mplayer wmv3

Pagina: 1
Acties:

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 21:44
Ik probeer met mplayer de volgende streams af te spelen:

code:
1
2
3
4
mms://stream-cache-1G.surfnet.nl/streamgate-vpro3voor12tvcentral-bb 
mms://stream-cache-1G.surfnet.nl/streamgate-vpro5-bb  
mms://stream-cache-1G.surfnet.nl/streamgate-vpro3voor12tvonstage-bb
mms://stream-cache-1G.surfnet.nl/streamgate-vprohollanddoc-bb

ik wil nl. mythstream gebruiken (is een plugin voor mythtv) om nederland4.nl op mijn mythtv box te kunnen bekijken.

mplayer gebruikt de volgende codec:
Selected video codec: [wmv9dmo] vfm:dmo (Windows Media Video 9 DMO)

Nu heb ik alleen het probleem dat mplayer alleen het geluid correct afspeelt, het beeld
happert en schokt. heb al geprobeerd om de cache aan of uit te zetten, de index out, bps setting geprobeerd .. niks help.

rare is dat xine ze wel allemaal afspeelt zonder problemen, maar, mythstream maakt gebruik van mplayer.

Heeft iemand de zelfde ervaringen hiermee? of werkt het bij jullie wel?
komt het door het feit dat het eem wmv9 stream is?

ik heb het op twee machines geprobeert met de volgende versies:
MPlayer 1.0pre5try2-3.3.4 (gentoo)

MPlayer 1.0pre7-3.4.3 (fedora core 3)

code:
1
2
3
de codec is Windows Media Video 9 DMO   
de fourcc is WMV3
de codec file is mv9dmod.dll

Bron codec status page van mplayer

[ Voor 9% gewijzigd door ny-hardcore op 23-06-2005 23:43 . Reden: ivm met topic titel ]

cd /pub && more beer

• paulman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05-2025
beetje verwarrend :? Topictitel typo?

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:11

M-ThijZ

Riding on Rails

Inderdaad, wat raar!
Als ik een van de streams met Kaffeine (xinelib) afspeel, dan werkt het naar behoren.
Probeer ik mplayer, gaat het haperen en doen.

Het heeft echt te maken met het videoformaat, waneer ik met Kaffeine de stream opsla, en deze daarna met mplayer lokaal open krijg ik hetzelfde schokkende beeld.

offtopic:
Overigens had ik nog nooit van Nederland4 gehoord, eens even bekijken.

Een (smerige) oplossing die je kunt gebruiken is de -autosync optie.
mplayer -autosync 30, maakt het beeld al redelijk vloeiend, maar het geluid loopt volgens mij dan niet synchroon.

[ Voor 67% gewijzigd door M-ThijZ op 24-06-2005 01:01 ]

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Daar heb ik inderdaad ook last van. Ik heb in elk geval de volgende oplossing:
mplayer -cache 32768 mms://...

Hiermee zorg je ervoor dat die gewoon meer cache gebruikt in dit geval ongeveer 32M. Het beeld loopt daarna vloeiend hierzo :)

Dit is overigens ook handig als je een dvd wil afspelen op je computer, op een of andere manier zorgt de dvd speler voor een dusdanig grote vertraging dat de buffer van mplayer al leeg is en dus schok schok ;)

Suc7

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Verwijderd

active2 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 08:20:
Dit is overigens ook handig als je een dvd wil afspelen op je computer, op een of andere manier zorgt de dvd speler voor een dusdanig grote vertraging dat de buffer van mplayer al leeg is en dus schok schok ;)
Afaik zijn geluid en video asynchroon in DVDs (de audio/video streams lopen dus niet perfect gelijk aan elkaar in de system stream), dus als je 10 MB hebt (waarbij 1 frame al ~1 MB is) aan cache, dan passen daar ~10 frames in, 1/3e seconde dus. De lag tussen audio/video kan oplopen tot 2 seconden op DVDs, en dus moet je voor sync spul kijken/luisteren wat er nog niet is: schok, schok.

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 21:44
Dank voor alle reacties,
begon al serieus aan mezelf & mijn boxen te twijfelen, bandbreedt kan het probleem niet zijn,
ik zit 'bijna' rechtstreeks op de surfnet backbone nl.

ben zelf nog niet verdere gekomen idd dan de buffer te vergroten, maar 32Mb downloaden voordat ik web tv kan kijken vind ik een beetje absurd,

zal eens verder kijken of ik in mythstream niet kan aangeven dat hij xine gebruikt ipv mplayer

voor andere mogelijke oplossingen houdt ik me zeer aanbevolen!

OT:
Nederland4 is best tof, vooral die concert registraties, zijn hele mooie bij, vooral als er ff niks op tv is :)

cd /pub && more beer

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:11

M-ThijZ

Riding on Rails

Je zult echt moeten kijken naar de 'inner-workings' van mplayer en xinelib. Als je -v 3 gebruikt zie je beide spelers wel wat informatie uitspuwen, ik weet alleen niet of deze relevant is.
Pagina: 1