Toon posts:

[XP SP2] Laptop BSOD'ed met driver_irql_not_less_or_equal*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een inspiron 1100 met XP Home Edition. Toen SP2 vorig jaar uitkwam heb ik die meteen geinstalleerd, althans geprobeerd. Elke keer als ik SP2 installeer krijg ik na de installatie een foutmelding en kom ik mijn pc niet meer in. Ik heb al meerdere keren mijn HD moeten formatteren en opnieuw XP home edition zonder SP2 moeten installeren. Ik heb een jaar geleden een Engelse versie met een geslipstreamde SP2 geinstalleerd en ook toen kreeg ik die foutmelding. De foutmelding is overigens iets als DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL STOP: 0x000000...en dan nog iets. Het is al een tijdje geleden dat ik het voor het laatst probeerde dus ik weet het niet meer precies.

Ik heb vandaag weer naar Dell gebeld en die adviseerde me om de originele versie te installeren en vervolgens via CDrom SP2 te installeren....dit alles alvorens de drivers te installeren. Weet iemand of dit gaat helpen? Ik wil het wel proberen maar als ik weer voor niks mijn systeem formatteer word ik niet gelukkig.

De reden waarom ik per se SP2 moet hebben is omdat mijn draadloos netwerk niet naar behoren werkt zonder. Ik heb een windows wireless network upgrade geinstalleerd waardoor het mogelijk is om WPA keys te gebruiken en dat werkt maar ten dele. De internet verbinding van mijn laptop is prima maar de verbinding met mijn server (lees: desktop in het berghok) valt na een halfuur weg.

Even ter zijde: ik heb vandaag ook mijn originele versie proberen te slipstreamen met SP2. Dat ging allemaal prima en ook de instellingen in Nero stonden goed. Toch heb ik 5 CDs verneukt:

Ps mijn desktop heeft nog een oude trage brander ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
5:21:41 PM  #25 CDR -1047 File ThreadedTransferInterface.cpp, Line 1286
    Illegal mode for this track

5:21:41 PM  #26 TRANSFER -19 File ThreadedTransferInterface.cpp, Line 1286
    Could not perform Fixation

5:21:41 PM  #27 Phase 38 File dlgbrnst.cpp, Line 1832
    Burn process failed at 4x (600 KB/s)

enig idee?

Bedankt en ik hoop dat iemand me kan helpen

Japhy

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:48
Ja, het installeren alvorens alle drivers te installeren zal hoogstwaarschijnlijk zeer goed helpen. De BSOD met de melding DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL duidt namelijk op een driver conflict.

Als je dan na het installeren 1 voor 1 de drivers installeert (zorg dat je sowieso de nieuwste drivers van internet hebt), kijk dan bij welke driver het weer mis gaat. Dan kan je vervolgens in de veilige modus de driver weer verwijderen (je weet dan om welke het gaat) en dan op zoek gaan naar nieuwere drivers of in ieder geval gelijkwaardige drivers die wel werken met SP2 :)

Vergeet overigens ook niet hier te vermelden om welke drivers het gaat, en eventueel welke wel werken als je eruit bent. Dan hebben andere mensen met hetzelfde probleem later ook nog wat aan dit topic ;)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt Morax, dan ga ik het van het weekend toch maar weer eens proberen. Ik zal de resultaten posten.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit - 'Please help, word gek' is niet echt nodig in een topic titel :P

Verwijderd

Topicstarter
OK ik heb windows opnieuw geinstalleerd en voordat ik de drivers erop heb gezet, heb ik meteen SP2 geinstalleerd. Toen de installatie voltooid was startte mijn laptop opnieuw op en kreeg ik wederom het gehate blauwe scherm! Ik snap er geen reet meer van :(

SP2 zou me gestolen kunnen worden als ik het niet nodig gehad zou hebben voor mijn draadloos netwerk. Ik probeer nu dus dat probleem via een andere weg op te lossen. Ik heb een linksys WRK54G, een laptop en een desktop. Ik maak gebruik van een WPA pre shared key. Om dat te laten werken heb ik mijn Windows home edition SP1 moeten voorzien van een patch waardoor WPA mogelijk is. Beide computers hebben een goede en constante verbinding met het Internet. Geen problemen daar! De verbinding tussen beide computers is echter slecht en valt na een tijdje weg zodat ik moet reconnecten.
Gisteren heb ik de odyssey client op mijn laptop gezet in de hoop dat het probleem dan verholpen zou zijn, maar de verbinding valt nog steeds weg. Ik heb de Group Key Renewal teruggebracht naar 600 sec en dat lijkt de levensduur van de verbinding alleen maar te verkorten. (kan iemand me trouwens ook eens haarfijn uitleggen hoe Pre Shared key en Group Key Renewal eigenlijk werken). Ik vraag me nu dus af waar het probleem ligt. Iemand een idee?

Verwijderd

quote: '(kan iemand me trouwens ook eens haarfijn uitleggen hoe Pre Shared key en Group Key Renewal eigenlijk werken)'

omg, www.google.com

Maaruh over je probleem .. ; ) als je nou eens in veilige modus opstart na het installeren van SP2..

HEB je dit al geprobeerd? > vervolgens kan je ff wat drivers/hardware uitschakelen om erachter te komen welke hardware problemen geeft.. zoals MORAX al aan gaf in POST 2!!

(het zou goed je cd drive ding kunnen zijn, again - testen in save mode / veilige modus)

_/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 09:35:
quote: '(kan iemand me trouwens ook eens haarfijn uitleggen hoe Pre Shared key en Group Key Renewal eigenlijk werken)'

omg, www.google.com

Maaruh over je probleem .. ; ) als je nou eens in veilige modus opstart na het installeren van SP2..

HEB je dit al geprobeerd? > vervolgens kan je ff wat drivers/hardware uitschakelen om erachter te komen welke hardware problemen geeft.. zoals MORAX al aan gaf in POST 2!!

(het zou goed je cd drive ding kunnen zijn, again - testen in save mode / veilige modus)

_/-\o_
Allemaal gedaan, geen resultaat. en don't OMG me dude. Als je in google zoekt op die termen krijg je veel nutteloze resultaten vandaar dat ik het vraag. Hoofdletters gebruiken is al even asociaal trouwens. Natuurlijk heb ik Morax advies opgevolgd. Ik kan niet in de veilige modus opstarten omdat ik dan dezelfde foutmelding krijg.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 10:29 ]

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 12:05

Spacecowboy

XBL: Biggmans

code:
1
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL STOP: 0x000000...

Het gaat juist om die laatste paar getalletjes. Daarmee kan je in KB vaak perfect vinden waarom het gaat.... Dus als je die misschien nog zou kunnen geven??

[ Voor 12% gewijzigd door Spacecowboy op 26-06-2005 10:34 ]

HENG HENG

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik heb een beetje hetzelfde gehad en raar maar waar na een bios update werkt het geheelw el met XP SP2 :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat advies vaker gekregen en ik heb de bios dan ook inderdaad geupdate maar helaas ...:)

De stop melding:

STOP: 0x0000007E (0x80000003, 0x806F137E, 0xF96BC864, 0XF96BC560)
Pagina: 1