[Dreamweaver] Plaatjes tekst in het midden zetten.

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
Ja kweet het de topic titel is een beetje vaag maar ik kan het niet goed uit leggen.

Dit is waarschijnlijk een n00b vraagje :P

Ik heb dus nu de banner gecentreerd op de site maar nu wil ik dat de rest van de site gelijk wordt aan die banner. (links en rechts blijft grijs, in het midden moet het wit worden)

Nu heb ik dus het menu balkje dmv een layer eronder geplakt. In dreamweaver ziet dit er netjes uit maar in Internet Explorer niet meer.

Afbeeldingslocatie: http://img232.echo.cx/img232/7540/spydogdedreamweavernoob8fg.th.jpg

Is er een stukje html zodat dit netjes allemaal eronder komt? (ik wil geen frames!)

Verwijderd

Dit is natuurlijk ook mogelijk zonder frames.

Je zou bijvoorbeeld een div kunnen maken die je altijd gecentreerd laat weergeven met een vaste grootte. In die div kun je dan bijvoorbeeld een table maken waarbij je voor je banner een rij hebt, voor het menu een rij en zo verder.

Dan laat je dus die div in het midden weergeven, en automatisch staat de inhoud dus ook in het midden.

Ook zou je even naar de css kunnen kijken in je html-code, het is mogelijk dat er daar nog ergens align:center (oid, ben niet zo'n css-held) bij moet komen te staan.

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 23:35:
Dit is natuurlijk ook mogelijk zonder frames.

Je zou bijvoorbeeld een div kunnen maken die je altijd gecentreerd laat weergeven met een vaste grootte. In die div kun je dan bijvoorbeeld een table maken waarbij je voor je banner een rij hebt, voor het menu een rij en zo verder.

Dan laat je dus die div in het midden weergeven, en automatisch staat de inhoud dus ook in het midden.

Ook zou je even naar de css kunnen kijken in je html-code, het is mogelijk dat er daar nog ergens align:center (oid, ben niet zo'n css-held) bij moet komen te staan.
Ja met een tabel lukt het wel maar ik krijg de lijnen van de tabel niet weg en er blijft zo een ruimte over tussen de banner en het menu.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-05 20:15
Lijnen van de tabel? Dan kan je toch gewoon border="0" toevoegen aan je table tag?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:27
div's in een container div en die centreren kan ook. Er zijn talloze manieren om dit op te lossen.En voor de ruimte tussen de tabellen en lijnen van cellen zou ik eens kijken naar de mogelijkheden van CSS. (border:0;)

Motor onderhoud bijhouden

Dit topic is gesloten.