Een bug die hier al maanden is. Is namelijk het editten van berichten. Dat knopje is niet altijd zichtbaar na het inloggen.
Zijn die berichten toevallig niet ge-edit door een moderator ofzo? Want ik heb nog nooooit last gehad van verdwijnende edit-buttons..
Nope....... als het probleem optreed kan Edit op de gehele pagina (bij mijn eigen berichten natuurlijk) niet gebruikt worden. Het probleem treed trouwens niet altijd op. Maar ik denk dat het aan de software ligt van dit forum.
Nee topics zijn gewoon open. Maar als ik me bericht wil aanpassen moet dat gewoon werken?
Nee topics zijn gewoon open. Maar als ik me bericht wil aanpassen moet dat gewoon werken?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 01:49 ]
Of zijn de betreffende topics niet op slot (gegaan)?
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
Als een topic open is, en hij is niet gewijzigd door een Moderator, dan moet jij je bericht gewoon kunnen wijzigen jaVerwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 01:50:
Nee topics zijn niet op slot. Maar als ik mijn bericht wil aanpassen moet dat toch gewoon werken?
En soms is het dan ook zo dat je op de hoofdpagina van forum wel bent ingelogd, en als je dan naar subforum gaat opeens niet. En vandaar dat Edit dan ook niet werkt. Maar die problemen spelen niet altijd. Nu namelijk opeens niet meer. Net nog wel.
Heb je dan misschien een RSS reader aanstaan die gebruik maakt van je ReactID? Daarvan is het bekend dat het logout problemen veroorzaakt en dit word gefixed in de volgende versie van React (1.9.4).
En dat je ineens uitgelogd bent verklaart wel het verdwijnen van de edit-knopjes idd
En dat je ineens uitgelogd bent verklaart wel het verdwijnen van de edit-knopjes idd
Neem je ons nou in de maling ... ?
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Doe es een screenshot dan? Welke browser gebruik je?
Rail Away!
Ik neem niemand in de maling. Ik ga de tip ff van Morax bekijken. Het ligt iig niet aan IE, want zouden meer mensen dit hebben. En bovendien heb ik de nieuwste. Ik ga er iig nakijken. Zodra het probleem zich voordoet maak ik wel ff een screenshot.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 10:19 ]
Als ik het goed begrijp is het dus helemaal geen bug van de editknopjes, maar puur een inlog probleemVerwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 01:57:
En soms is het dan ook zo dat je op de hoofdpagina van forum wel bent ingelogd, en als je dan naar subforum gaat opeens niet. En vandaar dat Edit dan ook niet werkt. Maar die problemen spelen niet altijd. Nu namelijk opeens niet meer. Net nog wel.
Waarom stel je het dan niet meteen zo in je topicstart
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Gebruik je een proxy? Google Web Accelerator misschien? Andere software zoals softwarematige firewall / 'security' producten?
Intentionally left blank
Verwijderd
Als je dit nog eens hebt, kijk dan even in de source of je de link kan vinden, misschien is het plaatje gewoon niet zichtbaar
Nee gebruik ik niet. Wel Norton 2005 en heb de Worm protectie aanstaan. Maar heb ik dit probleem bij mijn vorige Windows installs ook gehad. En bij een van de vorige keren had ik het zelfs uitstaan. Ik zit wel achter een router, maar dat heeft er niks mee te maken lijkt mij. Ik heb geen rules ingesteld, ik zit dus puur achter een NAT firewall. Ik heb het idee dat Morax misschien weleens de goede oplossing heeft gegeven. Ik zo nu problemen met inloggen, en dat hangt er ook mee samen. Op de ene pagina ben ik ingelogd en als ik wijzig van topic ben ik soms opeens weer uitgelogd.crisp schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:22:
Gebruik je een proxy? Google Web Accelerator misschien? Andere software zoals softwarematige firewall / 'security' producten?
Heb al in me profiel gekeken, maar zie daar die optie niet staan. Waar kan ik dat dan wijzigen?Morax schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 01:59:
Heb je dan misschien een RSS reader aanstaan die gebruik maakt van je ReactID? Daarvan is het bekend dat het logout problemen veroorzaakt en dit word gefixed in de volgende versie van React (1.9.4).
