.

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

• Imperium
  • Niet online
zekering is nog goed net gekeken.. en doorgemeten..

• Imperium
  • Niet online
en hoe kunnen ze nou zien dat ik em open gehad heb.. zit geen zegel op of niks.. heb em nu weer netjes dicht zitten

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-12 22:20
ze hebben met speeksel een haar aan de binnenkant iop de naad geplakt, die zit nu los :P

Volgende keer dus bij een winkel kopen?

Verwijderd

Imperium schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:58:
en hoe kunnen ze nou zien dat ik em open gehad heb.. zit geen zegel op of niks.. heb em nu weer netjes dicht zitten
Aan je post hier op GoT ;) :+

Verwijderd

Imperium schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:58:
lakbeschadiging aan de schroefjes ;)

• Gray|IA
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

Naar het service center van sony brengen?

Het probleem is waarschijnlijk een condensatortje?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:06

remco_k

een cassettebandje was genoeg

TS, je DVD speler is dus gewoon defect gegaan, shit happens, waarschijnlijk een maandag morgen kindje.
Neem gewoon contact op met de leverancier (bobshop) en vertel dat je een artikel hebt wat binnen de garantie periode defect is gegaan en dat je graag wilt dat dat op word gelost.

Alles kan stuk.

• Imperium
  • Niet online
mja ik ga maandag ff bellen naar Sony Service punt Badhoevedorp. kijken wat ze zeggen.

Verwijderd

Imperium, waar kom je vandaan?
Hier in Groningen City zit een Sony geauthoriseerd servicecenter (www.technogroningen.nl) waar je hem zelf kunt langsbrengen met factuur voor garantie.

´t Is maar een tip zo uit de losse pols...

• Imperium
  • Niet online
Ik woon in *****. maar op de site staat alleen die van badhoevedorp.. dus dat lijkt me het handigst..

[ Voor 6% gewijzigd door Imperium op 28-12-2008 14:43 ]

Pagina: 1