mkfs -t ext3 /dev/hdc1 UNDO

Pagina: 1
Acties:

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 19:03
had hier vandaag een stroom uitval en mijn linux bak ging ook down. met veel geprut en gedoe weer beetje redelijk aan het draaien gekregen. mijn hda draaide nog op ext2, ik las dat je met ext3 minder problemen krijgt bij plotselinge uitval.

Omdat dat ik hda zo niet kon omzeten naar ext3, ik met mijn stomme kop de had in ander linux machine gezet en "mkfs -t ext3 /dev/hdc1" gedaan, stom stom stom...

mijn vraag, is dit ongedaan te maken, of iedergeval gedeeltje van de data terug te krijgen.
zit echt met mijn handen in het haar, kan iemand me even zetje in de goede richting geven

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Alleen van de backup, helaas.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien wel te laat en heb je er nu niets meer aan, maar toch voor de volledigheid:
Other than adding the journal to the file system, the on-disk format of ext3 is identical to ext2. It is possible to freely switch between using the ext3 driver and the ext2 driver, as long as the file system has been cleanly unmounted, or e2fsck is run on the file system.

To add a journal on an existing ext2 file system or change the behavior of ext3 file systems, you can use the tune2fs utility ("man tune2fs"). To modify attributes of files and directories on ext3 file systems, use chattr ("man chattr"). You need to be using e2fsprogs version 1.20 or later in order to create ext3 journals (available at <http://sourceforge.net/projects/e2fsprogs/>).

[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 23-06-2005 21:38 ]

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:05

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

In principe ben je alleen je structuur kwijt volgens mij, maar moet het nog mogelijk zijn om deze op de een of andere manier weer te restoren.

Althans dat is met fat wel altijd gelukt bij mij.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• GoVegan
imdos schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 22:05:
In principe ben je alleen je structuur kwijt volgens mij, maar moet het nog mogelijk zijn om deze op de een of andere manier weer te restoren.

Althans dat is met fat wel altijd gelukt bij mij.
dat dacht ik dus ook, het procces ging ook erg snel seconde of 10.
lijkt me sterk dat hij dan alle data voor goed kan wissen

Verwijderd

Ik denk dat je hier wel wat aan hebt:
http://recover.sourceforge.net/linux/

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:50

^ Wat hij zegt.

• GoVegan
dit is geloof ik wel handig iets wanneer je een paar files hebt gedelete maar niet wanneer de hele partitie weg is :/
maar toch bedankt.

gelukkig heb ik nog een aantal backups van mijn werk en databases kunnen vinden. maar niet van het systeem zelf.

vraagje, hoe kun je nu redelijk makkelijk een backup van de systeem instellingen en programma's maken. welke mappen kan ik dan het best backupen, het gaat hier om een debian system.
zijn hier misschien handig proggies voor?

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:50
Afgezien van enkele eigenwijze programma's vind je configuratiebestanden in Linux voornamelijk in /etc. :)

^ Wat hij zegt.

Pagina: 1