BT: Voicegateway, maar dan andersom...

Pagina: 1
Acties:

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-02 08:40
Probleem:
Skype is niet mogelijk via Smartphone.

Waarom niet:
Skype voor Smartphone is op dit moment textchat only.

Wat wil ik bereiken:
Via bluetooth:
1. Computer moet speakergeluid doorsturen naar de telefoonspeaker.
2. Telefoon moet microfoongeluid doorsturen naar computer.
In Skype kan ik dan audio op bluetooth zetten en voila, toch Skype.

De vraag is dus alleen hoe ga ik dit bereiken :D

Makkelijkst zou zijn, als de telefoon zich gaat gedragen als een bluetooth headset.

(p.s., kom niet met opmerkingen als: "dat kan niet", "lukt je nooit", dit topic is bedoeld om samen misschien toch een oplossing te kunnen bedenken)

[ Voor 9% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 24-06-2005 01:58 ]

Verwijderd

Wat jij wil, is lastig te realiseren denk ik. Uiteraard kan alles, het is maar net hoeveel tijd je er in wilt steken.

Ik denk dat je uiteindelijk net zoveel kennis en tijd nodig hebt om te doen wat jij wilt, als dat je nodig hebt om te zorgen dat skype WEL kan op een Smartphone (=zelf applicatie schrijven).

Want natuurlijk KAN het wel met een smartphone. Er is alleen nog geen software die het kan..

offtopic.. je schrijft dat je SAMEN wilt denken over mogelijke oplossingen, waar zijn jouw gedachten dan? Ik zie helemaal geen enkel idee, of aanzet daartoe, in je topicstart. Samen iets doen betekend ook dat je zelf iets moet doen ;)

Overigens: waarom schaf je niet gewoon een bluetooth headset aan? Daarmee kun je precies doen wat je wil zonder negatieve bijverschijnselen. Sterker nog, het werkt prettiger. Het bereik blijft hetzelfde maar het apparaat is kleiner en lichter. Daarnaast kosten BT headsetjes tegenwoordig nagenoeg geen drol meer.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 02:34 ]

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-02 08:40
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 02:32:
Wat jij wil, is lastig te realiseren denk ik. Uiteraard kan alles, het is maar net hoeveel tijd je er in wilt steken.

Ik denk dat je uiteindelijk net zoveel kennis en tijd nodig hebt om te doen wat jij wilt, als dat je nodig hebt om te zorgen dat skype WEL kan op een Smartphone (=zelf applicatie schrijven).

Want natuurlijk KAN het wel met een smartphone. Er is alleen nog geen software die het kan..

offtopic.. je schrijft dat je SAMEN wilt denken over mogelijke oplossingen, waar zijn jouw gedachten dan? Ik zie helemaal geen enkel idee, of aanzet daartoe, in je topicstart. Samen iets doen betekend ook dat je zelf iets moet doen ;)

Overigens: waarom schaf je niet gewoon een bluetooth headset aan? Daarmee kun je precies doen wat je wil zonder negatieve bijverschijnselen. Sterker nog, het werkt prettiger. Het bereik blijft hetzelfde maar het apparaat is kleiner en lichter. Daarnaast kosten BT headsetjes tegenwoordig nagenoeg geen drol meer.
Ben de hele nacht bezig geweest met zoeken naar oplossingen, dus begin niet met me :P
Een bluetooth headsetje kost toch nog altijd gauw zo'n 30 euro. Dat vind ik veel geld voor iets dat eigenlijk al in m'n telefoon gebouwd zit. Vind ze sowieso niet al te prettig zitten.

Volgens mij moet het mogelijk zijn om het headset profile te activeren dmv een registry setting.

"On the iPaq, (Pocket PC 2003: I think you need this as opposed to 2002, as
the Bluetooth stack was updated), there is a registry hack to allow the
headset profile to be visible:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WidComm\BtConfig\Services\005\Enabled
Set it to 1 (it would originally be 0)."

Maar dit is dus voor de Ipaq. Ik ga straks proberen of het ook werkt voor de Smartphone.

Net ff getest, Smartphone gebruikt geen Widcomm... Is er iemand met een Pocketpc of Smartphone die de functie Headset heeft die ff in de registry wil kijken?

[ Voor 5% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 24-06-2005 11:53 ]