Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

T-Mobile weigert nieuw toestel na 4x defect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende dilemma bij T-Mobile.

Mijn MDA II heb ik in februari voor het eerst toegestuurd voor reparatie omdat deze iedere keer vast liep. Na 8 weken kreeg ik het toestel terug en werkte het weer zoals het moest. 4 weken later weer hetzelfde probleem, dus weer opgestuurd. na 3 weekjes crashte het compleet en had gehele dataverlies (toestel+SIM). Uiteraard weer aangeboden voor reparatie en 7 weken later kreeg ik het toestel weer in mijn handen. Binnenwerk is veranderd omdat ik een ander IMEI nummer heb.

Sinds ik het toestel terug heb (anderhalve week) werkt de tril functie niet meer, en sinds vandaag weer gehele data verlies en het scherm blijft hangen als ik de batterij eruit haal (delen blijven zichtbaar en vallen erg langzaam uit, moet normaal helemaal uitvallen).

Ik heb dus bij T-Mobile shop geweest in Rotterdam, daar werd mij verteld dat ik recht heb op een nieuw toestel omdat deze al 3x gerapareerd is. Alleen wilde zij het toestel opsturen en ik zou dan een andere toegestuurd krijgen. Uiteraard heb ik geen zin om weer te wachten (heb dat al 18 weken gedaan) en werd er aangeraden om after-sales te bellen. Daar werd mij vrolijk verteld dat het gerepareerd moet worden omdat
a) er een nieuw binnenwerk in zit, dus niet geldt als 4de reparatie
b) MDA II niet meer word gemaakt en dat ze dus geen nieuwe meer hebben
c) ik niet tegen meer prijs een MDA III kan kopen (zelf aangeboden) omdat op mijn contract een MDA II staat

In hoeverre kan T-Mobile dit maken? Moet ik het toestel weer laten maken voor de 4de keer en steeds laten repareren als er iets mis is (zie vorige argumenten) of heb ik recht op een nieuw toestel omdat het toestel binnen mijn contracts termijn 3x gerepareerd is geweest?

Ik kan hier niets over vinden en de klantenservice zegt dat ik een brief moet schijven, en dat zij hier niets aan kunnen doen. Uiteraard komt de brief terecht bij after sales en schiet ik natuurlijk niets op. ik heb ook een mail gestuurd naar info@t-mobile.nl en kreeg terug:

"Wij hebben uw e-mail doorgestuurd naar de betreffende afdeling met het verzoek om uw e-mail in behandeling te nemen." Dus gaat weer naar after-sales.

Mijn GPRS abonnement loopt gewoon door en de data die ik steeds betaal ben ik gewoon kwijt omdat ik het niet op kan maken, en na 18 weken het toestel kwijt te zijn geweest begin ik toch lichtjes geïrriteerd te raken.

Wie heeft een dergelijk probleem gehad en/of kan mij iets meer vertellen over deze situatie? Heb geen zin om stampij te maken in een T-Mobile winkel maar wil ook niet machteloos blijven wachten en dit pikken.

Verwijderd

komop .. ten eerste is dit natuurlijk een kul-argument
er een nieuw binnenwerk in zit, dus niet geldt als 4de reparatie
Zou helemaal mooi zijn als ze na 4 keer repareren nog niets hadden vervangen :X

Verder is het natuurlijk onredelijk dat je nu 18 weken op reparatie hebt moeten wachten en hem 18 a 19 weken (lees ik dat goed?) hem hebt kunnen gebruiken.
Ik zou zeggen dat hier duidelijk sprake is van non conformiteit en dat ze er blijkbaar niet in slagen om de overeenkomst (leveren deugelijk product) na te komen. Derhalve ontbinding.

En we hebben hier wel eens eerder een discussie gehad over bij hoeveel keer je nu eigenlijk zou kunnen ontbinden en wanneer je de verkoper nog mogelijkheid tot nakomen (reparatie in jouw geval) zou moeten geven. Tis beetje twijfelachtig, maar aangezien het toetsel al 3 keer gerepareerd is en al ongeveer de helft van de tijd voor reparatie weg is lijkt het me dat hier toch geen verplichting bestaat om de verkoper wederom de mogenlijkheid tot reparatie te gunnen.

edit:
verder lijkt het mij ook niet ondenkbaar en al helemaal niet onredelijk als t-mobile jou een vergoeding aanbiedt voor het feit dat je 18 weken (=meer dan 4 maanden!) geen gebruik hebt kunnen maken van je telefoon en dus niet van je (gprs) abbonement!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 23:50 ]

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-11 13:12

-d-

Even klein beetje off-topic ; maar heb je nieuwe firmware er proberen op te zetten ?

