Webbassed Applicatie Naar Desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:29

aex351

I am the one

Topicstarter
Ik heb totaal geen idee als ik dit zelf zou kunnen maken, en aangezien ik niet weet waar te moeten beginnen heb ik dus ook niet op het internet kunnen zoeken.

Ik wil een klein programma maken, die in de tray komt maar wanneer je het opent een venster met erin een website weergeeft. Dus hij haalt die website op van een bestaand link. Verder hoeft te weinig gebeuren, aangezien mijn programeer ervaringen beperkt is.

Ik vraag niet om dat iemand dit voor me maakt, maar me een richting geeft over hoe dit maken.
Zodat ik ten iedere geval zelf op de goede weg zit.

Alvast bedankt.

note: Dit is een 2e post, aangezien ik hetzelfde in S&A heb gepost, maar dat hoorde daar niet. bovendien was de topic titel niet optimaal

[ Voor 5% gewijzigd door aex351 op 23-06-2005 23:44 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

aex351 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 23:43:
note: Dit is een 2e post, aangezien ik hetzelfde in S&A heb gepost, maar dat hoorde daar niet. bovendien was de topic titel niet optimaal
Als je dat ziet, doe dan gewoon een topic report en wacht tot een moderator je topic op de goede plaats zet. Dubbelposten is ongewenst op GoT. :)

Ik ben bang dat ik je topic op slot ga doen, aangezien je vraag simpelweg te vaag is. Je vertelt niet wat voor applicatie het betreft, welke talen je al dan niet kent, enz. Ik wil je wel een paar tips geven, maar veel meer bestaansrecht heeft dit topic niet ben ik bang. :)

Je zou kunnen kijken naar eenvoudige omgevingen als Delphi of Visual Basic (.Net). In beide omgevingen kun je met een minimale kennis van programmeren werkende formulieren in elkaar zetten. Als je meer affiniteit hebt met C++ (of daarop lijkende talen) dan zou je kunnen kijken naar Borland C++ Builder en dergelijke applicaties.

Componenten om een applicatie in de tray te laten draaien zitten vaak niet standaard in ontwikkelomgevingen ingebakken. Voor Delphi en BCB is dit bijvoorbeeld het geval. Ik gebruik zelf het CoolTrayIcon dat je kan downloaden op Torry.net. :)

Succes met je applicatie. Als je concrete problemen tegenkomt in het ontwikkelproces dan zien we graag een topic van je tegemoet in Programming & Webscripting, maar dit topic is gewoon simpelweg te vaag. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.