RSS readers zijn geen onderdeel van GoT (of eigenlijk dus React), maar zijn plugins voor je browser of losse programma's om nieuwsheadlines enzo mee te lezen. Je vind dat dus niet terug in je profiel. Maar aangezien je schijnbaar geen flauw idee hebt wat er bedoeld wordt gok ik dat je er ook geen gebruik van maakt?Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:26:
[...]
Heb al in me profiel gekeken, maar zie daar die optie niet staan. Waar kan ik dat dan wijzigen?
[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 24-06-2005 10:29 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Alle forums waar ik gebruik van maak werken gewoon. Dus tja...... Je gaat er ook niet vanuit dat je iets aan de software moet aanpassen om een forum werkend te krijgen.Orion84 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:28:
[...]
RSS readers zijn geen onderdeel van GoT (of eigenlijk dus React), maar zijn plugins voor je browser of losse programma's om nieuwsheadlines enzo mee te lezen. Je vind dat dus niet terug in je profiel. Maar aangezien je schijnbaar geen flauw idee hebt wat er bedoeld wordt gok ik dat je er ook geen gebruik van maakt?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 10:34 ]
Je hoeft ook niks aan de software aan te passen om een forum werkend te krijgen. Althans, aan de standaard software. Alleen er zijn dus speciale programmatjes die door de manier waarop ze werken het login gebeuren van React in de war sturen. Als je er naar moet gaan zoeken gok ik dat je dus niet zo'n programmatje geinstalleerd hebt, want ander wist je dat neem ik aan welVerwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:31:
[...]
Alle forums waar ik gebruik van maak werken gewoon. Dus tja...... Je gaat er ook niet vanuit dat je iets aan de software moet aanpassen om een forum werkend te krijgen.Maar ik ga ff zoeken in IE of ik het kan vinden. Bedankt alvast.
Inderdaad, die RSS feed die kan worden uitgelezen door een RSS reader is een losse dienst. Zo gebruik ik een e-mailprogramma om de Tweakers.net e-mail te lezen. Maar RSS reader en Outlook zijn geen van beiden verplicht om op GoT te kunnen komen 
Omdat je het niet hebt draaien zal dat niet het probleem zijn en komen we terug op browser en de rest van de draaiende programma's.
(Ook ik ga er eigenlijk van uit dat het een clientside probleem is, maar de ontikkelaars en serverdudes hier weten dat natuurlijk beter dan ik).
Norton AV / Internet Security schijnt nogal eens overaractief te blokkeren -> schakel die als test eens uit (of geef *.tweakers.net op bij de uitzonderingen / safe list / of zoiets).
En inderdaad; zie je de edit knop wel in de source staan?
Omdat je het niet hebt draaien zal dat niet het probleem zijn en komen we terug op browser en de rest van de draaiende programma's.
(Ook ik ga er eigenlijk van uit dat het een clientside probleem is, maar de ontikkelaars en serverdudes hier weten dat natuurlijk beter dan ik).
Norton AV / Internet Security schijnt nogal eens overaractief te blokkeren -> schakel die als test eens uit (of geef *.tweakers.net op bij de uitzonderingen / safe list / of zoiets).
En inderdaad; zie je de edit knop wel in de source staan?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Je zult nu net zien. Nu dat er een topic geopend is hierover dat het opeens weer wel werkt. Maar goed zodra het niet werkt laat ik het weten.
Dus dat is de oplossing voor het feit dattie steeds uitlogt in Opera -> Automatische nieuwsreader...Morax schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 01:59:
THX
Heb het probleem weer ondervonden. Ik had een nieuw topic gepost. En na het posten was ik opeens uitgelogd.
Verwijderd
Wat houdt 'uitgelogd' precies bij jouw in? Komt het loginscherm weer tevoorschijn of zijn je editknopjes weg (zie je de editknopjes in de source van de pagina)?Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:28:
Heb het probleem weer ondervonden. Ik had een nieuw topic gepost. En na het posten was ik opeens uitgelogd.