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-11 19:10
Ik denk dat je sterk staat, maar je moet helaas vandaag de dag wel ff doorzetten, want bedrijven zullen nooit meer zomaar jou gelijk geven of enige coulance betrachten.

Als klant moet je, volgens de wet, de leverancier de mogelijkheid geven een apparaat te laten repareren of de mogelijkheid bieden het apparaat te vervangen voor een vergelijkend apparaat. Dat kan eventueel een apparaat van een andere fabrikant zijn.

Ik denk dat, jouw verhaal zo lezend, jij T Mobile de kans hebt gegeven jouw toestel te laten repareren of te vervangen. Waar het hier op neer komt is dat T Mobile in gebreke blijft. Zij leveren niet datgene wat jij in alle redelijkheid mag verwachten van het produkt. JIj hebt ze vervolgens de kans gegeven de fout te herstellen. Nu is het probleem nog niet opgelost en ben je weken lang jouw toestel kwijt geweest (ik weet ff niet of je een vervangend product hebt gekregen). Dit lijkt mij zeer onredelijk en niet voldoen aan de verwachting bij de aanschaf van het product. In principe is dit volgens mij zelfs genoeg om van de gehele koop af te zien.

Je moet dus gewoon een nieuw toestel eisen en eventueel lekker de koop ontbinden en geld terugvragen. Uiteraard doe je dit met aangetekende brieven et cetera.

Sk6!

Emos

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-11 12:51

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Je hebt recht om de overeenkomst ongeldig te verklaren en daarmee recht op volledige restitutie. T-Mobile levert namelijk wanprestatie. Jij hebt ze volledig de mogelijkheid gegeven hun fout / probleem op te lossen, echter dat is ze herhaaldelijk niet gelukt. Ga dus terug naard e shop, neem je originele factuur ed mee, alles wat bij de fone hoort en zeg je overeenkomst op. Check wel effe met wie de overeenkomst gemaakt is. De shop heeft jou het product verkocht, dus die moeten ook je overeenkomst ontbinden. Als de shop een 100% filiaal is kan het zijn dat je naar T-Mobile Nederland moet (schrijven). Effe goed kijken wie de contractpartner is dus en daar aankloppen.

Als ze niet willen, wijs ze dan op het nederlandse rechtssysteem, dat jij al meerdere malen ze in de gelegenheid hebt gesteld het probleem op te lossen enz enz.

Als ze uiteindelijk nog niet willen stap dan naar Kassa of zo, een advocaat voor dit grapje en de bijbehorende gerechtelijke kosten zijn erg hoog.

Je staat in je recht, maar recht hebben en recht krijgen zijn twee verschillende dingen.

Suc6

Nothing is a problem once you've debugged the code

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-11 12:56
Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar hier ook een soort gelijke situatie gehad met mijn oude N6610.

Na 5x reparatie van het toestel en na heel veel wachten, irritaties en tijd hoor ik vrolijk van de Nokia Service Point dat ik na 3x eigenlijk al een omruil voor een nieuw toestel zou moeten krijgen. Schijnt dat dat dus niet bij iedere verkoper bekend is of zoiets, want iedere keer dat ik toen bij ze kwam had ik mijn stapel met papieren, reparatiegegevens etc. mee.

Goed, uiteindelijk kreeg ik na de 5de keer meteen een nieuw toestel, maar mijn vorige frontje was nog bij hun (die ze hadden opgestuurd). Nooit meer van ze gehoord of uberhaupt dat frontje gekregen.

Waar het dus blijkbaar om gaat in dit geval is waarschijnlijk of de verkoper coulant kan (en wil!) optreden voor je en jou eigenlijk een vergelijkbaar toestel (je noemt de MD III hier?) zou moeten aanbieden na al deze ellende.

