Toon posts:

Nieuw systeem configureren... geen eitje

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al enige tijd ben ik opzoek naar een nieuwe computer..
Een degelijk systeem met oog op de toekomst waarmee gegamed kan worden, maar welke ook geschikt is voor grafische werkzaamheden en ook nog eens gebruikt kan worden als media-center. Dit leek al te kunnen voor zo'n E 1250,-.

Veel noten op mijn zang, zo bleek toen ik in een aantal winkels om een offerte vroeg. Het commentaar/advies was erg divers en verwarrend. Zo zou de combinatie van een Athlon prossesor en Windows Media Center Edition veel problemen geven en zou een SLI configuratie bij lange na nog niet stabiel werken. Verder werden er een hoop alternatieve configuraties voorgesteld die onderling nog wel eens tegenstrijdig bleken ook... om het makkelijk te maken zullen we maar zeggen (of zou het zijn om hun eigen voorraad uit te dunnen).

Wat mij ook verbaasde is dat vrijwel niemand het voordeel bleek te zien van een afstandsbediening die niet via Infrarood werkt maar via een RF signaal wat door muren gaat. Volgens mij de enige manier om je machine in een andere kamer te kunnen plaatsen.

Niet veel duidelijkheid terwijl ik mijn huiswerk goed gedaan dacht te hebben. Ondanks dat ik me er erg in verdiep, ben ik geen expert. Ik ben erg benieuwd naar jullie advies. De beruchte configuratie:

1- Athlon 64 3500+ skt939 met Venice kern
2- Zalman CNPS-7700AICu koeler
3- Asus A8N-SLI Premium voor AMD skt 939
4- Corsair 1024MB DDR400 2x64MX64 Cas 2.5
5- Maxtor Diamond Max 10 250GB SATA 7200RPM 16MB
6- Asus Nvidia Gforce 6600GT 128MB PCI Express
7- LG DVD RW+/- DL GSA-4163B zwart
8- MSI Starspeed D16 16xDVD-ROM zwart
9- Hauppauge WinTV PVR-150MCE
10- Remotecontrol voor MCE (indien mogelijk niet op Infrarood maar RF)
11- Microsoft Media Center 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
ja hoor, die gaat prima werken, vergeet je de kast en voeding niet?
vervang trouwens je zalman alcu door een cu koeler, die koelt beter en kost maar een euro meer

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:40
als je hem nog wel eens wilt verslepen zou ik het op de alcu houden. In temperatuur scheelt het weinig (ik dacht 1 graad, op de frontpage staat ergens een review), maar de alcu is veel lichter.
Voor de rest lijkt het me een prima pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aan wat voor voeding (en kast) denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

een kast voor een media centre, hmm. Ik vind dign echt mooi, dat zijn full alu kasten ter grote van een video recorder ( ze liggen in feite dus ook op de zijkant ).
of een ander mooi alu kastje, maar pas op met de koeler die je gekozen hebt of die wel in de kast past want op mijn moederbord ( ok a8n sli deluxe ) steekt dat ding ongeveer 3 cm buiten het bord uit.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Aan een voeding van een a-merk en toch al minimaal 380 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LyP0 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 08:03:
een kast voor een media centre, hmm. Ik vind dign echt mooi, dat zijn full alu kasten ter grote van een video recorder ( ze liggen in feite dus ook op de zijkant ).
of een ander mooi alu kastje, maar pas op met de koeler die je gekozen hebt of die wel in de kast past want op mijn moederbord ( ok a8n sli deluxe ) steekt dat ding ongeveer 3 cm buiten het bord uit.
nou las ik dat de a8n sli deluxe erg veel lawaai maakt terwijl de a8n sli premium erg stil is. Zijn die andere voorgestelde koelers wel kleiner dan de door mij voorgestelde... en passen ze zelfs wel op dit moederbord (soms zitten er klips op die de bevestiging op bepaalde moederborden erg lastig maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
nou, de koeler gaat meer om het materiaal van de koeler. de alcu is voor een deel aluminium deel koper, de cu is volledig koper. koper koelt een stuk beter, zeker 5 graden. het gewicht is ongeveer 300 gram extra. de cu weegt 918 gram, en de alcu weegt 600 gram. behoorlijk zwaar dus. Je zult het niet merken als je em gaat verslepen.

de voeding die je zou kunnen nemen is de tagan 380-w, die is behoorlijk stil, al zul je bij het type kast dat jij wilt beter kunnen kijken naar eentje die er standaard al bij geleverd wordt.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:28
punt 4 zijn dat 2x 512 of 1 1024? Denk aan dual channel met 939

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05:19

Aight!

'A toy robot...'

Waarom neem je geen gigabyte?
Die heeft een passive northbrige, en ook PCI-Express, alleen geen SLI.
Zit onder de 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aight! schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:42:
Waarom neem je geen gigabyte?
Die heeft een passive northbrige, en ook PCI-Express, alleen geen SLI.
Zit onder de 100 euro.
Het geheugen bestaat inderdaad uit 2 modules van 512 (klopt het dat dit sneller is? Vreemd eigelijk) Ik zal dat dual-channel zeker even nakijken!!!

Voor het moederbord dacht ik slim te zijn om SLI te nemen. Ik merk dat daar de meningen erg over verdeeld zijn. Tuurlijk is de prijs een goed argument, maar ook de vrijheid en mogelijkheden naar de toekomst. Het blijft moeilijk. Mijn laatste systeem zat erg krap in de grafische mogelijkheden waardoor ik sneller dan verwacht een probleem had. Mischien dat daardoor toch stiekum mijn keus is beinvloed. Het feit dat de grafische eisen van software en vooral games in rap tempo stijgen (2 jaar is nu al in een aantal gevallen onoverkomelijk veel) heeft mijn keuze (angst :-)) kracht bijgezet. Ik zou mijn systeem toch wel weer een paar jaartjes goed willen gebruiken.

Ik blijf erg benieuwd naar argumenten van anderen. Wieweet praat je me om.
Pagina: 1