Verwijderd
Ben je dan zeker weten echt uitgelogd want de link naar de bookmarks zie je alleen als je bent ingelogd
Je kan dus niet posten etc?
Toen ik dit bericht typte was ik wel ingelogd en toen ging ik ff kijken welk knopje naast Logout stond. En dat was Bookmarks. Dus toen nam ik aan, dat het knopje ook altijd naast Login zou staan. Maar dat kan natuurlijk niet, stom stom stomVerwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:44:
Ben je dan zeker weten echt uitgelogd want de link naar de bookmarks zie je alleen als je bent ingelogdJe kan dus niet posten etc?
Verwijderd
Dus het enige wat fout gaat is de Login/Logout aanduiding bovenin het scherm (in het menu, die rode balk)?
Niet alleen de aanduiding. Ik ben ook gewoon uitgelogd als de aanduiding op Login staat. Excuses dat ik niet geheel duidelijk was.
Ik heb weer erg veel last van het zelfde probleem. Zie dit topic:
[rml][ BUG] Opeens uitgelogd naar posten van antwoord[/rml]
Daar noemt men ook een oplossing. Het zou komen omdat ik een RSS feed van GoT gebruik. Ik weet niet wat ze bedoelen. Maar kan ik dat zelf aanpassen waardoor het weer werkt? Zoja hoe?
[rml][ BUG] Opeens uitgelogd naar posten van antwoord[/rml]
Daar noemt men ook een oplossing. Het zou komen omdat ik een RSS feed van GoT gebruik. Ik weet niet wat ze bedoelen. Maar kan ik dat zelf aanpassen waardoor het weer werkt? Zoja hoe?
Je gebruikt IE dus een ingebouwde RSS reader lijkt me dan niet de boosdoener (tenzij je al de hand hebt weten te leggen op een beta van IE7
)
Wat mogelijk wel oorzaken kunnen zijn: cookie wordt niet meer opgeslagen door een volle harde schijf en/of cache, of de datum van je systeem staat niet goed (een jaar in de toekomst bijvoorbeeld) waardoor IE telkens denkt dat je cookie verlopen is. Mogelijk zelfs dat een 3rd party virusscanner/firewall iets te overijverig je cookies opruimt?
Wat mogelijk wel oorzaken kunnen zijn: cookie wordt niet meer opgeslagen door een volle harde schijf en/of cache, of de datum van je systeem staat niet goed (een jaar in de toekomst bijvoorbeeld) waardoor IE telkens denkt dat je cookie verlopen is. Mogelijk zelfs dat een 3rd party virusscanner/firewall iets te overijverig je cookies opruimt?
Intentionally left blank
Hoeveel HD ruimte moet ik dan vrij hebben voor dit forum? Ik dacht dat, dat voor forums niet veel uitmaaktte. Gebruik uiteraard versie 6 van IE.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 10:38 ]
Inderdaad; IE schrijft cookies ook weg in de cache-space. Cache-management in IE kent overigens nog wel meer bugs...Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 00:40:
je cache kan ook een limiet hebben. Controlleer dus even of je cache niet stampvol zit
Intentionally left blank
Het probleem doet zich zo nu en dan weer voor. Ook op andere computers. Kan er wat aan gedaan worden? Het ligt iig aan mijn account of de software van dit forum moet geupgrade worden. Kan hier een admin of mod ff nakijken? BVD.
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:44:
Het probleem doet zich zo nu en dan weer voor. Ook op andere computers. Kan er wat aan gedaan worden? Het ligt iig aan mijn account of de software van dit forum moet geupgrade worden. Kan hier een admin of mod ff nakijken? BVD.
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Ik heb het op meerdere computers dus, lijkt mij duidelijk. Ik kijk het nog ff aan, en anders vraag ik wel een nieuw account aan.
Mag ik er als ervaren helpdesker nog even op wijzen dat je in de volledig verkeerde hoek zit te sputteren. Er zijn hier een aantal _zeer ervaren_ mensen, die het voor je gecheckt hebben en je een aantal tips hebben gegeven.Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 23:31:
Ik heb het op meerdere computers dus, lijkt mij duidelijk. Ik kijk het nog ff aan, en anders vraag ik wel een nieuw account aan.