Dat ik het " geluk " had dat ik een vervangend toestel meekreeg tijdens het wachten (van een N3310 koelkast wordt je ook niet vrolijk) en ermee kon bellen is 1 ding, maar je loopt nu ook je GPRS abbo mis... of gaat dat gewoon mee naar de volgende maand als dat saldo niet opgemaakt is?

Ik zou denk ik toch je geluk moeten beproeven in de T-Mobile Shop zelf, aangezien de after-sales geen haast maakt in een compensatie of zoiets dergelijks. Misschien helpt het om nog wel aardig te blijven, maar met een dringend verzoek (en alle papieren bij de hand) voor die MD III met bijbetaling?

In elk geval succes!

Website, Flickr, FB, Twitter

Verwijderd

Topicstarter
Verder is het natuurlijk onredelijk dat je nu 18 weken op reparatie hebt moeten wachten en hem 17 weken (lees ik dat goed?) hem hebt kunnen gebruiken.
Toestel heb ik gekocht in juni 04, dus is nu net 1 jaartje oud. Ik heb het toestel vanaf januari dit jaar niet meer kunnen gebruiken omdat deze steeds defect was. Ik heb het toestel dus iets meer dan 6 maanden naar behoren kunnen gebruiken. Ik stuurde het toestel niet direct terug voor reparatie omdat het toch even wilde afwachten. Misschien een beetje stom maar hou er niet van om gelijk te zeiken als er iets niet naar behoren werkt.
Ik zou zeggen dat hier duidelijk sprake is van non conformiteit en dat ze er blijkbaar niet in slagen om de overeenkomst (leveren deugelijk product) na te komen. Derhalve ontbinding.
Zo'n gevoel had ik ook, maar hoe sterk sta je eigenlijk tegen zo'n reus?
De problemen komen niet door het gebruik (is bevestigd door T-Mobile zelf dus daar kunnen ze het niet op gooien lijkt mij).
Even klein beetje off-topic ; maar heb je nieuwe firmware er proberen op te zetten ?
Heb ik nog niet gedana en ga dit ook niet doen anders kunnen ze de schuld in mijn schoenen schuiven (en mag ik lekker dokken).
Hebben ze proberen te flikken bij de vorige reparatie, kreeg een brief omdat het toestel "zwaar beschadigd" zou zijn. Dit is echter terug genomen door de reparatie afdeling zelf gelukkig. Ik kijk wel uit met dingen wijzigen...

[edit]
(ik weet ff niet of je een vervangend product hebt gekregen).
Niets gekregen, mocht zelf een toestel regelen. Dat is uiteraard geen punt maar ook niet echt netjes.
of gaat dat gewoon mee naar de volgende maand als dat saldo niet opgemaakt is
Bundel gaat maar 1 maand mee, dus ben enkele keren mijn bundel kwijt geraakt door de reparaties en heb he tniet zo vele kunnen gebruiken omdat het toestel steeds vast liep.
Je hebt recht om de overeenkomst ongeldig te verklaren en daarmee recht op volledige restitutie. T-Mobile levert namelijk wanprestatie. Jij hebt ze volledig de mogelijkheid gegeven hun fout / probleem op te lossen, echter dat is ze herhaaldelijk niet gelukt
Ik denk dat je sterk staat, maar je moet helaas vandaag de dag wel ff doorzetten, want bedrijven zullen nooit meer zomaar jou gelijk geven of enige coulance betrachten.
Dit geeft me toch een zeer prettig gevoel, bedankt voor aale adviezen!
Ik zou denk ik toch je geluk moeten beproeven in de T-Mobile Shop zelf, aangezien de after-sales geen haast maakt in een compensatie of zoiets dergelijks. Misschien helpt het om nog wel aardig te blijven, maar met een dringend verzoek (en alle papieren bij de hand) voor die MD III met bijbetaling?
Ga zeker je advies opvolgen morgen!
Als je er niet uit komt met de provider: Geschillencommissie van de opta: http://www.opta.nl/asp/consumenten/geschillen.asp
Is gebookmarked!

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 00:02 ]

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Als je er niet uit komt met de provider: Geschillencommissie van de opta: http://www.opta.nl/asp/consumenten/geschillen.asp

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Je staat zo sterk als dat je tegenpartij "coulant" is. Je kunt alle recht van de wereld hebben, maar tegen een domme klantonvriendelijke verkoper begin je niets!
Het enige wat je dan kan doen is een rechtzaak beginnen (en dat willen de meeste mensen, terecht, niet).

