Marge verwijderen Illustrator bij printen *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.404 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

K heb dringend hulp nodig, want ik wil iets uitprinten in Illustrator 10 op A4-formaat. Maar telkens laat hij een marge over van een halve centimeter aan de zijkanten en een dikke centimeter aan de onderkant. Ik heb gezocht maar kan niets vinden.
Weet iemand hoe je die marge weg kan halen zodat 'ie tot de rand kan printen en geen marge meer overhoud. Die marge is tevens wel te zien als een soort van stippeltjeslijn.
Alvast bedankt, mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 10:26

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Weet je zeker dat je printer dat ook aan kan?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, geen idee is daar verschil in dan?
K heb zo'n HP All in One geval staan.... HP 2175

Maar weet iemand hoe je uberhaupt die marge kan verwijderen? Dan kan ik het tenminste proberen... :)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Waarschijnlijk is dat de gewoon de standaardmarge, de printer heeft maar een bepaald gedeelte van het papier oppervlakte wat hij kan bedrukken. Je zal dus als je geen witte rand wilt moeten knippen.
edit:
@Zkywalker: Dat is zo lastig als er spoed bij is :P

[ Voor 15% gewijzigd door Rowanov op 23-06-2005 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar de bovenkant heb ik een marge van een kwart centimeter en aan de onderkant een dikke 1 centimeter. Ik neem toch aan dat ik onderaan ook een kwart centimeter zou moeten kunnen overhouden ipv die dikke marge nu.

Stel het lukt me niet die marges weg te halen bij het printen. Kan een copyshop dit wel als ik het bestand in .ai aanlever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rowanov schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 21:03:
Je zal dus als je geen witte rand wilt moeten knippen.
Of een printer kopen die tot aan de rand kan printen.
Stel het lukt me niet die marges weg te halen bij het printen. Kan een copyshop dit wel als ik het bestand in .ai aanlever?
Ja hoor, maak er dan wel een .eps van ipv een .ai en maak van je tekst outlines.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hhhmmmm, wel raar hoor, want volgens mij kan ik ook foto's tot de rand printen met die HP.

En als ik een nieuw document begin in Illustrator geeft ie standaard die marge weer met stippellijntjes. Hij weet toch niet welke printer ik heb cq. wat mijn maximale marge is? Bovendien zou je die stippellijn-marge toch moeten kunnen verschuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:09

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Waar zie je die stippellijntjes, in je printmenu? En je foto's krijg je toch ook niet helemaal op de papierrand, altijd wel iets van 5 mm van de rand af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, die stippelrandjes zie je ook als je gewoon bezig bent met het document in Illustrator. Maar een foto kan je gewoon zonder rand afdrukken net als bij een fotowinkel.

Maar het is echt waardeloos, want zit de hele print-setup door te nemen en komt wel tegen A6 zonder rand, foto zonder rand, etc.. Maar A4 zonder rand zit er niet tussen, dan krijg je automatische die gare marge die ik helemaal niet wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:09

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Ik krijg alleen stippellijntjes in mijn print menu bij een bepaalde printer, ik weet ook niet met welke versie je werkt. Het is toch ook logisch dat een A4 printer niet volledig kan afdrukken, hij heeft die witte randen nodig om het papier te transporteren, en een marge zodat het inkt niet naast het papier komt. Een foto gaat in een A4, meestal 10x15, een A6 gaat in een A4, maar een A4 past niet in een A4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 15:05

xces

To got or not to got..

Al eens gekeken naar pagina instellingen?
Heb je daar de marges op 0,0?
Wat gebeurd er als je bijv. in Word je pagina instelling zo maakt dat hij geen marges heeft, een groot zwart vlak op de pagina zet en vervolgens afdrukt? Print hij dan wel tot de rand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 21:09:
Ja hoor, maak er dan wel een .eps van ipv een .ai en maak van je tekst outlines.
Euh.. in de regel printen die gewoon op A3 en snijden het daarna schoon.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mijn printer kan je dat instellen in de printerinstellingen (van de printer zelf dus), zodra je dat gedaan hebt verdwijnen de stippellijntjes ook en werkt het gewoon
Pagina: 1