In de warme zomermaanden is een airco natuurlijk wel fijn, maar voor de gemiddelde student toch een beetje prijzig. Dus ik dacht van, is het niet mogelijk om zelf iets in elkaar te zetten wat een beetje voor afkoeling kan zorgen. Een gewone ventilator blaast gewoon de warme kamerlucht rond, dus zocht in naar alternatieven. Mijn oog viel op aircoolers die ik weleens bij bouwmarkten heb gezien. Natuurlijk zullen die dingen nooit de performance van een echte airco halen, maar ik zou al blij zijn met een paar graden daling van de kamertemperatuur.
Ik heb een plaatje gevonden waar de werking van
getoond wordt en vraag me af of zoiets een beetje simpel in elkaar te zetten is. Om het niet meteen groots aan te pakken wil ik eerst een testopstelling maken om te kijken of het wel wat koelt. Verder vraag ik me af of je met zoiets de luchtvochtigheid niet omhoog schopt.
En natuurlijk zijn er nog andere methoden cq. opstellingen/ideeën om het een beetje frisser te maken deze zomer
Want een beetje tweakert zorgt voor zn eigen koeling
Ik heb een plaatje gevonden waar de werking van
getoond wordt en vraag me af of zoiets een beetje simpel in elkaar te zetten is. Om het niet meteen groots aan te pakken wil ik eerst een testopstelling maken om te kijken of het wel wat koelt. Verder vraag ik me af of je met zoiets de luchtvochtigheid niet omhoog schopt.
En natuurlijk zijn er nog andere methoden cq. opstellingen/ideeën om het een beetje frisser te maken deze zomer