Die hebben je ook verteld dat het _niet_ aan react ligt (geloof me, we zouden het weten als daar een fout in zit). Dus ga nou niet eigenwijs doen en zeggen dat het aan de forumsoftware ligt als je zelf nog niet eens weet wat een rss reader is of wat je IE cache doet
offtopic:
De vermelding over helpdesk slaat op het volgende: dan zijn er ook regelmatig mensen die denken dat zij wel weten wat er bij ons als provider misgaat. Meestal slaan ze de plank _volledig_ mis, omdat ze gewoon geen enkele ervaring met dat soort dingen hebben.
De vermelding over helpdesk slaat op het volgende: dan zijn er ook regelmatig mensen die denken dat zij wel weten wat er bij ons als provider misgaat. Meestal slaan ze de plank _volledig_ mis, omdat ze gewoon geen enkele ervaring met dat soort dingen hebben.
En nog een toevoeging: Het creëren van een kloonaccount is ten strengste verboden, met als maximale straf dat beide accounts gedelete worden.
[ Voor 8% gewijzigd door cryforhelp op 10-08-2005 23:45 ]
Het is in zoverre wel een React probleem dat een request met een ongeldig ReactID in de query-string niet zou mogen leiden tot het verwijderen van een cookie als daarin wel een geldig ReactID staat, maar dat is gefixed in 1.9.4 en tot dan raden wij aan voorzichtig te zijn met de RSS functionaliteit vanuit een browser.
Of dat hier ook het geval is is koffiedik kijken; dat het een clientside probleem is is wel 99,999% zeker...
Ik ben dan ook bang dat je met een nieuw account tegen hetzelfde probleem oploopt; er is *iets* op jou pc('s) dat cookies trashed of invalideerd...
Of dat hier ook het geval is is koffiedik kijken; dat het een clientside probleem is is wel 99,999% zeker...
Ik ben dan ook bang dat je met een nieuw account tegen hetzelfde probleem oploopt; er is *iets* op jou pc('s) dat cookies trashed of invalideerd...
[ Voor 15% gewijzigd door crisp op 11-08-2005 00:18 ]
Intentionally left blank
Volgens mij kan het probleem dat hier nu speelt trouwens wel opgelost worden door het ReactID uit de URL van de RSS feed te halen; alleen kunnen externe RSS readers dan sommige fora niet meer lezen 
Is het geen idee als de topicstarter met behulp van bijvoorbeeld ethereal eens een complete trace van een inlogsessie draait totdat hij weer wordt uitgelogt zodat iemand van ons daar naar kan kijken?
Is het geen idee als de topicstarter met behulp van bijvoorbeeld ethereal eens een complete trace van een inlogsessie draait totdat hij weer wordt uitgelogt zodat iemand van ons daar naar kan kijken?
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
cryforhelp schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 23:44:
[...]
Mag ik er als ervaren helpdesker nog even op wijzen dat je in de volledig verkeerde hoek zit te sputteren. Er zijn hier een aantal _zeer ervaren_ mensen, die het voor je gecheckt hebben en je een aantal tips hebben gegeven.
Die hebben je ook verteld dat het _niet_ aan react ligt (geloof me, we zouden het weten als daar een fout in zit). Dus ga nou niet eigenwijs doen en zeggen dat het aan de forumsoftware ligt als je zelf nog niet eens weet wat een rss reader is of wat je IE cache doet
offtopic:
En nog een toevoeging: Het creëren van een kloonaccount is ten strengste verboden, met als maximale straf dat beide accounts gedelete worden.
Pardon? Omdat jij een ervaren helpdeskmedewerker bent wil niet zeggen, dat ik dat niet ben. Ga asjeblieft niet zulke dingen roepen als je niet eens bewijs hebt dat het zo is. Reageer dan niet. Want daar heb ik niks aan. En ik weet wel wat IE cache is. Ik heb dat nooit gezegd. Ik wist idd niet wat een RSS reader is, dat klopt wel. Maar dat is mij in deze topic allang uitgelegd. Zoals al eerder aangeven heb ik zo een programma niet op mijn computers staan.
