Toon posts:

Goede combinatie?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb volgende configuratie samengesteld:
Asus A8N-E
AMD Athlon64 3700+
2 x 512 MB Kingston DDR PC3200
Plextor DVD+/-RW PX716SA/T3 16x8x16x Double Layer 6x SATA
Western Digital HD 74 GB Raptor 10K rpm SATA (8 MB)
Asus EN6600GT
Philips 17'' 170P6ES (TFT) Silver
Standard Diskdrive 1.44MB (Black)
Chieftec BX Series Medium Tower Black / Silver : BX-01B-B-SL (410W-24p)
Cherry Keyboard Business Line Black Azerty BE (PS2)
Microsoft Basic Mouse Optical Black (PS2)
Ik moet Windows en Linux zonder problemen kunnen draaien.
Ik speel enkel race games (voornamelijk rally).
Eén game wil ik zeker kunnen spelen en dat is Richard Burns Rally.

Kritiek op onderdelen is welkom.

Dank bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
heb je nog een idee hoe lang die mee moet?
ik dacht trouwens laatst in het pcm gelezen te hebben dat een raptor niet zo verschrikkelijk veel sneller is dan een 7200 ofzo, bespaard je een hoop

[ Voor 65% gewijzigd door FDMK op 23-06-2005 22:06 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnice
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
tjah als je windows en linux tegelijk installeert en een paar spellen wilt spelen, lijkt een extra, wat grotere hd me geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Nu online
/en wat voor socket is het mobo? want 3700+ is volgens mij alleen op 754 en dit nou niet echt toekomstgericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:13
3700+ is S939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 00:56

makje

Professioneel prutser

spyros schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 22:05:
ik dacht trouwens laatst in het pcm gelezen te hebben dat een raptor niet zo verschrikkelijk veel sneller is dan een 7200 ofzo, bespaard je een hoop
Euhm, niet om te zeuren ofzo, maar wat heeft de TS aan een 'ik dacht gelezen te hebben dat...' verhaal? Dat is toch veel te onzeker??

Qua doorvoersnelheid scheelt een 10.000 rpm Raptor niet zoveel meer met de allernieuwste 7.200 rpm schijven. De toegangssnelheid van de Raptor is echter nog wel veel lager wat resulteerd in het sneller reageren van de schijf op instructies van jouw, applicaties openen en dergelijk voelt dan veel sneller te gaan en dat maakt deze schijf erg goed als OS schijf :)
spyros schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 22:07:
/en wat voor socket is het mobo? want 3700+ is volgens mij alleen op 754 en dit nou niet echt toekomstgericht
Helaas, de 3700+ is er nu ook voor socket 939 en is simpelweg de 3500+ met extra Level 2 cachegeheugen (1024KB ipv 512KB)

Voor de TS lijkt mij dat hij het syseem zo redelijk goed bij elkaar gezocht heeft. De onderdelen passen bij elkaar en hij heeft ook niet echt overkill ergens ofzo. Wel ben ik het met Jann1s eens dat 74GB (69GB bruikbaar) misschien wat weinig is als er ook nog een Linux partitie af moet. Maar misschien is voor de TS een opstartschijf van 60GB al meer dan voldoende en uitbreiden kan later altijd nog :)

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Nu online
ik heb ook een Raptor als OS ... maar vind het nou niet zoveel sneller vs. 80gb maxtor 7200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:34
spyros schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 22:18:
ik heb ook een Raptor als OS ... maar vind het nou niet zoveel sneller vs. 80gb maxtor 7200
ruilen? voor de mijne? ik denk dat je verwachtingen te hoog zijn, dr zijn zoveel mogelijke bottlenecks in de snelheid van je systeem dat de hdd slechts een klein onderdeel daarvan is

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Nu online
djmurcielago schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 22:21:
[...]

ruilen? voor de mijne? ik denk dat je verwachtingen te hoog zijn, dr zijn zoveel mogelijke bottlenecks in de snelheid van je systeem dat de hdd slechts een klein onderdeel daarvan is
off topic : kijk maar even naar mn sys in mn sig wat er dan fout zou kunnen zijn. Op het moment van aanschaf had ik die 160 nog niet
Is het een jarenplan dat sys van de TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spyros schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 22:23:
[...]

off topic : kijk maar even naar mn sys in mn sig wat er dan fout zou kunnen zijn. Op het moment van aanschaf had ik die 160 nog niet
Is het een jarenplan dat sys van de TS
Dual channel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Nu online
huh? wat dual channel...ik heb een 754 als je dat bedoelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 00:56

makje

Professioneel prutser

De 36GB Raptor is ook minder snel dan de 74GB variant.

Ik heb afgelopen week even mijn OS op mijn Samsung 160GB 7.200 rpm sata schijf gehad en in het dagelijks gebruik merk je het verschil inderdaad niet heel erg veel. Van- en naar kopiëren ging wat langzamer en het openen van (vooral) internet explorer ging wat trager, maar verder niets dramatisch. Het grootste verschil dat ik merkte was dat het installeren van Windows XP ruim 5 minuten langer duurde wat wel aangeeft dat mijn 74GB Raptor dat toch een stuk sneller doet.

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spyros schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 22:26:
[...]

huh? wat dual channel...ik heb een 754 als je dat bedoelt
We gaan nu compleet offtopic. Maargoed. Als je een 512mb ram bankje bijkoopt kan je je geheugen in dualchannel modus draaien, waardoor je meer geheugenbandbreedte krijgt tov het oude. Heeft verder niets met de 512mb extra te maken. 2x 256mb presteert ook beter dan jouw 1x 512.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

punt 1, hoe krijg jij een socket 754 cpu in een 939 bord ( werkend heet dat ) zo ver ik weet zijn alleen de 3000+, de 3200+ ,de 3500+ , 3800+ , de 4000+ en de FX serie vanaf fx53 socket 939
punt 2 why koop je nog een floppy drive, als je hem nog hebt liggen oke.
punt 3 weet je dat je een AZERTY toetsenbord koopt
punt 4 download je veel of heb je redelijk wat ruimte nodig, pak dan een 7200 toeren hardeschijf. Het verschil is wel te merken maar ik zelf zou het niet meer doen, te weinig verschil. Ik had al een redelijk snelle hitachi7k250 er in die heeft net 7 tot 12 mb minder read en write en zelfs een hogere burst rate.
punt 5 zit je met die asus 6600gt in de buurt van de 200 , zo ja dan kun je je beter een x800 halen. of wacht tot nvidia de prijs verlagingen heeft door gevoerd en haal dan voor iets meer geld een 6800gt

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Ik weet niet van de A8N-E, maar de K8N-E is niet happy met Kingston geheugen. Ik had 2 x 512MB Kingston gekocht met een K8N-E en een 3200+ (754). Ten eerste wilde hij niet de IDE driver installeren met welke versie dan ook (in XP en XP-x64) van de driver, dus besloot ik maar om zonder die driver te draaien. Toen begonnen de problemen dat mijn PC niet lang kon blijven draaien. Toen heb ik memtest op CD gebrandt en alles behalve video, cd, proc, mem en power eruit gehaald. Hij vond heel veel errors. Dus maar iedere dimm alleen en nog steeds errors. Ik dacht dus dat het het mobo of proc was. Toen ik in de winkel was vroeg die knul of ik misschien Kingston geheugen gebruikte. Hij probeerde met Corsair geheugen en me systeem werkt perfect sindsdien.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Niet de bedoeling; we willen eigenlijk geen boodschappenlijstjes-topicstarts meer zien. Dit hoor je ook wel te weten na 400+ posts...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.