Dat er sprake is van non-conformiteit staat vast: het ding doet niet wat je mag verwachten (dit erkent t-mobile ook aangezien ze hem ter reparatie in nemen). Het probleem ligt hem wat je daar mee doet: normaal geef je de verkoper de kans om het te fixen en als hij dat dan niet doet dan kun je ontbinden, dus in feite is er niets mis mee als de verkoper het iedere keer maakt. Maar kom je dan eigenlijk je overeenkomst nog wel na (het leveren van een deugelijk product)? Niet bepaald. Het is niet de bedoeling dat de verkoper maar eindeloos kan blijven doorrommelen met het repareren van het toestel. Zoals ik al zei kan ik mij goed voorstellen dat de maat nu al vol is, maar zolang jij en de verkoper daar niet samen uit komen ben jij nergens.
Ik zou gewoon naar de betreffende winkel gaan en even een afpraak met de filliaalmanager maken (zijn meestal, niet bij bepaalde orange shops *kuch* :p, wel wat intelligenter dan de verkoopaapjes die ook maar doen wat ze "geleerd" zijn) en daar even je verhaal voorleggen.
FaceDown schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 23:59:
das leuk ja, maar daar heb je geen zak aan als het om toestellen gaat (vul maar eens die vragenlijst op die site in of je wel in aanmerking komt ;))

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 00:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even een update.

Toen ik mij huis uit ging was ik vast besloten dat er één van de twee dingen zou gebeuren; contract ontbinden of ene nieuw toestel.

Ik was vandaag om 9:45 in de T-Mobile shop Rotterdam. Na één uur bellen en zeiken konden zij niets voor me doen. After sales, klantenservice en relatiebeheer zeiden allemaal dat ik het toestel moest opsturen of een brief schrijven om te vragen of het contract ontbonden kon worden. Uiteraard ging ik daar niet mee akkoord en wilde ik de de manager spreken. Deze zou er pas vanaf 4 uur zijn dus schoot niet op. Toen ben ik maar naar Den Haag gegaan en daar de situatie uitgelegd. Ik vertelde wat mijn wensen waren; een nieuw toestel of contract ontbinding. Na een flinke discussie ging de manager bellen en na 20 minuten kwam hij terug met een voorstel om mijn contract te laten ontbinden of mijn toestel op te sturen en dat ik dan een vervangend toestel zou krijgen (2de hands niet uitgesloten). Ik wilde pas uit de winkel gaan als het opgelost was dus wilde het toestel niet opsturen want dan zat ik weer een tijd zonder en was nu echt een princiepe kwestie geworden. De contract ontbinding moest ik schriftelijk sturen of faxen. Natuurlijk ben ik daar niet op in gegaan. Ik vertelde hem dat hij maar naar het hoofdkantoor mocht fietsen om het te regelen. Wat over de fax kan, kan ook persoonlijk en dan kan het gelijk geregeld worden. Hij reageerde daar grappig op en ik stelde voor dat ik er zelf naar toe zou gaan (ligt toch maar 15 minuten verder). Hij ging weer weg om te bellen en na ruim 30 minuten kwam hij terug met de mededeling dat ik een nieuw(!) toestel kon ophalen in het hoofdkantoor. Dus ik daar heen, en ja hoor, daar werd een doos voor m'n neus open gemaakt en een MDA II uitgetoverd. Deze werkt nu helemaal goed dus het is eindelijk gelukt.

Samenvatting:

Na bijna 4 uur de boel uitleggen, niet in gaan op voorstellen en wijzen op hun gebreke en vooral richten op contract ontbinding heb ik dan toch een nieuw exemplaar.

@DaRealRenzel
Je staat in je recht, maar recht hebben en recht krijgen zijn twee verschillende dingen.
Helaas maar weer eens waar gebleken.

Vanzelf sprekend ben ik na het ontvangst van het toestel terug gegaan naar de manager die zo ontzettend veel moeite gedaan heeft om dit te regelen. Ben echt blij dat hij dat wilde doen zeg. mockingbird , bedankt voor deze ontzettend goude tip!

Ik wil iedereen bedanken voor hun input en kijk op dit verhaal, anders zat ik nu nog met een defect ding.
Pagina: 1