Bedankt ik ga eens ff naar dat progje kijken. Ik laat het wel weten.Spider.007 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 10:34:
Volgens mij kan het probleem dat hier nu speelt trouwens wel opgelost worden door het ReactID uit de URL van de RSS feed te halen; alleen kunnen externe RSS readers dan sommige fora niet meer lezen
Beste moderators,
Ik heb nu het bewijs dat ik geen edit-knopje heb. Hiervan heb ik een screenshot gemaakt. Ik heb geen eigen website ruimte. Ik kan dat een van jullie wel ff via e-mail toe sturen. Aan wie mag ik dat doen?
Ik heb nu het bewijs dat ik geen edit-knopje heb. Hiervan heb ik een screenshot gemaakt. Ik heb geen eigen website ruimte. Ik kan dat een van jullie wel ff via e-mail toe sturen. Aan wie mag ik dat doen?
crisp[apeding]tweakers.net is goed
Intentionally left blank
Bedankt, ik heb 'm ontvangen.
Dat ziet er inderdaad vreemd uit; uit de menubalk kan je afleiden dat je wel degelijk ingelogd bent, maar de rest ziet er uit alsof er geen sessie is. In de database zie ik ook dat er geen openstaande sessies zijn, en de laatste echte login poging is volgens de logs op 8 augustus geweest
Daarna zie ik alleen maar logouts; log je elke keer in als je een bericht plaatst en vink je het vakje 'blijf ingelogd' misschien niet aan? of gebruik je de echte login link?
Dan nog blijft de screenshot vreemd; een niet ingelogde gebruiker zou ook quote-icons moeten zien...
Heb je al eens geprobeerd om al je tnet-cookies te trashen?
Dat ziet er inderdaad vreemd uit; uit de menubalk kan je afleiden dat je wel degelijk ingelogd bent, maar de rest ziet er uit alsof er geen sessie is. In de database zie ik ook dat er geen openstaande sessies zijn, en de laatste echte login poging is volgens de logs op 8 augustus geweest
Daarna zie ik alleen maar logouts; log je elke keer in als je een bericht plaatst en vink je het vakje 'blijf ingelogd' misschien niet aan? of gebruik je de echte login link?
Dan nog blijft de screenshot vreemd; een niet ingelogde gebruiker zou ook quote-icons moeten zien...
Heb je al eens geprobeerd om al je tnet-cookies te trashen?
[ Voor 41% gewijzigd door crisp op 14-09-2005 23:08 ]
Intentionally left blank
Ik log steeds opnieuw in. En log na posten van berichten ook gewoon weer uit. Het probleem speelt trouwens niet altijd. Soms zijn er geen problemen soms wel. En ook op een andere computer heb ik hetzelfde probleem.
Ik denk toch heel sterk dat Norton hier iets mee te maken heeft...
Intentionally left blank
Hoewel het lijkt op"de schuld bij een ander leggen", zou het me inderdad niets verbazen als Norton AV er iets mee van doen heeft.
Zou je die - als test om te ontdekken waar de fout zit - toch eens willen verwijderen? <-- En dan natuurlijk eerst alle Windows updates installeren en nog steeds erg oppassen.
Zou je die - als test om te ontdekken waar de fout zit - toch eens willen verwijderen? <-- En dan natuurlijk eerst alle Windows updates installeren en nog steeds erg oppassen.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
[read, then post]
[ Voor 88% gewijzigd door nescafe op 16-09-2005 01:23 ]
* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans
Ik wijs ook niet zomaar naar Norton; er zijn eerder problemen geweest die terug te voeren waren op de manier waarop Norton content van webpagina's filtert waarbij soms zelfs HTTP headers vernaggelt werden.
Intentionally left blank
Heb je Ethereal al eens geprobeerd? Dat lijkt me wel een vrij aardige tool om in dit geval even te kijken wat er precies gebeurt tussen jouw computer en de T.net servers
---
Geen feedback meer, problem solved?
Intentionally left blank
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()