[Sagem MY-C4] Wie heeft hem?

Pagina: 1
Acties:

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:30

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Ik was naar aanleiding van de recente jatactie (uit-zak-vallen-door-op-brommer-te-racen-actie) maar weer op zoek gegaan naar een nieuw mobieltje. Ik wilde iets waarmee ik kon bellen maar af en toe ook eens wat leuks kon doen zoals een ander beltoontje instellen of zo.

Nu kwam ik bij de Dixons de Sagem MY-C4 tegen, die als ik het zo zie ongeveer equivalent is aan de Siemens SL55. Alleen is het apparaatje bij Google totaal onbekend (zelfs op de site van Sagem zelf) en een review kon er al helemaal niet van af. Op de search hier heb ik zelfs maar één (gesloten) topic gevonden.

Ik wil toch wat ervaringsverhalen horen van mensen die er wat meer van weten (als je op Kieskeurig.nl kijkt daar posten voornamelijk mensen die zo'n ding kopen, na een maand gaat ie door een fabricagefout stuk en geven ze de telefoon of het merk de schuld), dus met betrekking tot duurzaamheid, batterij, menu's, functies en zo.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Het is niet geheel ontdenkbaar als een prepaid toestel met deze functies en voor deze prijs technische gebreken heeft.
Helaas krijg je in deze wereld maar zelden meer dan waarvoor je betaald.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:30

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Wat me aan dit toestel vooral aansprak was het slidephone-ontwerp en de mogelijkheid tot hi-fi (dus waarschijnlijk WAV) ringtones. Sinds je dit niet vaak bij een prepaid pakket ziet (je wordt er mee doodgegooid met abo's maar in prepaids is het allemaal maar barstens duur) leek het me wel leuk om te proberen, maar liefst zou ik het dus van iemand willen horen die zo'n ding heeft. Ik kan me indenken dat het apparaatje mechanisch en misschien softwarematig wat 'flimsy' in elkaar zou kunnen steken.

Ik zoek nou eenmaal een toestel om mee te bellen. Een telefoon dus. En geen fototoestel / PDA met toevallig nog een antenne, microfoon en luidspreker erin. Ik heb een tijd een Motorola C450 gehad, waar ik erg blij mee was, sinds het een lekker no-nonsene toestel is en je via T-Mobile ook gewoon MIDI-files via GPRS kan downloaden.

Ik was nog eens aan het kijken, want de Kijkshop heeft de Sendo M550 als folderaanbieding die voor een groot deel aan mijn eisen voldoet. Minpuntje is dat ik dan nu via Vodafone bel en dus waarschijnlijk mijn nummer niet kan verhuizen (als dat al kan met een prepaid).

Edit: Voor drie tientjes meer heb ik trouwens een complete Windows Mobile2002 machine, wat me ook leuk lijkt om mee rond te spelen, vooral omdat hier nogal veel software voor te krijgen is. De MPx200 van Motorola is naar lezende al door veel Tweakers gekocht en hij schijnt prima te bevallen. Heb alleen geen Bluetooth erop dus ik weet niet of het mogelijk is om hem serieel met de PC te verbinden (ivm GPS-software gekoppeld aan Flight Simulator)

[ Voor 15% gewijzigd door Stoney3K op 24-06-2005 01:16 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud