[MSN] Eigen invites maken

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 23:04
Hoi,

Ik probeer een eigen invite te maken voor MSN.
Met de onderstaande code kan ik de invite toevoegen aan MSN, maar hoe weet mijn applicatie nu wie de invite stuurde? MSN start namelijk gewoon test.exe op zonder enig argument mee te geven

code:
1
2
3
4
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MessengerService\SessionManager\Apps\{12345678-1234-1234-1234-123456789012}]
"Path"="C:\\Program Files\\test\\test.exe"
"Name"="test"
"URL"="http://www.test.com/"

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 19:47
Unicron schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 21:42:
Hoi,

Ik probeer een eigen invite te maken voor MSN.
Met de onderstaande code kan ik de invite toevoegen aan MSN, maar hoe weet mijn applicatie nu wie de invite stuurde? MSN start namelijk gewoon test.exe op zonder enig argument mee te geven
Ik neem aan dat het hier gaat in de vorm van een "uitnodiging om dit programma te starten"?

Naar mijn weten kan je ook geen parameters opgeven. Als iemand mij uitnodigde om een spel te spelen of wat dan ook, werden er geen parameters voor multiplay of wat dan ook meegegeven.

Ik durf niet helemaal uit te sluiten dat je parameters mee kan geven, maar naar mijn weten kan dit niet.

Tenzij ik natuurlijk niet helemaal snap wat je nu precies bedoelt :P

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Unicron
Morax schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 21:46:
[...]

Ik neem aan dat het hier gaat in de vorm van een "uitnodiging om dit programma te starten"?

Naar mijn weten kan je ook geen parameters opgeven. Als iemand mij uitnodigde om een spel te spelen of wat dan ook, werden er geen parameters voor multiplay of wat dan ook meegegeven.

Ik durf niet helemaal uit te sluiten dat je parameters mee kan geven, maar naar mijn weten kan dit niet.

Tenzij ik natuurlijk niet helemaal snap wat je nu precies bedoelt :P
Mijn programma moet toch weten dat het door MSN is gestart en niet gewoon. Tevens zijn al die invite programma's dingen die een internetverbinding hebben met elkaar. Ik zou daarom graag het IP weten waarvan de invite komt, op die manier kan ik mijn test programma laten connecten naar diegene die de invite stuurde. Ik had verwacht dat MSN het programma zou aanroepen met argumenten die deze info bevatten, maar dat doet het dus niet :?

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 19:47
Unicron schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 21:54:
[...]

Mijn programma moet toch weten dat het door MSN is gestart en niet gewoon. Tevens zijn al die invite programma's dingen die een internetverbinding hebben met elkaar. Ik zou daarom graag het IP weten waarvan de invite komt, op die manier kan ik mijn test programma laten connecten naar diegene die de invite stuurde. Ik had verwacht dat MSN het programma zou aanroepen met argumenten die deze info bevatten, maar dat doet het dus niet :?
Ah, ik snap uit deze post in ieder geval al beter wat je nu precies wilt :)

Als je in de regkey parameters kan toevoegen, dan kan je daar gewoon standaard al de parameter invoeren waaraan het programma herkent dat het door MSN gestart is.

Daarnaast weet ik niet of het mogelijk is om het IP van de verstuurder op te vragen. En hoeveel wil je dan de invite gaan behandelen bij de verstuurder? Start je daar het programma op in een soort listen mode tot er een inkomende connectie is of iets dergelijks?

Kan je overigens niet bij de regkeys van de andere (standaard) invites kijken of daar geen extra parameters of iets dergelijks meegegeven worden?

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Unicron
Morax schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 22:02:
[...]

Ah, ik snap uit deze post in ieder geval al beter wat je nu precies wilt :)

Als je in de regkey parameters kan toevoegen, dan kan je daar gewoon standaard al de parameter invoeren waaraan het programma herkent dat het door MSN gestart is.

Daarnaast weet ik niet of het mogelijk is om het IP van de verstuurder op te vragen. En hoeveel wil je dan de invite gaan behandelen bij de verstuurder? Start je daar het programma op in een soort listen mode tot er een inkomende connectie is of iets dergelijks?

Kan je overigens niet bij de regkeys van de andere (standaard) invites kijken of daar geen extra parameters of iets dergelijks meegegeven worden?
De standaard invites staan helaas niet in de registry, althans niet waar ik de mijne heb toegevoegd.

Ik zat er inderdaad aan te denken om het programma te starten in een listenmode bij diegene die de invitation verstuurd. Het probleem is alleen hoe diegene die de invite ontvangt dan kan verbinden, want daarvoor heb ik het ip nodig.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over MSN Media Player zijn beter op z'n plek in Software Algemeen - ik ga je topic dan ook even verplaatsen :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 11:29
Probeer het hier eens ... ik heb zo eeen account bemachtigd

http://www5.imagine-msn.c...default.aspx?locale=nl-nl

Ik heb ook een leuke computer..

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Dit gaat over wat anders, namelijk iemand uitnodigen voor een applicatie te gebruiken. ;)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.